[7 Feb] Aldi aanbieding, aankopen waard?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door NatureGoneWild, 6 feb 2007.

1. Franko

Franko Lets Roll

Leuk Bevonden:
    0

dat is niet helemaal waar , het zegt natuurlijk wel WAT. maar inderdaad bij oudere kaarten en de low budget kaarten maakt het weinig uit of je er 128 mb of 256 mb ophebt. die kaart gaat dat toch nooit goed gebruiken. bij de snellere kaarten is het weer een ander verhaal ;)

2. biggie

biggie ----Xbox360----

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb ook een computer van medion die al 2 jaar oud is en ik kan er goed op gamen

3. Jerreby

Jerreby Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Aaah, wtf!!

Kom net binnen, pa zegt blij: Kijk zoon, een nieuwe pc, blijkt het deze te zijn. Maar volgens velen hier is hij super bagger :confused:.

Ik hoop dat ik er tenminste goed op kan gamen want anders zou ik het wel flink klote vinden :'-(.

4. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Dat is het enigste dat er juist niet goed op zal gaan :+. Voor te surfen, office en af en toe een photoshopje is die wel goed genoeg :).

5. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    JE vader koopt een PC voor je. Niet zeuren :x , blij zijn en vertellen wat JIJ er van vind, je hebt toch een eigen mening, of niet?

6. Jerreby

Jerreby Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Naja, heb al verteld dat de reacties op internet niet zo goed waren, waarop hij antwoorde, met al zijn computer verstand, het is toch goed om op te gamen of niet?

Ga zo even World of Warcraft erop instaleren, en we kijken wel.

EDIT:

Trouwens, zit nu op de PC van beneden, waar eigenlijk niets mee gedaan word, die ik misschien wel kan swichen als hij niet goed is, deze is namelijk wel goed.

------------------
    System Information
    ------------------
    Time of this report: 2/8/2007, 20:18:15
    Machine name: COMPUTERNAAM
    Operating System: Windows XP Home Edition (5.1, Build 2600) Service Pack 2 (2600.xpsp_sp2_gdr.050301-1519)
    Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
    System Manufacturer: MEDIONPC
    System Model: MS-7091
    BIOS: Phoenix - AwardBIOS v6.00PG
    Processor: Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.20GHz (2 CPUs)
    Memory: 1024MB RAM
    Page File: 393MB used, 2068MB available
    Windows Dir: C:\WINDOWS
    DirectX Version: DirectX 9.0c (4.09.0000.0904)
    DX Setup Parameters: None
    DxDiag Version: 5.03.2600.2180 32bit Unicode

Laatst bewerkt: 8 feb 2007
  7. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Ik denk dat die pc van beneden beter is. Ik denk dat er een 9800 (X)XL in zal zitten, welk beter is dan die 7300.

Kijk eens voor de zekerheid welke grafische kaart erin (met Everest ofzo). De CPU is alvast beter.

8. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Hoe je het ook went of keert. Het blijft een Medion. Er zullen vast veel mensen zijn die zonder problemen een Medion hebben, maar in verhouding zijn er veeeeeeeel meer problemen met dit soort bij elkaar geraapte machines dan met een zelfbouwpc van de lokale computer boer bijvoorbeeld.

Lijkt cheap, tot er problemen ontstaan.

Met hetzelfde geld kan je een mooi niet medion systeem bouwen met gelijkwaardige prestaties (of hoger)

Laatst bewerkt: 8 feb 2007
  9. Jerreby

Jerreby Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Nouja, ik zal denk ik maar eerlijk moeten zijn tegen me pa.. Heb net World of Warcraft geinstalleerd, maar de FPS is rond de 25-30, wat beneden dus 60 is (het hoogste).

10. Dark Miracle

Dark Miracle Guest

Het hoogste?

11. m_telkamp

m_telkamp = ViPeR NL360

Leuk Bevonden:
    0
    Nja het hoogste ooit zal t wel niet zijn he O-) , maar hij bedoeld vast van wat hij gezien heeft.
    Maar 25-30 FPS word als acceptabel gezien om games te spelen, en wow is nou niet echt zo snel ivm bijv UT , dat je echt wel dik boven de 30 FPS mag hebben, dus het is te doen.

12. Jerreby

Jerreby Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Zeg maar de hoogste fps wat er te halen valt in World of Warcraft (if i'm right). Wel groot verschil, 20-30/60.

13. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Misschien beetje offtopic. Maar hoe kan het eigenlijk dat die frames bij 60 blijven hangen ? Het met mijn X1900 áltijd 60 fps :eek: Daar verwacht je toch wel meer van.

En ja. Mijn pa heeft hier ook een Aldi pc staan, en die werkt gewoon prima :eek: Heb wel een paar keer opnieuw geinstaleerd, zodat die voorgeinstaleerde meuk eraf was, maar dat is ook alles. Ik hoef er niet op te gamen, dus misschien ben ik nog niet helemaal achter de werkelijke prestaties gekomen, maar ik vind het toch een redelijk goed huis, tuin en keuken ding hoor ! :)

14. Jerreby

Jerreby Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    @ Mcsparkle, weet ik niet, is gewoon het hoogst ofzo..

15. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.716
    Omdat het aantal FPS gelimit is?

16. Dark Miracle

Dark Miracle Guest

Waarschijnlijk heb je bij de instellingen van je game Vertical Sync aanstaan. Vertical Sync kun je ook aanzetten bij je videokaart opties, maar daar staat de optie standaard uit. De oplossing is dus om Vertical Sync uit te zetten :cool:

17. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Ik haal 100+ fps :+.

De reden waarom dat ie blijft hangen op 60fps is omdat het kan inderdaad zijn dat de game gecapped is op 60fps. Maar een cap bij pc games gebeurd zelden.

Het komt waarschijnlijk door dat je v-sync aan hebt en je monitor op 60Hz staat. Als je de 60Hz verhoogt naar bv. 75Hz zal je maximaal 75fps kunnen halen.

Als je v-sync afzet kan je gemakkelijk 100fps halen (hangt af hoe sterk je grafische kaart is), je hebt echter dan wel kans dat je last gaat hebben van tearing (zo'n horizontale lijn die af en toe over je scherm komt).

Deel Deze Pagina