[7 Feb] Aldi aanbieding, aankopen waard?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door NatureGoneWild, 6 feb 2007.

1. NatureGoneWild

NatureGoneWild Nuub on steriods!

Leuk Bevonden:
    5
    Dag mede xbw'ers, ben net op de hoogte gebracht van een nieuwe aanbieding van ALDI die op 7 februari ingaat
    Aangezien de aanbiedingen er altijd razendsnel uitgaan zal ik snel moeten beslissen vandaag nog
    Aangezien voor mij als student een computer aankoop al vrij prijzig is wil ik toch eerst ook op de hoogte zijn van andere leden hun mening hierover..

Het betreft deze aanbieding...

Vista is hier dus bij inbegrepen, en andere(voor mij onbelangrijke software)
    toetsenbord en muis ook, beeldscherm niet
    Resterene info is makkelijk opgesomt bij de desbetreffende link

Waar ik me meer zorgen om maak, is de videokaart die bij dit systeem inbegrepen is... te weten:

GeForceTM 7300 SE videokaart
    128 MB DDR2 geheugen met DVI-I,
    D-Sub VGA en TV-out ondersteunt tot
    384 MB grafische opslagcapaciteit
    door middel van NVIDIA®
    TurboCacheTM-technologie.
    (zelf even deze link erbij gespeurd http://www.nvidia.co.uk/page/geforce_7300.html)

Wel heb ik al besloten om nog een gig reepje aan te schaffen aangezien er nog een vrij slot aanwezig is zodat het totaal geehugen op 2 gig komt..(mits ik het systeem koop)

Het systeem is voor mij persoonlijk bedoeld om te gamen(hoeft niet persé op het allermooist, mag ook wel met mindere instellingen) maar wil er wel een fatsoenlijke tijd mee vooruit(2 jaar)

Momenteel heb ik een ati radeon 9200(weet niet zeker want zit op school) en weet niet of ik deze miss beter kan overzetten naar dit systeem..

iig, ik hoor graag van jullie mening!

2. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    2 jaar vooruit kunnen met die videokaart gaat er niet inzitten ben ik bang. Maar das ook alles wat ik kan zeggen, echt veel verstand heb ik er ook weer niet van :+

3. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Hey Sam,

op die kaart kan je niet fatsoenlijk gaan gamen. Enige voordeel van die pc is de vista licentie... Ik denk dat je meer waar voor je geld kan krijgen, kom ff langs in de pc thread.

Sjoerd

4. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    De videokaart is niet echt je van het als het gaat om gamen. 128MB is echt te weinig, en TurboCache zuigt hard. 1GB RAM is ook al aan de lage kant tegenwoordig.
    Voor het geld is het zeker geen slechte configuratie, maar wil je er echt zware games op draaien en er nog even mee vooruit willen, dan weet ik niet of dit wel de beste keuze is. Sowieso heb ik het niet zo op Medion wat betreft kwaliteit en service (maar dat is persoonlijk).

5. MYSTERY X

MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

Leuk Bevonden:
    31
    Tof dat je dit post :)!
    Ik zoek namelijk ook nog een PC.
    Eigenlijk voor mijn kamer, en gewoon om dus mee te internetten en muziek mee te downloaden.

Aardige PC daarvoor?
    Heb totaal geen verstand van PC specs...

6. SjoerdV NL

Leuk Bevonden:
    2
    Voor dat geld is de pc prima, maar je zou goedkoper kunnen gaan als je puur en alleen muziek luistert en erop beetje doet internetten.

Mvg,

Sjoerd

7. MYSTERY X

MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

Leuk Bevonden:
    31
    Njah, het moet een PC worden voor gewoon op mijn kamer.
    Er moet flink wat muziek op kunnen, en een brander erin hebben zitten is wel prettig.
    Je moet toch iets als DiscJockey...

Overleg zo wel even met mijn ouders...

Is het wel een beetje een snelle PC als je hem schoon houdt?

8. SjoerdV NL

Leuk Bevonden:
    2
    Zeker hoor. 1 gig ram is genoeg voor vista, en 250 gig is ook flink wat muziek.

9. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik de verhalen moet geloven kun je daar beter 2 van maken, wil je echt lekker snel kunnen blijven werken in Vista.

10. Tha Divinity

Tha Divinity Multi-Playa Genius

Leuk Bevonden:
    7
    LOL is echt een bagger PC. Een Pentium D, die dingen zijn ECHT niets waard. Het zijn niet eens echte dual core chips gewoon twee p4's aan elkaar geplakt. Wat me ook grote zorgen baat is dat er bij het geheugen 1024 staat met 1 slot vrij. Dit betekend dat je op dit moment niet eens dual channel draait en dat je maximaal 1 module van 1024 kan bij prikken. Video kaart is al helemaal om te huilen, maar ja met de rest van de crap is de video kaart niet eens het slechste onderdeel.

Als je een PC wilt die minimaal twee jaar mee gaat heb je ten eerste een budget nodig van rond de 1000 Euro en daar dient ongeveer het volgende in te zitten: Minimaal een Intel Core 2 duo E6300 of AMD Athlon 64 X2 3800+, 1 GB Ram (met vista 2GB), ATI X1950 of Nvidia 7900. Al kan je beter even wachten tot de budget DX10 kaarten van ATI en Nvidia uitkomen, want dan ben je echt verzekerd van een langere levensduur.

11. NatureGoneWild

Leuk Bevonden:
    5
    'Voor het gevraagde bedrag lijkt het mij geen slechte configuratie, maar ik betwijfel of ik er wel goed op vooruitga in vergelijking met mijn huidig systeem.
    Baal er alleen van dat de aanbiedingen bij de ALDI er ongelooflijk hard uitvliegen(lees naar de eerste uren niet meer voorradig/verkrijgbaar)

Nog een gig erbij prikken is niet zo'n probleem, zal nog rond de 80 euro kosten voor een ddr2 1 gig sdrammetje(waar het hier om draait dus)
    Maximum komt dan idd wel neer op maximaal 2 gig, maar dit lijkt me genoeg momenteel.

Wil het systeem wel gebruiken voor games zoals Guildwars, quake4, aankomende unreal tournaments(2007) photoshop enz..
    Het enige waar ik mee inzit is de videokaart, aangezien een nieuwe vrij prijzig zal worden, mits ik een fatsoenlijke wil;)

nog even de specificaties ter verduidelijking:
    (het draait hier om de SE editie, jammerlijk genoeg:'-( )

12. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Die 7300 SE is niet zoveel beter dan jouw 9200 (als ie überhaupt wel beter is) en zal zeker niet genoeg zijn voor UT3 (die andere games waaschijnlijk wel op low @ 800*600 of 640*???).

Pentium D is vandaag de dag ook niet meer veel waard, zeker niet meer op 2.8 GHz, het moederbord lijkt me ook nogal beperkt qua uitbreidings mogelijkheden.

Voor de rest is het systeem wel in orde voor zijn prijs. Ga eens even langs in het Vragen over een nieuwe pc en/of onderdelen en post daar jouw budget en wat je er precies mee wil doen ;).

Oh ja, Vista zal wel gaan met 1GB geheugen maar als je er helemaal zorgeloos wil van genieten is 2GB toch wel leuk (bij het booten alleen gebruikt het soms al 1GB geheugen).

Laatst bewerkt: 6 feb 2007
  13. Asharith

Asharith Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou hiervoor gewoon zon Dell standaard pc`tje kopen en er dan een grote harde schijf aan toevoegen. Ik game`de vroeger enkel op pc maar het enige waar ik nu nog rekenkracht voor nodig heb is het uitpakken van rar bestanden :D.

Zelfbouw blijft natuurlijk het goedkoopste maar Dell is een goede 2e als je een degelijke goedkope pc zoekt en er niet veel verstand van hebt.

Over het aldi gebeuren.... Koop hier alleen iets als je 100% weet wat je koopt. Als leek wordt je al snel misleid met specs die er helemaal niets toe doen wat goedkoop meestal duurkoop maakt.

14. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Voor 600,- vind ik het wel een leuk prijsje

15. berendhaan

berendhaan Forum sjonnie

Leuk Bevonden:
    0
    Als je er echt verstand van hebt zoals je wilt laten blijken weet je zelf ook wel dat het VRAM helemaal niets over de kwaliteit van een kaart zegt. :)

16. NatureGoneWild

Leuk Bevonden:
    5
    desalniettemin, het blijft een brakke kaart om er überhaupt fatsoenlijk op te kunnen gamen lijkt me, btw leuke signature, één van de eerste zaken die ik leerde bij cisco;)

17. m_telkamp

m_telkamp = ViPeR NL360

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan ook een iets meer normale reactie geven, dan gelijk het hele systeem in de grond te trappen.
    Niet iedereen heeft geld genoeg om een dikke uber pc te kopen.... Het enige wat je doet is maar afkraken en afkraken, wees behulpzaam en geef wat tips waar de topicstarter wat aan heeft....
    En het is pure onzin dat Vista 2 gb ram nodig heeft. Waar die verhalen toch weg komen? Ik weet t niet.
    Natuurlijk draait t allemaal wat soepeler, maar Vista draait zelfs op 512, alleen met wat minder poespas als op 1 of 2 gb.
    Nu nog even wat tips... Koop die pc gewoon als je het leuk lijkt. Laat die 7300GS er mooi in zitten, en wacht tot bijv de 8600 uit komt. Koop dan die of misschien zelfs 8800 en je kan dan wel even een tijdje vooruit.

18. biggie

biggie ----Xbox360----

Leuk Bevonden:
    0
    met deze computer kun je het wel langer dan 2 jaar werkuh

19. berendhaan

berendhaan Forum sjonnie

Leuk Bevonden:
    0
    :{ basis kennis rekenen leer je toch eerder dan bij Cisco lijkt mij?

20. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Werken ja, gamen nee (hij zal het nu al zelfs moeilijk hebben).

Deel Deze Pagina