Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 9]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Fardo, 22 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Is idd wel een aparte manier van 'reclame' maken :eek:

2. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Inderdaad....., ik vraag me dan ook echt af of het wel een echte site van Microsoft is... Hij ziet er wel professioneel genoeg uit maar het zal toch wel een erg vreemde manier zijn om je doelgroep aan te spreken...

Edit: Gaat Killzone 2 de Halo 3 beta counteren??
    Voor de rest van het artikel: http://www.1up.com/do/blogEntry?bId=7846169&publicUserId=5519593

Laatst bewerkt: 6 feb 2007
  3. Wii

Wii Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    In japan domineert nintendo elke week de hard/sof ware verkopen. Japanners houdne nou eenmaal van mario etc.

4. wesleyX

wesleyX Sword From Heaven

Leuk Bevonden:
    0
    Waarschijnlijk komt het een beetje door het imago. De xbox heeft vooral een imago van veel shooters. De 360 heeft meer variatie, maar zit opgescheept met het shooter imago.

Microsoft moet in de nieuwe generatie een nieuwe naam verzinnen. Of met 2 namen op de markt komen. Xbox voor het westen en ???? voor het oosten.

Sony blijft door gaan met de Playstation, omdat het succesvol is.
    Nintendo deed dit ook toen met marktleider was NES naar SNES
    Ze bleven ook maar doorgaan met Gameboy pocket color advance.

Een nieuwe naam zorgt voor een nieuw imago.
    Een toevoeging van een oude naam, versterkt het bestaande imago.

Ondanks Blue Dragon en Lost Odyssey zal Microsoft alleen de Hardcore gamer in het oosten verleiden. Zij willen immers deze toppers niet missen, maar zien ook in dat hun hart meer bij de PS3 en Wii ligt.

5. diablo85

diablo85 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    toch vreemd... ik zelf heb dat nooit gehad met xbox... misschien dat er in japan heel andere spellen uitkwamen, maar ik heb juist altijd het gevoel gehad dat de PS2 alleen maar shooters had (heb ik nu weer met de PS:cool:, en o.a. daarom vind ik de PS niks...

6. wesleyX

wesleyX Sword From Heaven

Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 7 feb 2007
  7. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    ff wat anders dan de consoles... Als dit uit gaat komen lopen de consoles weer mijlenver achter:

OK, het is natuurlijk bekend dat de PC over een aantal jaar weer voorloopt. Maar met een grafische chip 16x sneller dan de 8800? :eek:

8. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    I smell a Sony }:] ;)

Ach, als ze nu aankondigen: "Over een paar jaar" dan zal dat nog wel een jaartje of 5 duren en kloppen de volgende Xbox, PS en Wii generaties aan de deur.
    Mocht het echt over bijvoorbeeld 2 á 3 jaar zijn dan zal het niet zo'n grote vaart lopen dat het gemeengoed word denk ik...

Maar goed, het beloofd veel maar ik wil tegenwoordig eerst wat zien voor dat ik geloof ;) (daarom dus ook de "I smell a Sony" ;) )

9. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Dan te bedenken dat een 8800 al beter is dan de RSX/Xenon hé }:].

Mja, die 16x moet je wel met een korrel zout nemen maar als ze maar zelfs de helft ervan kunnen waar maken zou dat echt wel zot zijn. Maar de hamvraagt blijft dan natuurlijk: is het dan nog gemakkelijk ontwikkelen met zoveel cores (en dan laten we de tegen dan 8-cores CPU's er nog buiten)?

10. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Idd :eek: Maar wat te denken van de voeding die je nodig gaat hebben voor een dergelijke kaart 8)

11. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.717
    Je krijgt er gratis een kerncentrale bij, heb ik gehoord. :+

12. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Normaal zouden de 8xxx reeks en de aankomende R600 kaart zijn die zoveel stroom gaan nodig hebben (maar wees eerlijk, zoveel meer stroom vraagt de 8800 GTX nu ook niet hé). De volgende generatie, zou net zoals de CPU's nu gericht zijn op de prestatie/watt :) had ik een lange tijd geleden gehoord.

Anders zullen de console makers voor de grafische kant van hun machine veel geld moeten pompen. Want hoeveel mensen zagen nu al niet over dat voedingtje van de 360?

13. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.717
    Daarnaast is deze kaart van Intel, die dus zeker weet hoe je om moet gaan met prestatie/watt's :)

14. Dmatri

Dmatri Bleed til you die

Leuk Bevonden:
    0

Ik werk zelf nog met een kolen-centrale, moet ik upgraden ?

15. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    D.I.C.E. 07: Gears grabs gold

Overall Game of the Year: "Gears Of War" (Microsoft/Epic Games)

Console Game of the Year: "Gears Of War" (Microsoft/Epic Games")

Outstanding Achievement in Animation: "Gears Of War" (Microsoft/Epic Games)

Outstanding Achievement in Art Direction: "Gears Of War" (Microsoft/Epic Games)

Outstanding Achievement Character Performance - Male: "Gears Of War" (Microsoft/Epic Games)

Outstanding Achievement in Online Game Play: "Gears of War" (Microsoft/Epic Games)

Outstanding Achievement in Visual Engineering: "Gears Of War" (Microsoft/Epic Games)

Action/Adventure Game of the Year: "Gears Of War" (Microsoft/Epic Games)

Whow, Gears is dus echt alles en meer wat men er van verwachte....
    Hier de rest van de winnaars:
    Computer Game of the Year:
    Elder Scrolls IV: Oblivion (Bethesda Softworks/2K Games)

Outstanding Innovation in Gaming:
    Wii Sports (Nintendo/Nintendo)

Handheld Game of the Year: `
    Brain Age: Train Your Brain in Minutes a Day (Nintendo/Nintendo)

Outstanding Achievement in Soundtrack
    Guitar Hero 2 (Harmonix/Activision/Red Octane)

Outstanding Achievement in Original Music Composition
    LocoRoco (Sony Computer Entertainment/Sony Computer Entertainment)

Outstanding Achievement in Sound Design
    Call of Duty 3 (Treyarch/Activision)

Outstanding Achievement in Character Performance - Female
    Viva Piñata (Rare/Microsoft Game Studios)

Outstanding Achievement in Story and Character Development
    The Legend of Zelda: Twilight Princess (Nintendo/Nintendo)

Outstanding Achievement in Game Play Engineering

Outstanding Achievement in Game Design

Sports Game of the Year
    Tony Hawk's Project 8 (Neversoft Entertainment/Activision)

Strategy Game of the Year
    Company of Heroes (Relic/THQ)

First-Person Action Game of the Year
    Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas (Ubisoft Montreal/Ubisoft)

Fighting Game of the Year
    Fight Night Round 3 (EA Sports/Electronic Arts)

Racing Game of the Year
    Burnout Revenge (Criterion Games/Electronic Arts)

Role-Playing Game of the Year
    Elder Scrolls IV: Oblivion (Bethesda Softworks/2K Games)

Bron: Gamespot

Edit: Dit is ook nog wel het vermelden waard :D (te vinden in dezelfe bron overigens ;) )
    However the award for best reception of an award goes to Cliffy B, accepting the prize for Gears' win for Outstanding Achievement in Online Play. The prize was presented by Sony president of worldwide studios Phil Harrison, and when Gears was announced as the winner, many an eye widened in the crowd.

As Cliff accepted the award, he made sure to mention how robust the Xbox 360's online capabilities were--a not-too-veiled dig at Harrison's PlayStation 3. Harrison took the jab in good humor even when Cliff left the stage without an acknowledgement to Harrison, and chuckled as he approached the microphone to present the next award. These are the moments that make award shows like this.

Laatst bewerkt: 10 feb 2007
  16. Wii

Wii Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben eigenlijk wel blij dat we de keuzen heben uit 3 Goede next-gen consoles. Want wat als alleen de ps3 bestond? En je wilde ene console, dan moet je 500/600 euro gaan neerleggen. En wat als er aleen een Wii bestond en je wilde mooie beelden. Dus wat dat betreft mogen we ons gelukkig prijzen. Maar dit neemt niks weg dat ik de ps3 gewoon niks vind.

17. ValsSpeler

ValsSpeler Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Over een paar jaar? Bekijk de gameplay beelden van Crysis eens op het internet. De PC loopt al voor en niet zo'n beetje ook als Crysis de maat is voor wat er verder nog gaat komen op de PC.

18. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.717
    Ja, ok... Dat was ook een beetje fout gezegd.

En @ die lijst met Gears Of War awards. IMO had ie niet Game Of The Year mogen winnen, maar was die titel voor Zelda. (vind ik een stuk beter)

19. mr.elk

mr.elk een beetje maar

Leuk Bevonden:
    0
    dat is met al die award-show, er is altijd wel een prijs waar je het niet mee eens bent.

20. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    de playstation 3 zit in de top 5 van grootste mislukkelingen door onder andere zijn belachelijke hoge prijs.
    de prijs is namelijk 600 euroz.

je zult wel denken, wat heeft dit nau met de xbox 360 te maken, nau, niet veel.
    het enige is dat de xbox 360 dus goedkoper is en meer mensen hem kunne betalen.

wat ik ook gelezen heb is dat de nieuwe gran turismo voor een paar cent te koop is, en dit spel dan maar een aantal auto's en circuits zitten.
    de andere honderden auto's (en de ander banen) zijn dan tegen een prijs te downloaden

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina