Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 10]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Op standaards,ik neem denk die van Harman/Karton denk zijn best mooi en staan op spikes.

2. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Bij de Z5400 kan je instellen dat je het voor de PC gebruikt, de 3 jack stekkers of 3× een stereo ingang. Dus kan gewoon.

Hoe zit dat met digitale TV. Welke aanbieders geven een tuner met optische uitgang?

Star Member...:)

3. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Wat voor soort kabel moet er van je speaker naar je receiver?

4. Occisor

Occisor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Speaker kabel:+

Er is niet echt een speciale naam daarvoor geloof ik ...:eek:

5. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Gewoon een audio kabel?
    Want zit op allekabels.nl te kijken voor die speakers JBL SCS 200.5(cinemotion).

Laatst bewerkt: 10 feb 2007
  6. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon normale speakerkabels, Twin Leads ook wel genoemd dacht ik. Zorg wel dat je een redelijk dikke diameter hebt en een aardige kwaliteit. 2,5 mm. moet zoiezo goed zijn. Kwaliteitieve merken zijn er genoeg, Oehlback of Van Den Hul. Je kan ook goedkoper nemen, Vivanco ofzo.

7. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Canare is ook aan te raden. Voor weinig geld een goede kabel. Check bijv. hifisupply.nl;)

8. madison

madison madison

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij hebben alle aanbieders een decoder met optische uitgang:)

Gewoon luidspreker kabel.. Ik weet niet wat voor setje je hebt maar je zit met 2,5mm2 van Oehlbach of Vivanco wel goed:)

9. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Ik ga voor die cinemotion.
    Maar even een vraag:Moet je speakers nou altijd luisteren voordat je ze gaat kopen en niet op reviews afgaan?
    Want als ik nou bijvoorbeeld bij bcc naar een set ga luisteren en neem hem mee naar huis als ik die mooi vind klinken dan he,en bij mij thuis klinkt i voor geen meter en dan?

10. madison

madison madison

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet in wat voor "prijsklasse" je ongeveer zit, maar als een losse componenten hebt en daar speakers bij koopt dan zou ik zeker even luisteren!! als het om een Logitech setje gaat bijv. dan is het luisteren niet zo noodzakelijk.. En een bij een beetje goeie winkel kun je ook je producten ruilen:)

11. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Nou die cinemotion bestaat uit een receiver van HK en 5.1 systeem van JBL.
    Maar omdat het geen zuilen zijn maar speakers wou ik graag wat diepte hebben in me geluid.
    Maar doordat ik nog amper ervaring heb met luisteren;waar moet ik goed opletten?

12. madison

madison madison

Leuk Bevonden:
    0
    Toevallig de SCS178 van JBL? Bij dit soort setjes hoef is het niet echt noodzakelijk om te luisteren.. scheelt allemaal niet zoveel:)

13. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Nee,de SCS200.5.
    Maar wou denk 2 frontspeakers vervangen door JBL Northridge e80.
    Maar ik denk dat de verhoudingen dan voor geen meter meer klopt?

14. madison

madison madison

Leuk Bevonden:
    0
    De verhoudingen kloppen dan idd voor geen meter8) misschien kun je beter de Receiver kopen + 2x E80 + 2x E25/E35 en dan eerst 4.0 draaien en dan later uitbreiden naar 4.1 of 5.0 en tenslotte 5.1..

15. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Als je nou een budget van 600/700 euro heb,wat is dan het optimale wat je daar uit kan halen?
    Ik kan dat samenstellen niet echt8)

16. madison

madison madison

Leuk Bevonden:
    0
    Dan wil je een complete 5.1 set? Dat is wel mogelijk maar ik kan je toch wel aanraden je set stap voor stap te verbeteren..
    Maar als je een 5.0/1 set wilt:
    - Yamaha/Pioneer/HK/Sony/Marantz instap receiver, zou er niet veel meer in stoppen dan 300 euro als je budget +/- 700 is..
    - Wharfedale 9.4 (fronts) + Wharfedale 9.1 (surrounds) + Wharfedale center
    je zou ook nog kunnen gaan voor een setje Klipschen of zoals je al aangaf JBL's..

De Wharfedale's zijn erg leuke speakers voor de prijzen!! misschien zou je ook nog even op de 2e hands markten kunnen kijken.. dat kan nogal schelen en dat is toch wel belangrijk met jouw budget denk ik..
    Is het vooral bedoeld voor gamen en films dan zou ik lekker voor een JBL setje kijken!! Ben je ook liefhebber van muziek en ben je van plan veel stereo te luisteren kijk dan even verder.. Met jouw budget zou ik iig wel even luister voor aanschaf;) (Ik heb btw misschien nog wel een leuke aanbieding voor je, ik PM je wel even:) )

17. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    In ieder geval eerst voor de Receiver en 2 fronts gaan. Sub, rears en dvd speler komen later wel. Ik denk dat het moeilijk wordt om voor zo weinig geld goede zuilen te kopen. Koop daarom een instapreceiver (liever tweedehands dan nieuw) en geef de rest van het geld uit aan goede fronts. Daarmee wordt een subwoofer gelijk minder belangrijk. Wil je het zo gaan aanpakken (heb ik ook gedaan) ga je in totaal wel meer geld uitgeven. Wil je echt niet boven de 600-700 komen dan moet je bij dat cinemotion setje blijven zitten.

Mvg,

Sjoerd

18. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Persoonlijk denk ik dat je als 15 jarige niet gelijk met zulke big-ass speakers moet gaan zitten, om dit later te gaan upgraden naar 5.1. Ik denk dat je gewoon beter voor weinig geld klein kan beginnen met een leuke set met satelietjes. Dan heb je gelijk een behoorlijke 5.1 sound, waar ik persoonlijk bij het gamen meer van kan genieten dan een nog meer dan behoorlijke stereo sound. Anderen denken daar misschien anders over, maar dit is mijn mening :)

amg...ondertitel :x

19. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Ik ga denk voor een nieuwe Marantz SR4001 ,waarbij ik jaren door kan gaan met die receiver en een sattaliet systeem van: JBL SCS 178.
    Ik ben dan wat duurder uit maar die receiver kan dan een hele tijd mee en daar gaat het me om.

20. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan ook even kijken naar de SR5001. Heeft HDMI enzo. Handig voor latere toepassingen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina