De HDTV thread [deel 10]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 15 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Speedy NL

Speedy NL Guess Who's Back ?

Leuk Bevonden:
    0
    alles is doorgelust, dus ja ook de gele tulp aansluiten als dat benodigt is voor dat apparaat. de joytech detecteerd het type signaal namelijk.

output is idd de uplink poort zoals je zei

edit:

mochten de decoders component ondersteunen sluit hem dan via component aan.

Laatst bewerkt: 11 feb 2007
  2. ThApocalypse

ThApocalypse Final Fantasy

Leuk Bevonden:
    0
    ???

3. r2thed

r2thed Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    http://www.elektronica-online.nl/

Goedkoper vind je volgens mij niet en ze hebben groot aanbod!:D

4. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4

Op de UTP-uit wordt de PC/Router of Kabel/ADSL modem aangesloten.

Voor Component en Video moeten aparte kabels gebuikt worden.
    De Verdeelstation kan namelijk van een Composiet-signaal geen Component-signaal maken of andersom.

Denk dat de verdeelstation geen problemen heeft met het doorgeven van 1080p.

5. Boefje

Boefje Joost NL

Leuk Bevonden:
    0
    toppie!

het av-center is besteld...
    bijbehorende kabeltjes bij elektrnica online vandaan...

helemaal compleet om alles goed in te gaan richten!
    dank voor alle tips en het meedenken!

6. RobbertN

RobbertN Banned

Leuk Bevonden:
    0
    Valt wel mee dat Plasma's veel stroom vreten :)

7. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
  8. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66

66cm is inderdaad klein hoor. Je moet begrijpen dat kijkafstanden anders liggen bij hd tv's. Doordat het beeld veel scherper is, kan je er ook veel dichter op zitten.
    Ik heb zelf een 30inch (76cm) en zit op max 2 meter met gamen en 1 meter met pc en ik vind hem te klein.
    En wat betreft je kamer, zo'n lcd hang je aan de muur en dat is heel wat anders dan zo'n lompe crt-bak op een kastje ;)

9. GustavSan

GustavSan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sinds een paar dagen de Dell 2407WFP Rev. A04 in huis. Ik koop wrs. deze week een xbox360 om hopelijk in HD te kunnen gamen. Nu las ik ergens dat die nieuwe rev. A04 1:1 mapping mogelijk maakt. Betekent dit dat ik via de VGA kabel op fullHD kan gamen? Die Dell heeft een native res. van 1920 x 1200...dat zou dus HD gamen moeten betekenen toch?

Ik had al gelezen dat ik met de standaard composite kabel alleen tot 720p kan...maar je begrijpt dat ik juist graag op 1080p wil kunnen gamen.

Daarbij de volgende vraag, blijf ik altijd boven en onder twee kleine balken houden? Ligt dit aan de xbox (is het daar niet handig gekozen die 16:9...of is het meer het scherm met 16:10...)...en wat speelt die 1:1 mapping dan voor een rol hierbij?

Misschien niet de juiste thread, maar ik kon via de zoekfunctie niks anders vinden (behalve hardware threads...)

Bedankt...

10. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    1920 x 1200 is een 16:10 asprectratio. Full HD, dat wel....maar je beeld zal op de X360 verticaal iets uitgerekt worden.

11. GustavSan

GustavSan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Merk je dit enorm? Of is het beeld nog steeds superscherp? Zou je aanraden om dan maar gewoon op 720p te spelen, of maakt het uberhaupt niks uit? Wel vreemd dat het niet overeenkomt met de afmetingen...had ik beter iets anders kunnen kopen dan dit Dell scherm om optimale kwaliteit en scherpte te krijgen?

12. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het beeld is gewoon scherp, van die vervorming heb ik persoonlijk geen last....maar dat is subjectief. Dat de vervorming plaatsvindt is een feit.

Mijn scherm ondersteunt ook native 1920x1200, maar bij de 1920x1080 instelling van de VGA kabel mis ik links een deel van m'n beeld....totaal niks aan te doen verder, dus ik gebruik die reso niet op de X360. Op de PC werkt het wel goed, dus het lijkt me niet dat het aan het scherm ligt.

De X360 ondersteunt vooralsnog alleen 16 : 9 aspectratio's, op een scherm met 16:10 aspectratio zal op de X360 dus altijd verticaal enige vervorming plaatsvinden. Voor zover ik begrijp heeft Microsoft geen plannen om in de toekomst op de X360 ook 16:10 reso's te ondersteunen, een gemiste kans als je het mij vraagt....maar het is niet anders.

13. Speedy NL

Speedy NL Guess Who's Back ?

Leuk Bevonden:
    0
    mag ik nog even ter ore brengen dat er 1 utp, 1 composiet + RCA, 1 component, 1 s-video + RCA en 1 RCA-kabel meegeleverd worden.

of heb je een andere besteld dan die ik heb?

14. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Je bedoelt component ipv composite, dat is heel wat anders. Component is gescheiden kabeltjes vanwege kleuren, composite is inferieure videoaansluiting.
    Je hebt trouwens geluk dat je de 30" niet hebt gekocht dan van Dell, want in jouw 24" zit een scaler die het beeld van bijv xbox360 passend maakt op je scherm. Op die 30" van Dell kan helemaal geen xbox360 namelijk!

Overigens heel erg goede schermen lees ik overal, die van Dell.
    :thumbs:

Lees maar s op http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1187937/4

Laatst bewerkt: 12 feb 2007
  15. basovich

basovich Guest

eh weet iemand misschien wanneer de Full-HD tv's in prijs verlagen of wanneer sowieso de HD-tv's goedkoper worden of is daar nog niks van bekend??

16. MYSTERY X

MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

Leuk Bevonden:
    31
    Gij het toch zat geld verdiend met werken, en het zomaar vakantie geld krijgen.... :9
    Voorlopig komen er denk ik niet in EENS zomaar prijsverlagingen... Dit gebeurt volgens mij gewoon geleidelijk, aangezien ik HD tv's gewoon om de maand wel zie dalen qua prijs.

17. Boefje

Boefje Joost NL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de 245C besteld.

Ik wist inderdaad niet, dat er al kabels bijzaten, maar ik heb niet heel veel en duur besteld, dus dat loopt wel los.

Ik had zowieso al 2 optische kabels nodig. Daarnaast heb ik een component-componentkabel besteld van 3 meter. (ik weet niet of de meegeleverde uberhaupt lang genoeg zijn) Dus de schade valt mee ;)

18. Boefje

Boefje Joost NL

Leuk Bevonden:
    0
    die nieuwe grundig 37" kost nog maar "1500" euri's...

19. GustavSan

GustavSan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben er nu achter dat ik het beste een VHA kabel kan kopen om in 'truehd' te kunnen gamen. Die component is dus nog niet helemaal wat ik nodig heb. Tja..aangezien ik toch niet in de huiskamer game, is zo'n 24 scherm wel prima...

20. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    We zijn op mijn werk van plan om de Samsung LE37R72 aan te schaffen voor in onze kantine. Mede omdat we die heel scherp kunnen inkopen, en natuurlijk omdat we veel goede verhalen over de Samsungs horen.

Zijn er nog bepaalde redenen waarom deze absoluut wel/niet goed is? Heeft iemand bv ervaring hoe het beeld eruit ziet bij normale tv uitzendingen via Digitenne (vooral belangrijk) / kabel / digitale tv?

Dank alvast.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina