[Algemeen] Defecte Xbox 360 consoles [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 20 dec 2006.

?

Hoeveel defecte Xbox 360 's heb je inmiddels gehad?

  1. 1

    40,1%
  2. 2

    13,0%
  3. 3

    4,0%
  4. 4

    1,9%
  5. 5

    0,3%
  6. 6 of meer

    2,2%
  7. geen

    38,6%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toxito

    toxito Active Member

    Berichten:
    679
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar er is toch ook een bepaalde manier dat je je een soort van code intypt en dat hij dan niet je savegames wist?
     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Kassa bestede vanavond aandacht aan de Xbox360.

    Iedereen die klachten heeft met betrekking krassen , kan een email sturen naar Kassa.
    Email: kassa@vara.nl onderwerp: Xbox.

    Bron : Kassa.nl

    Verlenging: Xbox 360 veroorzaakt krassen? 17-02-07

    De Xbox 360 is op dit moment een van de meest populaire spelcomputers. Maar er lijken wat problemen te zijn.Zo kregen we meerdere klachten dat de Xbox 360 in sommige gevallen krassen maakt op games.
    En door die krassen zijn de games (die rond de 60 euro kosten) vervolgens niet langer bruikbaar.


    Wat te doen met de Xbox die je spelletjes uitschakelt? Als je vervolgens met Microsoft belt met deze klacht, wordt in sommige gevallen de Xbox omgewisseld. Maar niet in alle gevallen. Iemand anders kreeg weer van de klantenservice te horen dat ‘ze je niet mogen helpen omdat hun beleid is dat een console geen krassen maakt’. En dat is natuurlijk raar, zeker gezien de klachten die wij binnenkregen en die ook op diverse fora op internet te vinden zijn.

    Over het terugbetalen van bekraste spellen doet Microsoft nog veel moeilijker. Diegenen die zich bij ons hadden gemeld, kregen geen van allen hun games vergoed. De reactie die wij van Microsoft krijgen is zeer summier. Wellicht dat dit te maken heeft met het feit dat het hele Xbox team van Microsoft Nederland op dit moment in Amerika zit, maar toch. Nu stelt Microsoft namelijk dat als de Xbox 360 console stabiel wordt geplaatst en niet wordt bewogen of gekanteld, er geen risico is op krassen.

    Maar de praktijk lijkt toch anders. Kortom, veroorzaakt jouw Xbox 360 ook krassen op je games of dvd’s? En lost Microsoft dit niet goed op? Of vergoeden ze de kapotte games niet? Mail ons! We komen er in de volgende uitzending op terug!
     
  3. aliasz

    aliasz Active Member

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    goed dat ze aandacht besteden aan deze problemen, maar tegelijkertijd ook jammer dat ze het ook kleinschalig houden.dus alleen bij het onbruikbaar worden van je spel
    maar er is meer nl freezes,3 red lights/ hardware stuk, omvattend het is gewoon zo slecht dat er zoveel problemen opduiken je vraagt je af of dat produkt wel zo snel op de markt gebracht had moeten worden!

    gelijk de 2e vraag: hebben ze te snel gereleased om de concurrentie te snel af te wezen?
     
    Laatst bewerkt: 17 feb 2007
  4. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is teminste iets wat er aan wordt gedaan :)
     
  5. the hammer

    the hammer goeiemorge

    Berichten:
    970
    Leuk Bevonden:
    0
    rond welke productie datum zit dit probleem of?
     
  6. Toadhead

    Toadhead Active Member

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    0
    Jah heb net ook die verlenging bekeken op kassa.nl
    Ik wacht nog wel ff met een Xbox kopen als ik dit soort dingen lees. Ik vind het diefstal dat M$ de spellen niet vergoed! Ik zou het liefst uit principe een Nintendo Wii kopen, het is dat ik dat apparaat niks vind anders had die al lang in mn huiskamer gestaan ;)
     
  7. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    In denk de lanch 360's.
    Mijn vorige 360 (Okt '05) heeft mijn CoD2 disc gebroken (don't ask how) :eek:
     
  8. the hammer

    the hammer goeiemorge

    Berichten:
    970
    Leuk Bevonden:
    0
    mijnes komt uit maart zou deze dat dan ook heben weant spellen zijn bekrast maar ook een groot deel gewoon helemaal niet die ik flink veel heb gespeeld
     
  9. Toadhead

    Toadhead Active Member

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat zorgt er uberhaupt voor dat er krassen op de spellen komen? De DVD speler neem ik aan? (Die tevens in november vervangen is door een ander (duurder) exemplaar, misschien weet M$ wel dat ze fout zijn maar willen ze het gewoon niet toegeven? :) )
     
  10. the hammer

    the hammer goeiemorge

    Berichten:
    970
    Leuk Bevonden:
    0
    novenmber 2006 of 2005?
     
  11. PanaromicTiger

    PanaromicTiger Active Member

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    0
    Kassa

    Ik was vandaag te gast in de verlenging van Kassa. Vond het wel erg laf van M$ dat ze geen eens commentaar kwamen geven omdat ze zogenaamd met z'n allen in Amerika zitten
     
  12. the hammer

    the hammer goeiemorge

    Berichten:
    970
    Leuk Bevonden:
    0
    nog even 1 vraagje over die krassen zit er een patroon in hoe lang zijn ze ongeveer?
    en na heolang spele krijgje die disc unreadble?
     
    Laatst bewerkt: 17 feb 2007
  13. PanaromicTiger

    PanaromicTiger Active Member

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    0
    Echt een cirkelpatroon zit erin, ze gaan rondom de hele disc, soms zitten er een paar kleintjes naast. Met Lost Planet had ik 5 uur nadat ik hem uit de winkel had dat ie niet meer afspeelbaar was.
     
  14. the hammer

    the hammer goeiemorge

    Berichten:
    970
    Leuk Bevonden:
    0
    dus egt rondom 1 cirkel?
    en dat is dan egt zonder te bewegen?
    want met doa 4 meeer als 10 uur gespeeld zitte wel wat pitjes maar komt door mezelf denk ik
     
    Laatst bewerkt: 17 feb 2007
  15. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Ik heb mijn Xbox360 vanaf de launch in november/december in 2005 en ik heb nog nooit problemen gehad met mijn xbox360 of discs. Heb wel geluk, want ik lees dat hier nogal wat mensen problemen hebben.
     
  16. Toadhead

    Toadhead Active Member

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou graag willen weten hoeveel % van de Xbox 360's nou werkelijk (binnen 5-6 jaar, want ik vind dat een console toch zeker minimaal 5+ jaar mee moet kunnen) problemem vertoond. Ik bedoel dit soort polls zijn vaak niet echt betrouwbaar omdat mensen met problemen eerder zullen stemmen. Als dit niet zo is en werkelijk 60% van de mensen al 1 of meerdere keren z'n Xbox 360 heeft moeten laten wegbrengen zit er toch iets goed fout en denk ik dat ik toch (voorlopig) maar geen Xbox 360 aanschaf :confused:

    Misschien zouden we eens een poll moeten maken waarin alleen mensen mogen stemmen die de Xbox na een bepaalde datum hebben aangeschaft (fabricage datum Xbox360) bijvoorbeeld alle Xboxen na 2006. Dan krijg je tenminste een beetje een beeld of de nieuw verkochte Xboxen nog steeds (en in welke mate) deze problemen vertonen.
     
  17. aliasz

    aliasz Active Member

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    toadhead:
    ja tuurlijk dit is het algemene hardware gedeelte zullen denk ik toch meer mensen kijken die problemen hebben.
    maar dat neemt niet weg dat het behoorlijke aantallen zyn "dit is nog meer 1 van de vele xbox360 websites"
    mijn advies voor iedereen die hem wil kopen, je zal er zoiezo plezier van hebben de vraag alleen is hoe lang?

    maar ja wie kan zo`n poll houden, microsoft heeft alle/veel registraties van serienummers en dus ook bijhorende fabricatie datums,maar denk niet dat je die gaat krijgen!,
    is pure speculatie weet ik maar nog steeds denk ik dat ze hebben gerushed vanwege de launch datum
    ze moesten toch een vaste plek in de console markt krijgen.

    zie :
    http://www.gamed.nl/view/24611
     
    Laatst bewerkt: 18 feb 2007
  18. aliasz

    aliasz Active Member

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 18 feb 2007
  19. pacboyslim

    pacboyslim jump for joy

    Berichten:
    1.961
    Leuk Bevonden:
    10
    Mijne is al twee x stuk gegaan. Om me heen zijn er ook al veel gesneuveld. Zijn toch wel vaak de gamers (inclusief mijzelf) die het apparaat bijna elke dag spelen. Dus vrij intensief. Heb zelf een idee dat juist dan de zwakke plekken van de 360 blijken. Duurzaamheid bij intensief gebruik.

    Als je echt wil "onderzoeken" zal je meerdere gegevens nodig hebben om een goed beeld te krijgen. 'Hoeveel en hoevaak speelt iemand?', 'Zit iemand vaak op Live als die speelt?', 'Staat de voeding of de console op een goed geventileerde plek?'.

    En Toadhead, waarom denk je dat gamers hier na twee (of meer) defecte 360's toch weer een andere willen? Het is en blijft een gruwelijk apparaat! Zo heb ik nu even alleen een Wii om op te spelen. Dat ding is volgens mij megabetrouwbaar. Maar met grafische en onlinemogelijkheden komt het apparaat gewoon te kort. Een leuk apparaat voor erbij/tussendoor.
    Ik ben blij dat Microsoft juist de grenzen pusht zodat wij vette consoles hebben. Het nadeel is dat de duurzaamheid in gevaar komt, maar Microsoft heeft een goede service. Ik denk dat de meesten in deze thread keurig zijn geholpen met een vervangende 360...
     
  20. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Kun je er misschien wat meer over vertellen? Vind dit wel een heel interessant punt namelijk.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina