[XOne] Xbox Live Vragen [Deel 3] - Korte vragen/Connectie problemen?

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 11 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. The_Yakuza

    The_Yakuza Active Member

    Berichten:
    1.805
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey, bedankt voor je snelle reactie!

    Zal zo even de test doen. Daarna zal ik je lijst weer even invullen! Heb draadloos xboxlive met een experiarouter van hetnet btw..

    Post wel ff als ik de test klaar heb!

    NAT staat op 'strict'?

    Hoe kan ik dat veranderen? Of heb je de gegevens van de router etc. nu ook nog nodig? Of kan ik dat even makkelijk veranderen?
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik heb dan de gegevens nodig :)

    O ik zie dat je een experia xbox hebt .. dan moet je UpnP op enabled zetten en dan is je probleem opgelost
     
  3. The_Yakuza

    The_Yakuza Active Member

    Berichten:
    1.805
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?:NAT staat op strict, kan geen game hosten. Met sommige vrienden blijft chat hangen op: joining chat
    Welke provider?: HetNet
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?:ADSL
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:

    Modem

    Welk merk modem heb je?:ZXYL
    Modem type?:650R-31
    USB/ Ethernet?:Ethernet



    Router

    Welk merk router heb je?:KPN Experiabox
    Welk router type?:THOMSON 780WL
    Welke firmware?:Originele
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?:Draadloos

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?:
    Wat heb je geprobeerd?:
    Waar stopt de test?:
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):

    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?: Strict

    Heb trouwens UPNP ingeschakeld staan, zonder dat werkt het hele live gebeuren sowieso niet bij mij, geloof ik...

    Dat staat al op enabled?

    Het vreemde is dat ik eergister nog wel kon hosten, en gister ineens niet meer. Of zou hij weer zijn teruggesprongen op disabled? Zal wel even kijken iig!
     
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    weet je zeker dat UpnP aan staat .. heb je daar nog meer opties .. heb je verder geen settings aangepast? Router resetten en dan opnieuw testen
     
  5. The_Yakuza

    The_Yakuza Active Member

    Berichten:
    1.805
    Leuk Bevonden:
    0
    kijk net even en het staat nog ingeschakeld..

    als ik een game wil hosten krijg ik een melding: You can't host because of your firewall settings. Please verify your settings.

    Zoiets staat er.

    /Mod gebruik de edit knop aub
     
  6. auke

    auke Active Member

    Berichten:
    816
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo'n gold kaart voor een jaar, is die overal €60,- of zijn er nog goedkopere winkels.
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Kan je je router resetten en dan opnieuw proberen?
     
  8. The_Yakuza

    The_Yakuza Active Member

    Berichten:
    1.805
    Leuk Bevonden:
    0
    Kusje, hij staat op 'open'!

    Hoe kan het dat hij dan ineens op 'strict' was gegaan?

    Thnx anyway!!
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Foutje in de router ... door een reset schoon je de cache (geheugen) van de router
     
  10. toxito

    toxito Active Member

    Berichten:
    679
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb waarschijnlijk last van een van de meest vage problemen met xbox live.

    In principe werkt mijn xboxlive goed, zodra ik mijn 360 opstart connect hij makkelijk met xboxlive. Maar zodra ik een game opstart word ik meteen gedisconnected van xbox live. De game vraagt mij hierna of ik een update wil downloaden voor de game.
    Als ik hier yes aanklik dan start de game een download maar die stop daarna meteen omdat hij dus geen connectie kan maken met xbox live. Hierna wordt ik meteen weer teruggestuurd naar het dashboard. Zodra ik daar weer ben wordt xbox live weer opgestart, en doet alles het zonder problemen. Zodra ik de game echter opstart begint het hele circus echter weer opnieuw.

    Als ik mijn netwerk connections test dan geeft hij nergens een fout aan, afgezien van de NAT die op STRICT staat. Soms geeft hij echter wel eens de DNS server error aan. Maar het lijkt me sterk dat hij niet goed met de router connect omdat ik bijv. wel gewoon demo's kan downloaden.

    Wat ik al geprobeerd heb:

    1. De ports van mijn router openzetten, die nu dus goed zouden moeten staan aangezien ik wel dingen kan downloaden.

    2. Mijn harde schijf legen, Dit heb ik dus nu al 2 maal gedaan inclusief savegames profielen etc. Het probleem ligt dus ook niet aan de harde schijf en of een corrupt profiel (ik heb de HDD trouwens ook al eens geformatteerd)

    3. Ik heb met een apparaatje ook al eens de werking van de kabel nagelopen die gaf geen problemen aan, dus het zal naar mijn idee ook niet aan de kabel liggen.

    Hier nog eventjes het lijstje uit de beginpost
    Ik hoop dat een van jullie hier wat mee kan en mij uit de brand kan helpen, alvast bedankt!
     
    Laatst bewerkt: 10 feb 2007
  11. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    ik heb een vraagje : ons netwerk was vorige week plat en toen was het nog een open netwerk toen is er iemand bijgekomen die het een gesloten netwerk iets heeft gemaakt maar mijn 360 is daar niet op aangesloten en ik krijg nu steeds de foutmelding bij het IP-adres omdat hij het niet meer kan vinden (draadloze adapter heb ik trouwens) en ik maak een bootdisk en wil die op mijn 360 aansluiten maar daarvoor moet ik mijn adapter eraf halen want er is maar 1 usb-poort (of niet) en dan zegt de 360 als ik windows connect now druk : dingen gevonden blablabla en test xbox live doe ik dat zegt ie : cant find the adapter doe ik die erin (mp3-speler met bootdisk eruit dan) en kan hij die gegevens neit meer op de adapter zetten :confused: kan iemand asjeblieft helpen
     
  12. florisschouten

    florisschouten extreme

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    Kun je mij misschien helpen met het werken van Windows Media Connect ???
    Het wil maar niet lukken ....
     
  13. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    nog over mijn probleem :

    error status report :

    W: 0000-0021
    X: 4000-1001
    Y: 0000-0000
    Z: 0000-0000

    misschien dat iemand mij zo kan helpen, want alles werkt goed maar krijg steeds foutmelding bij ip-adres :confused:
     
  14. ThaBEN

    ThaBEN Active Member

    Berichten:
    877
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: Men kan geen game invite's of private chats accepteren van mij. Met sommige vrienden blijft chat hangen op: joining chat en als ze me game invite accepteren krijgen ze een melding: can not establish connection. Andersom kan ik die van hun wel accepteren
    Welke provider?: @Home
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: Kabel
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: Geen idee maar snel genoeg (@Home Breedband)

    Modem

    Welk merk modem heb je?: Webstar
    Modem type?: EPX2203
    USB/ Ethernet?:Ethernet



    Router

    Welk merk router heb je?:Linksys
    Welk router type?:WRT54G
    Welke firmware?:Originele
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?:Draadloos

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?: (die zie ik niet maar mijn vrienden kunnen mijn game/chat invites niet accepteren)
    Wat heb je geprobeerd?: Firewall van router en zelfs op me pc uit te zetten
    Waar stopt de test?:
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): see www.xbox.com/setup pf bel klanten service

    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?: Moderate
     
  15. Vincent R

    Vincent R Active Member

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    0
    jammer he dat mijn vraag niet wordt beantwoord
     
  16. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    wie kan mij wel helpen?
    dit is echt kut en weet ook niet wat er fout is :confused:

    waarom weet niemand hier een antwoord :{
     
  17. auke

    auke Active Member

    Berichten:
    816
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem

    Wij zijn gister thuis overgegaan naar casema (draadloos), de instalateur heeft 1 pc verbonden met de router, maar de rest kon nog niet, nu proberen we het zelf maar het lukt voor geen meter o.a. doordat er 3 verschillende handleidingen zijn die elkaar nog wel is tegenspreken.

    Provider: Casema, router en usb adapters zijn van sitecom
    Wat voor soort: kabel
    Up/ downloadsnelheid: Nog niet kunnen testen

    Modem

    Welk merk modem heb je?: Motorola
    Modem type?: SBV5121E
    USB/ Ethernet?: USB

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?: ??
    Welke Firewall heb je?: McAfee

    Router

    Welk merk router heb je?: Sitecom
    Welk router type?: Broadband Router 54g
    Welke firmware?: ??
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Kan je checken of jouw router UpnP ondersteund? Welke poorten heb je geforward? heb je je xbox 360 een vast ip adres gegeven?


    Je hebt aan de voorkant 2 USB poorten zitten ;) ... maar goed ik heb meer info nodig .. zie het vragen lijstje blz 1 post 1 dan kan ik je beter helpen . Want ik weet niet waar je het over hebt.

    Zet UpnP in de Linksys aan en je hebt geen problemen meer


    Ik heb er geen ervaring mee ... maar als het goed is moet het gewoon werken ... gaat als het goed is automatisch. Mocht je problemen krijgen dan hoor ik het graag

    Ehm wat is je probleem met je xbox? Anders moet je de vraag stellen bij je provider of in het pc forum gedeelte
     
  19. max9673

    max9673 Active Member

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand enige ervaring met game session not longer available bij cod 3 ?
    Ik kan maar 3 min online en dan telkens dit .
    Bij andere spellen geen probleem
     
    Laatst bewerkt: 12 feb 2007
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    als je de xbox live test oet wat staat er bij NAT? Anders kan je dit beter je vraag in de COD3 thread vragen :eek:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina