Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 9]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 10 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    AA = Anti-Aliasing: Dit werkt de karteltjes weg.
    AF = Anisotrophic Filtering: Dit maakt textures in de verte scherper (je ziet dit hard op een grond).

AA is het zwaarst, maar voor de nieuwste is dit al niet meer zo zwaar. AF is al lang niet meer zo zwaar en het prestatieverschil met AF aan of af is tegenwoordig verwaarloosbaar.

Laatst bewerkt: 10 feb 2007
  2. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    574
    ok thnx :D maare volgens mij heeft de x360 geen AA of tog wel. Ik ga weer ff de fear game proberen en ik heb bijna prey demo binnen check ik die ook wel ff nog :D Ik stuur ook wel eens een paar foto's van de computer

3. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    360 heeft wel AA. De Xenon (en binnekort de R600) zou zogezegd "free 4xAA" hebben. M.a.w. de Xenon kan 4xAA doen zonder prestatieverlies.

4. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    574
    Weet iemand hier een nieuwe 'version patch' want ik krijg bij UT2K4 steeds een melding dat ik niet online kan gamen.

5. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Gewoon de nieuwste patch van UT2K4 installeren.

6. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    574
    ja maar dan krijg ik mega paks etc. en ik heb prey op 1280*1024 met alles ophigh zelfs AF en AA d8 ik ook en zonder lag. Ik vind hem mooier dan prey op de 360

7. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Prey is geen zwaar spel en de X1300 Pro iwas in zijn tijd geen low-end kaart, het was eerder een low mid-end kaart. De prestatie ervan valt tussen de 6600 en 6600 GT of dus juist onder de 7600 GS ;).

Maar Prey volledig open op 1280*1024?

Laatst bewerkt: 10 feb 2007
  8. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    574
  9. pietlut

pietlut Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben op zoek naar een externe harde schijf, maar weet niet wat het beste enz. is. Ik zoek er eentje met 250 of 320 gig. Weten jullie welk ik het best kan kiezen en waarom is die dan zo goed?

Alvast bedankt\o/

10. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    574
    Ik heb ff de graw demo gedownload en ik had alles op high met Anistropic 16 en op 1024*768 en ik had geen een keer lag :D

Welk spel is het zwaarst en minst zwaarst tussen deze 3: graw, fear of oblivion

11. m_telkamp

m_telkamp = ViPeR NL360

Leuk Bevonden:
    0
    Luister, jouw 1300 PRO is gewoon geen topkaart. Ik snap dat je hartstikke blij bent met je nieuwe pc, maar je kan nu ook wel eens ophouden te patsen met je videokaart en welke spellen jij blijkbaar allemaal op max settings kan draaien. Blijkbaar vind jij 20 fps ook acceptabel, maar sommige mensen hier niet.
    Als je echt wilt laten zien dat jouw videokaart zo uber is, doe dan eens 3dmark 06 en geef ons de resultaten.
    En ik denk dat oblivion, met alles op max en de patch voor HDR en AA tegelijk toch wel t zwaarste spel uit t rijtje is. Probeer dat maar es ;)

12. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Oblivion (buiten gebied) > GRAW > FEAR

Maar GRAW op hoog? Dat gaat om te beginnen alleen met kaarten met 512MB, anders kan je high niet selecteren voor de texture quality.

Ook kon ik met mijn 7800 GT de game maar juist vloeiend draaien op medium (en op 1024*768 zelfs dacht ik).

Lees deze pagina maar eens en de (voor)laatste alinea van de vorige pagina.

13. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    574
    ja je hebt gelijk over dat texture maar dit was mijn opstelling.

1024*768
    texture:medium
    anistropic:16
    Bij iets een vinkje
    alles high
    16:9 bij iets

14. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Dus jij vindt 10fps (zal waarschijnlijk nog wat minder zijn) dus vloeiend? Want ik kan mij zelfs niet inbeelden dat een X1300 Pro +25fps haalt met die settings.

Zoals M_telkamp al voorstelde, doe eens een 3D Mark 06 of zelfs nog 05 of 03 en link hier eens de resultaten.

Laatst bewerkt: 11 feb 2007
  15. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    574
    doe ik wel eens, ik heb zelf fear gedaan en die haperde soms. Maar ik doe het met deze setting: AMD x2 5000+, 1024 mb en die 1300pro, ik had ook veeel slechter verw8 van deze computer vooral met graw :? maar toch doet hij het prima

ik weet niet of dit goed is: ik had gemeten met FRAPS en meestal kwam ik uit op 18 fps, is dat goed?

Laatst bewerkt: 11 feb 2007
  16. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    574
    ik heb een vraag: ik heb een double layer brander maar hoe kan ik dan branden via nero 6 ?

17. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    18FPs is slecht.

18. m_telkamp

m_telkamp = ViPeR NL360

Leuk Bevonden:
    0
    Je stopt een disc erin en je kiest branden O-)
    Haha nee wil je DL branden? Dan heb je hiervoor een speciaal schijfje nodig en kan je kiezen voor dvd9 in Nero... Ff goed zoeken, van zoeken leer je ook nog dingen.
    En nog even over het fps gebeuren, ja 18 is nou niet echt best. 25+ word als acceptabel gezien, terwijl ik liever altijd boven de 30 heb en met shooters nog meer. Maar als jij er mee kan leven dan is t ok.

19. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    574
    thnx, ja ik vind het genoeg dus ik vind het best zo :)

Maare met dat branden, als ik brand zeg hij de hele tijd: no enough space, terwijl ik nog niets erop heeft gebrand want bij deze computer en dan D: staat er bij details. 0,0 bytes beschikbaar en 0,0 bytes gebruikt :confused: wat moet ik dan doen.

20. m_telkamp

m_telkamp = ViPeR NL360

Leuk Bevonden:
    0

Weet je zeker dat het een leeg schijfje is? Wat probeer je te branden?
    Op welk type media?
    Is het misschien een RW?
    Heb je al vaker cd's/dvd's gebrand zonder problemen?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina