Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 10]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Zeker mooi zo! Lekker gamen zo iig :D

2. Rembrandt

Rembrandt Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mijn Xbox 360 aangesloten met een optische kabel, die naar de Logitech Z-5500 toegaat. Een erg mooie speakerset die mooi Dolby Digital kan afspelen in games/ films. DTS kan ook (als de film dit uiteraard ondersteund). Gekocht een paar maanden terug en ik ben er zeker tevreden over. Tot nu toe nog geen klachten mee gehad; het ‘plopjes’ probleem stoort mij niet echt (hard is het niet bij mij in ieder geval, als het niet bekend was zou het mij waarschijnlijk ook niet opgevallen zijn). Het design is echt schitterend en de subwoofer zorgt voor bassen die ik nog nooit eerder heb gehoord. Je kan het systeem helemaal aanpassen zo als je zelf wilt. Bass uit tot gigantisch zwaar, wat goed tot zijn recht komt in games en films. Ook handig is het switchen tussen direct, optical en coax, zodat je geen kabels hoeft te verwisselen of iets dergelijks. Met muziek is het voor mij ook voldoende, ook al kan ik begrijpen dat een échte muziekliefhebber hier zijn neus voor ophaalt. Maar met alles bij elkaar is dit een schitterend all-round setje die zeker goed op de Xbox 360 past. Ik kan de Z-5500 wel aanraden als je rond de € 300.- wilt uitgeven.

3. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, is ook zo, maar dit is tijdelijk. De tweeter zit onder oorhoogte nu (lage zuiltjes), dus de speakers komen op een verhoging. Dat is ook omdat ze nu zo in je oor staan te schreeuwen:).
    Thnx;).
    Cker:) .

Om mijn verhaaltje maar even af te maken (moest opeens weg, was gitaarles vergeten:mad: ): in surround is het geheel veel mooier. De achterspeakers zijn niet duidelijk aanwezig (mits je in het midden zit, komt dus nog verandering in), het lijkt nog meer alsof je er middenin zit. Al met al dus een zeer grote verbetering. Ik draai nu zonder center. Weet nog niet of ik een andere centerspeaker ga kopen... (van JMlab). Die Cobalt cc800 zou ik kunnen kopen, maar vind ik toch wel erg duur... (zelfs tweedehands).
    Hier laatste foto:

Sorry voor de slechte kwaliteit, maar het is echt heel moeilijk fotograferen in mijn kamer. Al het licht komt van voor, en in het donker fotograferen geeft geen mooie resultaten. Tegenflitsen ook niet...

4. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Heej JKI ziet er goed uit man, ik had je set, die oude dan zeg maar, ook al zien staan op het ht forum. Mooi spul hoor.

5. Birdhouse

Birdhouse www.joeylee.nl

Leuk Bevonden:
    0
    iemand nog antwoord?

6. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Over dat setje van HK:Cinemotion;Receiver & dvd player van Harman/Kardon en de speakers+subwoofer van JBL zou je de front speakers later kunnen vervangen door 2 mission m35 speakers?
    Ik vind die dingen zo gruwelijk eruit zien :

7. r2thed

r2thed Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oeps verkeerde thread!!! sorry

Laatst bewerkt: 9 feb 2007
  8. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Mooie speaker :)

Die kan je inderdaad gewoon zonder meer erop aansluiten. Wel eerst luisteren van te voren :eek:

9. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb bij bcc die kef IQ7 gezien en geluisterd toestraks en dat klonk ook wel strak en mooi vol.
    Nadeel:ze kosten behoorlijk wat vind ik (bij bcc dan) €550
    Bij kieskeurig zijn ze dan wel weer €444,00 met verzendkosten.

Maarja die mission is wel goedkoper maar heb alleen niet geluisterd.....mhh.

10. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Je weet dat dat de prijs per stuk is he...

Joostpolletje heeft ze ook sinds een paar maanden nu.

11. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Ja tuurlijk,en daarom wou ik liever voor die missions gaan.

12. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Gaat niet goed lukken. Dit hebben al meerdere mensen gevraagd. Je kan waarschijnlijk geluid krijgen uit het linker en rechter speakertje, maar niet in combinatie met de sub en alle andere speakers (via pc ingang dus). Waarschijnlijk kun je beter gewoon naar het geluid uit de tv luisteren.

13. Occisor

Occisor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ben ik het niet helemaal mee eens :eek:
    Het geluid van de meeste tv speakers is namelijk... crap v/d hoogste plank. En is het niet zo dat de sub altijd wel mee doet? ( neemt gewoon alle lage tonen over?) of zie ik dat helemaal verkeerd.. :x ( niet echt een z-5400 irl gezien..)

14. RobbertN

RobbertN Banned

Leuk Bevonden:
    0
    Als die Tv een audio-uit heeft kan die toch in de audio-in van de Z-5400.
    Of zit ik nou vout :+ ?!

15. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Ja tuurlijk, de R71 heeft gewoon een Stereo audio uitgang. Deze kan je dus met een kabel van 2×tulp naar 1×jack aansluiten op de audioingang van de Z-5400. Je kan dan alle speakers gebruiken in Pro Logic 2 of de Stereo2× stand. De sub doet ook mee, veel lage tonen zijn duidelijk afkomstig van de sub...

16. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Niet op de pc ingang van de z5400 dacht ik, daar wordt echt alles apart aangestuurd, incl sub. De z5400 heeft 2x optical, 1x coaxial en pc (losse 3,5mm jack plugs voor alle kanalen). Op de pc ingang kun je niet prologic ed instellen dacht ik.

En ja Occisor, geluid uit de meeste tv's suckt, met je eens. Maar voor analoge tv kijken neem ik er wel genoegen mee. Waarschijnlijk ga ik me over de goede speakers juist irriteren aan het slechte tv geluid. Daarom moet iedereen eigenlijk gewoon digitale tv hebben, gewoon lekker digitaal geluid via een optical, hoppa ;) Helaas heb ik het niet op mijn kamer.

Laatst bewerkt: 9 feb 2007
  17. Rembrandt

Rembrandt Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zo als ik al eerder zei heb ik de Logitech Z-5500, optisch aangesloten en er komt prima geluid uit (DD, DTS etc. uit de onderste 2 keuzes). In het Xbox 360 Dashboard staat het volgende voor sound:

Select

• Dolby Digital Stereo
    • Dolby® Digital 5.1 for Dolby Digital output
    • Dolby Digital with WMA Pro if your receiver supports WMA Pro

Mijn vraag is; wat is WMA Pro? En ondersteund de Z-5500 dit?

18. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Windows Media Audio Pro. Nee.
    Er zijn maar heel weinig receivers die dit ondersteunen (paar Pioneers op het eerste gezicht). En of het beter klinkt dan gewone DD5.1, is sowieso de vraag :)

Dit vond ik trouwens door 5 minuten te googlen ;)

19. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Zodra ik die Harman/Kardon Cinemotion heb,wat kan ik dan als beste doen met die speakers;ophangen of van die standaards kopen ?
    Het komt op tapijt en moet even kijken hoe het met de muren zit,denk dat die gewoon wit worden met zwart tapijt.

20. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Wat je het beste kan doen is iets wat je zelf mooi vind.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina