Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 10]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sanderSJE

sanderSJE Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  2. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
  3. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
  4. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Heb dus een vraag over mijn Marantz DV6600. Als ik een DVDtje afspeel en ik zou het geluid uitzetten. Dan hoor je redelijk duidelijk een beetje een scherpe ruis. Je hoort dus echt duidelijk de disc draaien. Kennis die ook een Marantz speler heeft zei dat die dat ook een beetje had.

Is dit normaal en hebben meer mensen dit met deze spelers?

5. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Je zet je geluid toch niet uit bij een film :+
    Maar volgens mij is dat wel gewoon normaal,bij me PSone had ik dat vroeger ook.

6. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Hmm, als mn denon 1400 de dvd pakt maakt ie wat geluid, maar tijdens de film echt niets hoor. Probeer anders de dvd speler eens te ontkoppelen, eerst de pootjes op viltjes zetten en als dat helpt wat beter/mooier spul ipv de viltjes kopen. Niet bierviltjes natuurlijk, maar kurk ofzo, je kent het wel.

Mvg,

Sjoerd

7. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Het gaat er niet om dat ik mijn geluid altijd uitzet tijdens een film, maar dat de speler hét geluid gewoon maakt en het misschien niet goed is...

Bedankt voor de tip, zal het vanavond even proberen. Staat de speler dan waarschijnlijk gewoon niet helemaal goed, oid?

8. SjoerdV NL

Leuk Bevonden:
    2
    Weet niet, zal niet mogen gebeuren dat hij zoveel geluid maakt. Van een apparaat uit deze prijsklasse zou je toch moeten verwachten dat hij perfect werkt.

9. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    De speler heeft veel geld gekost en verwacht dan ook dat die perfect werkt. Ik heb nu gewoon even een mailbericht gestuurd naar de technische hulp van Marantz. Hoop dat ik snel antwoord krijg. Zal trouwens ook binnenkort een fototje plaatsen hier van de speler.

10. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je al geprobeerd dat ding een beetje te ontkoppelen? Zou best kunnen dat het geluid dan ophoud. Wat stukjes vilt of rubber onder de pootjes ofzo. Van die echte audiofielen doen dat bij echt elk component, en zelfs de kastjes waar de spullen in staan.

DIT is een voorbeeldje van dure ontkoppeling :) Ik heb ook weleens gehoord dat halve squashballen goed werken ;)

Laatst bewerkt: 6 feb 2007
  11. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    M'n vader neemt morgen zoiezo stukjes rubber mee van z'n werk. Kijken of het dan over is. Mailtje is ook al verstuurd naar Marantz. Waar kan je trouwens die dingen kopen van dat plaatje? Is dat duur en zijn er geen kleinere simpelere ontkoppelingen.

12. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een bericht terug ontvangen van Marantz.

Geachte heer Van den Berg,

Het loopwerk van de DV6600 draait op hoge snelheid, het kan zo zijn datbij een aantal (kwalijke) disks dit eningszins hoorbaar is vanuit deDVD-speler. Dit zal echter niet bij alle disks van toepassing zijn,alleen bij de disks die wat moeilijker te lezen zijn zal het hoorbaarzijn.

Wij vragen u dan ook nog een aantal andere disks in deze speler teproberen om te kijken wat dit doet.

Met vriendelijke groet,
    Richard van der Avoird
    Product Manager Benelux and Export Marantz Europe
    A division of D&M Europe B.V.

Nu is het wel zo dat ik voornamelijk gehuurde DVD's heb afgespeeld. Deze DVD's zijn meestal wel wat bekrast enzo. Zal straks even een normale DVD er in stoppen, kijken wat ik dan hoor.

Zoiezo komen er stukjes rubber vanavond, kijken wat dit voor effect gaat hebben.

13. joostpolletje

joostpolletje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nog een Denon Stereo versterker + CD speler TK. Voor een mooie prijs.
    PM bij interesse!

