Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 9]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 10 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0

Onspeelbaar? Ik vind dat wel overdreven. Ik draai hem inderdaad niet met 300 FPS, maar hij blijft vrijwel altijd boven de 60. Ligt wel aan de map, want brecourt of farmhouse zijn even wat zwaarder. maar het klopt wel dat DX7 lekkerder speelt:)

2. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    574
    want iemand heeft een e6300, 1 gig en 7650gs en die draait gewoon op dx9

srry ik moest ff nieuwe driver downen voor dat soort lag en hij doet het nu perfect :)

Laatst bewerkt: 20 feb 2007
  3. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    De mening over een voldoende aantal FPS lopen zeer uiteen. Sommigen vinden 20-25 FPS al vloeiend terwijl anderen pas bij 50-60FPS tevreden zijn.

Zijn er hier nog mensen die een 20, 21 of 22" TFT hebben? Ik was namelijk benieuwd of het voordeel t.o.v. 17" en 19" nou zo groot is.

4. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    25+ fps wordt algemeen beschouwd al vloeiend, maar in de praktijd hangt het van oog tot oog en van game tot game af.

5. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    574
    Weten jullie dan een videokaart(want jullie zeiden dat dit niet iets is voor in de toekomst) die geen connector nodig heeft. Volgens mij heeft mijn voeding maar 305 watt. En kan je ook bij dell videokaarten bestellen?

6. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    De 7600 GS, maar die is niet veel beter dan een X1300 Pro. Dat wordt dus doorsparen voor een nieuwe voeding en een goede grafische kaart.

Maar als je 350W bedoeld bestaat er wel een kans dat er een 7600 GT op kan werken (ik neem aan dat je nog wel een molexconnector of twee over of een 6-pins pci-e stroomconnect over hebt?). Maar of het slim is om nu nog een 7600 GT te kopen... .

7. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    574
    nou ik heb geen zin om een nieuwe voeding erin te gooien :mad:. Maar de x1600 serie, zit daar een connector bij?

enne over overclocken van je vga kaart, hoe kan ik zien of de computer dan warm wordt? Enne geef het dan een grote boost en valt mijn garantie eraf als ik overclock via software?

8. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Nee en de X1650 serie ook niet. Ik zou minstens voor een X1600 XT/X1650 Pro gaan, maar persoonlijk vind ik de performance die je meer krijgt zoveel geld niet waard. Zelfs een 7600 GT/X1650 XT lijkt me een beetje weg gegooid geld, zeker nu dat de nieuwe mid-range kaarten binnen een dikke 2 maand in de winkels zullen liggen.

Zoek zelf eens wat benchmarks en bepaal zelf of je de prijs er voor wil betalen ;).

9. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    574
    en weet je maybe of je die 1600xt ook op 305 watt lopen en loopt de 7600gs eigenlijk op een connector en als ik nou overclock, valt mijn garantie dan af en kan ik een grote performance krijgen?

10. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Het verbruik van die kaarten kan al zeker niet boven de 75W gaan :+. Maar als die voeding juist genoeg is voor wat er nu insteekt, zal het met die kaarte wel zeer krap worden (die zullen sowieso meer verbruiken dan de X1300 Pro).

Hoe de performance increase bij oc'en met een X1300 Pro is weet ik niet. OC'en is echter wel softwarematig (tenzij je echt hardcore gaat oc'en) en dus ondecteerbaar moesten ze bij Dell niet meer in jouw Windows geraken.

Voor het oc'en van CPU zal je niet veel verder kunnen gaan (misschien 3 GHz ofzo, hangt trouwens ook af van je moederbord en geheugen) en zoveel prestatie winst geeft dat niet bij X2's. Maar wederom, lees eens wat review van de 5000+ waarin ie wordt ge'oc'ed.

11. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Ik vind een upgrade van een 1300 pro naar een 7600gt/1600xt niet verstandig. In de huidige games zal je daar al weinig performancewinst mee halen, laat staan in de toekomstige games. Probeer het eerst eens uit te zitten met je huidige kaart en koop over een tijdje een andere voeding+8600GT.

12. m_telkamp

m_telkamp = ViPeR NL360

Leuk Bevonden:
    0
    Als je nou voortaan eerst eens zelf dingen gaat uitzoeken en dan pas hier komt vragen.
    Er is niets voor niets zoals iets als google.
    En ga anders naar GOT (http://gathering.tweakers.net) ff van deze vragen stellen, daar leren ze je dit snel genoeg af.

13. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    574
    Ik durf dat overclocken toch niet echt aan =( maare stel je nou voor, ik doe er 2 gig in. Zou ik dan eenzelfde performance krijgen als: 5000x2, 1 gig 7600gs of niet of juist hoger? En soms komen er kleine stotteringen bij (ja nog steeds cod 2 of het is niet een goede game want hij is illegaal...sorry maar maybe komt het wel daardoor :x ) maar ook bij fear. Zullen die er dan uit gaan. Het schieten bij beide games gaat gewoon goed en vloeiend maar als ik bij bijv. fear in sommige gebieden komt, dan stotterd hij 1 sec.

alvast bedankt.

Laatst bewerkt: 21 feb 2007
  14. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Zoals ik al zei: 2GB zal geen tot weinig extra fps opleveren, maar het zal gewoon vloeiender gaan. Dat van FEAR ligt oftewel aan het feit dat je iets te weinig RAM hebt of dat je grafische kaart het niet volledig aan kan.

15. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou, ik heb in de tussentijd weer contact gehad met Informatique. Men gaat alsnog m'n voeding preventief vervangen. Dat wil zeggen dat ik ff langs mag komen met m'n PC, vervangen ze de voeding ter plekke en mag ik het systeem diezelfde dag weer terug mee naar huis nemen. Ben ik hem in ieder geval niet weer weken kwijt zonder resultaat. En nu maar hopen dat dit wel resultaten biedt....

16. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Ik hoop voor je dat het lukt!

Maar he mensen, ik zit met een probleem. Ik heb nu een NEC 4570A brander, maar die weigert DVD+R's t branden. DVD+RW's en CD-R's werken perfect. Nu zou je denken: "Dat ligt aan die crappy dvd's". Ik heb nu Platinum en Verbatim gebruikt. Van de Verbatim-dvd's weet ik zeker dat die gebrand kunnen worden door de 4570A (Klik)

Ik draai overigens Vista, maar onder XP lukte het ook al niet.

17. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    574
    Hoe kan je zien welke driver je hebt? Bij stuurprogramma's staat op dxdiag versie 6.14 :confused: terwijl ik versie 7.1 ofzo heb geinstaleerd

18. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Als je CCC hebt, dat open doen en Informatiecentrum gaan. Daar staat het onder de naam "Catalyst-versie".

Die 6.14 zal zeer waarschijnlijk voor OpenGL zijn, bij D3D zal er waarschijnlijk wel 7.1(xxx...) staan. Tenminste als ik me goed herinner dat er in XP tabs zijn voor OpenGL en D3D in dxdiag.

19. Rikvdknaap

Rikvdknaap Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mensen ik heb een vraagje is deze videokaart goed voor vista? en kan die ook op vista?

20. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Joa, ik heb hier een 7600GT en Vista en het werkt wat dat betreft goed. De vraag is echter of je wel genoeg werkgeheugen (RAM) hebt. Maarja, met 1GB ram loopt het niet lekker (bij het opstarten vreet het al meteen 600MB) dus ik ga weer over naar XP.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina