Hoi,
Ik heb vandaag een xbox 360 besteld (voordeelbundel met SC-Double Agent, GRAW en RB6 Vegas\o/ ) Ik wil dit alles gaan afspelen op een Samsung Syncmaster 940BW.
Dit is allemaal leuk en aardig maar dan heb ik beeld, maar geen geluid! Ik heb hier op mn pc een 5.1 set: Creative Inspire p580. Deze set heeft géén optische ingang en surround sound zal ik dus niet kunnen krijgen (volgens de openingspost). (aansluitingen op deze set zijn: Front(zwart) Rear(groen) Center/subwoofer(geel), AUX ingang, volumecontrol ingang, de speaker aansluitingen en een stroomaansluiting)
Mijn vragen:
-hoe kan ik wél geluid tevoorschijn toveren? Kan ik deze 5.1 set aansluiten op de xbox 360 met stekkertjes? (zo ja, welke)
-Kan dit niet dan wil ik een goedkoop 2.1 setje waarmee ik gewoon fatsoenlijk geluid krijg. Is dit bijvoorbeeld iets:
http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/NL/NL,CRID=2173,CONTENTID=12245
-Als ik niet per sé surround sound (of dolby digital e.d.) wil maar gewoon GELUID uit een speakerset, wat voor ingangen moet die speakerset dan hebben? Waar moet ik op letten bij die 2.1 set (bij bovenstaande Logitech set staat dat ie compatible is met xbox....geldt dit dan ook voor de 360, en welke stekkers moet ik dan hebben?)
Het moet een goedkoop +/- €50 setje zijn. Ik heb namelijk al veel uitgegeven aan de xbox zelf en het scherm. Ik was er vanuit gegaan dat ik mijn 5.1 set heel makkelijk kon aansluiten, maar dat wordt dus ff wat lastiger en het geldboompje heeft geen 'vruchten' meer.
Ik heb de FAQ door gelezen, maar ben er niet echt achter gekomen. Overigens ben ik écht een techniek-leek!. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Bvd
Laatst bewerkt: 22 feb 2007