14. swordman

swordman Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    ik heb ff een klein vraagje wat ik me al een tijdje afvraag: wat is eigenlijk t verschil tussen DTS en Dolby Digital want het is allebij digitaal, aalebij iig 5.1 dus ik zie t niet wie kan me dit s even vertelle

15. joostpolletje

joostpolletje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De Bitrate van DTS ligt hoger dan Dolby. Daarom is Dolby Digital een kwalitatief beter geluid om te horen.

16. SjoerdV NL

Leuk Bevonden:
    2
    Joost bedoeld DTS is daarom kwalitatief beter te horen (meestal). Het DD signaal wordt meer gecomprimeerd dan een DTS signaal, dus meer kwaliteitvermindering.
    Met de nieuwe audioformaten DD+ enz. zullen de signalen niet meer gecomprimeerd zijn. Hiervoor zijn volgens mij echter nog geen receivers/decoders voor te krijgen.

17. Birdhouse

Birdhouse www.joeylee.nl

Leuk Bevonden:
    0
    hallo mensen, mijn vraag zal zeker voorbij zijn gegaan. maar ik wil vragen hoe ik beste mijn Logitech Z-5400 aan kan sluiten op de Samsung LE26R71 HDTV. mijn xbox360 sluit ik via Optische kabel aan maar mijn vraag is hoe sluit ik het gewoon op de tv aan? want optische ingang heeft de tv niet. iemand tips?

18. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Omg, mijn speakers zijn gegroeid8):+ *) :

Dit weekend heb ik ze eindelijk in mijn kamer kunnen zetten (JMlab Profil 5b). Ik had ze al 2 weken daarvoor gekocht, maar dat was aan de andere kant van NL, dus zijn ze bij een tante afgeleverd. Die zou naar mijn opa en oma toegaan en daar de luidsprekers afleveren, alleen werd ze ziek. Dus toen heb ik 2 weken op m'n speakers moeten wachten:{ . Maar het was het waard:) .

Wat me het eerst opviel, was de afwerking. De randen waren mooi afgerond. Zo zagen ze er veel duurder uit de mijn vorige fronts (JMlab Profil :cool:.
    Ik kon niet wachten om ze aan te sluiten. Toen ik het eerste cd'tje opzette, schrok ik me kapot. Er was namelijk duidelijk te horen dat er iets mis was met de rechter speaker. Na de aansluitingen gechecked te hebben, bleek de oorzaak een los 'bi-wire-plaatje'. Ik blij:). Nog maar een keer dezelfde cd opgezet. Eerste indruk: het hoog klonk nog mooier dan mijn vorige fronts (terwijl er toch echt dezeflde tweeter in zat). De bas viel een beetje tegen, maar was toch wel aardig strak. Het totale geluidsbeeld mistte een beetje 'punch'. Na het tweede nummer was heel even een rare druk op m'n oren te horen. Hetzelfde dat je hoort als ze uit fase staan. Toch maar even dubbelchecken. En wat bleek: ze stonden uit fase8) . Normaal is dat erg duidelijk te horen, maar bij deze speakers viel het heel erg mee.
    Maar wat een geluid kwam eruit toen alles 100% goed was aangesloten*) . Prachtige strakke en stevige bas, mooi ruimtelijk en rustig geluidsbeeld. Vooral ook heel erg helder. Ikke helemaal blij:) .

Nadat ik een paar cd's geluisterd had, ging ik een paar surroundopnames luisteren. Ook dat klonk echt geweldig.

Ik ga de achterspeakers nog op een verhoginkje zetten, want nu komen ze niet boven m'n kussen uit...

Laatst bewerkt: 8 feb 2007
  19. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Is dat wel lekker zo met die achter speakers nog geen 1 meter van je af?
    Vind beetje raar staan:eek:

20. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ziet er heel netjes uit JKI!! :thumbs:

Veel plezier ermee :cool:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina