De HDTV thread [deel 10]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 15 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66

Ja dat klopt, de Samsung daalt lekker in prijs! Is toch erg populair bij de xbox360 bezitters. Lees ff op http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1180920/33

Het toestel doet 1080p zowel via hdmi, alsook via component en vga.
    Check ff de berichten over firmware. Dit type van Samsung had 2 eigenaardigheden. Er was iets niet goed met het schakelen tussen verschillende modi (filmmodus enz) en er was een lichte overscan via vga.
    Nu schijnen er 2 updates te zijn, maar je moet op dit ogenblik kiezen welk probleem je verholpen wilt zien worden. Het probleem met schakelen begreep ik niet zo hoor trouwens.
    Het is in ieder geval heel belangrijk dat je er 1 hebt, waarbij t moederboard te flashen is!
    Maar verder schijnt iedereen toch wel erg tevreden te zijn icm xbox360, en de service klinkt toch ook goed.

PS ik heb m zelf nog niet, maar zit er ook over te denken. Ik volg het forum al n tijdje, zodoende ;)

Laatst bewerkt: 9 feb 2007
  2. diablo85

diablo85 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    weet iemand of de sony 40x2000 ook 1080p over component aankan??

3. r2thed

r2thed Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Dus deze overscan heb je alleen bij VGA en niet bij HDMI en component?
    Maar als je de tv nu koopt is die firmware nie al uitgevoerd of moet je dit toch nog thuis doen, vind nogal lastig he de benodigde kabel ook niet.....:mad:

4. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    bij de le 40f71b
    is er geen overscan op VGA, vga is namelijk de enigste die uit de doos 1 op 1 pixel mapping doet.
    hdmi en compionent hebben overscan maar voor de hdmi is er een firmware update die de Just Scan beeldmode toevoegt en dan is ook hdmi 1 op 1 pixel mapped
    alleen component blijft lichte overscan houden maar dat schijn normaal te zijn.

als je dus de samsung le 40f71b koopt en je xbox360 er met de vga kabel op aansluit staat elke pixel waar die staan moet (en is presies 1 pixel groot), je moet alleen de instellingen van de tv wat aanpassen om mooier beeld te krijgen want vga is wat vaal wat kleur betreft (met de 360 dan).

voor beter uitleg en meer informatie kun je hier kijken: Tweakers link naar samsung lcd tv topic
    en hier: AVForums Samsung F71 topic

EDIT:

De update voor de overscan op hdmi is in nederland nog niet officieel vrij gegeven(en zit daarom ook nog niet standaart op de tv) maar dat komt zeer binnenkort
    en je kunt nu ook al kijken of je een kabel kunt lenen van iemand op het tweakers.net forum

Laatst bewerkt: 9 feb 2007
  5. ThApocalypse

ThApocalypse Final Fantasy

Leuk Bevonden:
    0
  6. Gallardo

Gallardo De vrolijke strijder

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind hem best wel duur. Het is wel het oude type toch?

7. Booster

Booster verified user

Leuk Bevonden:
    0
    kieskeurig staat van niet, op ander site stond ook YPbPr maar kwist niet wat dit betekende, maar als het zo zit dan speel ik al op component omdat die andere 3 stekkers in die YPbPr zitten. dan is het een fout van Kieskeurig...

review komt nog wel eens

8. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    nee...alleen via de hdmi

9. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3

das hardwarematig wat jij bedoeld....

denk toch echt dat het binnen de 360 zelf softwarematig aan is te passen en mickeysoft de truuk op deze manier gaat toepassen.

maar precies zoals je al zegt.......'t blijft afwachten.

10. Emo-Kid

Emo-Kid Guitar-Kid

Leuk Bevonden:
    0
  11. Don Juan

Don Juan Do The Moonwalk

Leuk Bevonden:
    32
  12. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    De speqs op Kieskeurig kloppen wel vaker niet.

De afbeelding heb ik uit de gebruiksaanwijzing van de Philips.

13. cyberson

cyberson Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo een kleine vraag,ik heb een plasma 107cm xbox360 component aangesloten.
    welke in stellingen kan ik het beste gebruiken
    video 1080I
    gamen 720P
    heb ik dit goed begrepen??of zit ik fout
    Overigens wat ik ook instel hij speelt op 576P af???

Laatst bewerkt: 10 feb 2007
  14. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    Ik ben helemaal niet bekend met hdtv's dus ik heb een aantal vragen omdat ik er binnenkort 1 wil aanschaffen. ALLES WAT HIER ONDER STAAT GELD ALLEEN VOOR GAMEN+DVD'S (tv kijk ik toch niet :+ dus het boeit niet als dat wat minder is)

- ik ben van plan een hdtv te kopen.. nou is mijn kijkafstand ongeveer 2.5 meter dus ik ben van plan een 66 cm te kopen.. ben bang dat het anders te lelijk wordt (als ik een 81 cm neem) is dit zo? (met gamen en dvd's dus ;) )

- Ik ben best geintresseerd in die samsung 66 cm.. (die iedereen zo leuk vind)
    is deze aan te raden of zijn er betere 66 cm tv's die goed zijn voor games en dvd's voor die prijs?

- Is een vga HD kabel nodig? Is het dan echt zoveel mooier?

Eigenlijk is mijn vraag dus gewoon: wat is de beste 66 cm hdtv voor gamen en om dvd's te kijken?

15. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Ik heb gisterenavond deze post geplaatst op de xbox360 forum, zal m hier ook ff zetten.

Het lijkt er toch op dat ik iets heel bijzonders heb gevonden op internet.

Ik beland via Google op een buitenlandse forumsite en daar was iemand van een bedrijf aan het reageren op vragen. De man werkt bij een bedrijf dat een kastje of omvormer maakt die een VGA en/of componentenaansluiting zoals bij xbox360, omvormt naar een HDMI aansluiting en dat met 1920x1080p ondersteuning (zelfs 1920x1200)
    Het kastje is behoorlijk aan de prijs, ik las 300 dollar (slik) maar het kàn wel dus!

ff wat linkjes...

http://www.gefen.com/kvm/product.jsp?prod_id=3569

(klik ook even op het stukje met vergrootglas "take a closer look" want dan zie je foto's

http://forum.gefen.com/topic.asp?TOPIC_ID=1157

16. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66

edit

Laatst bewerkt: 10 feb 2007
  17. Boefje

Boefje Joost NL

Leuk Bevonden:
    0
    heeft een van jullie een goed en goedkoop adres om goede kabels te kopen?

het liefst bij één shop ivm verzendkosten:

-dvi->hdmi kabel voor aansluiten van pc op lcd-tv
    -x360 vga-kabel

18. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Welke merk en type Plasma is het ???

Kom natuurlijk nog veel Plasma's tegen die een maximale resolutie hebben van 567p.
    Was vanmorgen bij iemand waar ik de nieuwe Sharp 1080p heb aangesloten.
    De oude Plasma (2 jaar) die daar in de kamer stond had een resoltutie van maar 800x600.

19. ThApocalypse

ThApocalypse Final Fantasy

Leuk Bevonden:
    0
    Heeft iemand ervaring met de grundig lxw 82-6710?
    Hij is erg goed beoordeeld en niet duur.
    Grundig heeft een speciaal scherm (alsof er een laagje water overheen ligt). Dit ziet er erg mooi uit maar is ook erg reflecterend.

20. cyberson

cyberson Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    philips
    42PF9631d 107cm

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina