Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 9]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Fardo, 22 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat is vaak de eerste gedachte van mensen die nergens geen last van hebben. Er zullen best mensen bij zijn die wel hun 360 bewegen of verkeerd hebben neergezet tijdens het afspelen van een dvd/game, maar lang niet iedereen. Mja, uitspraken zoals 'het ligt aan de gebruiker zelf' vind ik persoonlijk altijd veels te kort door de bocht. Het zou best weleens aan de hardware zelf kunnen liggen, ook bij een apparaat zoals de Xbox 360.
     
  2. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Zeker is de 360 product technisch gezien geen kwaliteits product als je kijkt naar de aantal meldingen van mensen die met de ring of death etc. (ook in mijn eigen vriendengroep en Live friends).
    Maar als je kijkt naar hoeveel mensen niet eens wisten dat er stickertjes op de dvd lades zaten...
     
  3. Insane/Erret

    Insane/Erret If in doubt.. Flat out

    Berichten:
    1.575
    Leuk Bevonden:
    108

    Agree :thumbs:
     
  4. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
  5. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Geloof je het zelf, de 360 stiller als de Wii? Als ik mijn Wii aan heb dan hoor ik hem niet eens, ook als hij een disc leest dan hoor je hem amper. Kun je van de 360 niet zeggen, dat is net een straalmotor. :{
     
    Laatst bewerkt: 18 feb 2007
  6. The Bolster

    The Bolster --

    Berichten:
    853
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat maakt dat geuid nu uit, als mijn tv aanstaat, hoor ik mijn 360 niet eens :D En ik vind het wel vet dat hij zo lekker ronkt, is tewnnminste een mannemachine :cool:
     
  7. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Lekkere test...legt ie z'n dB meter praktisch in de apparaten zelf. Wij deden zulke dingen altijd minimaal op één meter afstand, op een statief en niet op een houten plank naast het apparaat.

    Maar zelfs dan....Ik heb hier een Wii naast de X360 staan, en no way dat de 360 minder lawaai maakt. :eek: Niet idle, niet tijdens het laden van een dvd'tje of wanneer dan ook. Kwestie van jezelf rijk rekenen.
     
  8. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    Vind het wel vreemd dat ze dan deze uitslagen bij een onderzoek hebben.
     
  9. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Nja onderzoek, meer een hobbyist met een dB meter :+

    Heb je zelf een Wii? Zo ja, zet deze dan eens aan naast een X360 met of zonder disc in de drive. Je oren zijn de jury. :cool:

    Edit//


    Tuurlijk, of bovenop de HDD. :+ Maar dan is het alsnog te 'eenvoudig' om de schuld van de bekraste dvd's bij de gebruikers in de schoenen te schuiven. :) Zullen er ongetwijfeld wel een aantal zelf schuld aan hebben gehad, maar lang niet iedereen. Zo heb ik ook een tweetal games die aanzienlijk zijn bekrast door m'n (inmiddels defecte) X360. Mja, ik heb dat ding nooit bewogen of opgepakt tijdens het spelen.
     
  10. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
  11. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Gratis Live service voor de Vista PC gamers??
    http://computerandvideogames.com/article.php?id=158382

    Ik hoop eigenlijk niet dat de service echt gratis gaat worden want dat betekent... Nog meer jankende kids en cheaters...
    Liever een betaalde service waar kwaliteit boven aan staat dan een gratis service met alle gevolgen van dien...
    Of ze moeten een keuze geven... Betaald maar dan dedicated servers...
     
    Laatst bewerkt: 19 feb 2007
  12. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Op zich niets mis mee natuurlijk, mits ze maar een filter maken voor de X360 gamers om de PC gamers weg te filteren. :+
     
  13. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Als het betalend wordt, dan hoop ik wel dat 1 Live abbonoment geldt voor de pc en Xbox. Want om nou dubbel te gaan betalen =(.

    Maar het is best wel logisch dat die Live service voor de pc gratis wordt aangezien je al 10 jaar ofzo gratis online kan gamen op de pc. Nogal best een gedurfde move om het dan ineens betalend te maken. Kans is dan zelfs dat de meeste gamers naar een ander OS gaan waar online gaming wel gratis en de developers zullen wel volgen... .
     
  14. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat kun je hetzelfde zeggen over het Live betalend te houden voor de Xboxende medemens.
    Aangezien MS Live meer op één lijn wil krijgen met hun andere diensten (MSN, Hotmail etc) lijkt het me dat ze dan Xbox Live ook gratis gaan maken in de toekomst (anders zou het betekenen dat wij de enige betalende Live klanten zijn en dat is natuurlijk geen goede reclame voor Xbox 360 tov PS3 en de PC gamers....).

    Ik ben voor het vragen van hetzelde bedrag als nu maar dan met echt eigen servers...
     
  15. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Hoe zit het nu met de wii eigelijk. Als ik het zo persoonlijk bekijk, heeft de Wii maar 1 grote topgame(een zeer grote) en dat is Zelda. Maar aangezien ik die op de gamecube speel, zal ik zeker geen Wii kopen voor de moment. En waarschijnlijk in de toekomst ook niet met al die toppers op ps3 en xbox 360. Als je zo bekijkt, in juni zullen ze op E3(ik blijf het zo noemen) volgende zaken zowizo laten zien:
    killzone 2, mgs4, naugty dog's game, 8 days, halo 3, pgr4, project van rare, halowars, gt5, ratchet and clank, re5, devil may cry,FFXIII....
    Wat gaat er allemaal op de Wii komen om hier tegen op te kunnen? Metroid, mario,... zal wel mooi zijn, maar mmm...
     
  16. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Hmm, ik vind de Wii meer een console om erbij te hebben. Voor titels zoals Zelda, Mario, Metroid enz... En natuurlijk de Virtual Console, daar zitten leuke klassiekers tussen. :) Zonder een X360 of PS3 zou ik (denk ik) snel zijn uitgekeken op de Wii. Ik zie het meer als een aanvulling op de games die de X360/PS3 missen, die ik wel wil spelen.
     
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    De wii valt mij persoon tot nu toe ook behoorlijk tegen..... in het begin was ik erg entousiast vanwege de originaliteit. Nu lijkt het meer een maffe gadget, want de games kunnen mij iig totaal niet overtuigen.
     
  18. Toadhead

    Toadhead Active Member

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wist al voor de launch dat de Wii gaat falen over de langere termijn. Eerst toen de Wiimote net was aangekondigd was ik een van de weinige die enthousiast was over de Wii, maar snel nadat de Wii een hype werd besefte ik me dat er geen toekomst in zit. Ik bedoel over 5 jaar ben je de Wii graphics echt wel zat, of het nou om de gameplay gaat of niet. Ik zou er niet aan moeten denken dat ik nu nog N64 games zou moeten kopen om te spelen :confused: Als de PS4/Xbox3 worden aangekondigd en de Wii bezitters beelden zien die 2 generaties voorliggen zullen ze denk ik niet weer zo snel voor een Wii2 gaan. Toch zit er op zich wel toekomst in de Wiimote. Als ze de controller een beetje verbeteren en er een krachtige console bij leveren i.p.v. een overklokte gamecube ga ik zo'n ding wel halen.

    Voorlopig is het voor mij een Xbox 360 of een PS3. Door een tijdje op dit forum te hebben rondgekeken is mijn mening wel sterk veranderd. Als ik dat lees over die kapotte Xbox 360s gaat mijn keus toch wel meer richting PS3. Vroeg of laat koop ik ze misschien beide wel maar op dit moment heeft een amre student als ik daar gewoon geen geld voor ;) (moet er ook nog een HD-ready tv bij halen namelijk x) ) En aangezien de PS3 een stukje goedkoper is (ingebouwde Wifi adapter die bij MS 90e kost, 50e voor controllers maar bij MS moet je er nog allemaal batterijen en plug en play bij kopen enzo, gratis online wat 60e per jaar kost bij MS) ga ik misschien wel voor de PS3. Even afwachten hoe het loopt met die mogenlijk Zephyr, als die komt ga ik denk ik daar wel voor.
     
  19. Thron

    Thron Active Member

    Berichten:
    52
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap dat als je moet kiezen voor één systeem je de verschillende consoles tegen elkaar af gaat zetten. Ik heb zelf een 360 én een Wii staan en ik vind het gewoon 2 verschillende werelden. Ik ervaar de game ervaring van de Wii wel als oppervlakkiger als van de 360 maar ik heb met mijn gezin nog nooit zoveel lol met een console gehad als met de Wii. In die zin is het je goed bekwamen in een 360 spel ook wel een egoistisch verhaal en speel ik Pes6 of een racespel liever alleen of online...Het spelen met de Wii is veel actiever en intuitiever en ook socialer dan met de 360. Er is dus ruimte voor beide systemen...als ik echter voor één systeem moest kiezen dan zou het de 360 zijn...
     
    Laatst bewerkt: 20 feb 2007
  20. Wii

    Wii Active Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik heb nu aleen een wii, leuke console. Maar laat mij nou net een echte Fps Fan zijn. Daarom koop ik straks bij prijsverlaging een 360 erbij. Jaja :)
    Maar bij mijn wii krijg ik geen internet verbinding en als dit bij de 360 ook is dan is dit wel sjit, want die koop ik gewoon vor live [gearos of war] call of duty 3 etc. Weet iemand of dit met hezelfde systeem werkt gewoon draadloze router? Anders laat ik wel keer iemand komen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina