Problemen met je Xbox 360? Bekraste DVD's, Defecte Xbox 360, Kassa(24-2) [Deel 5]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door FuriousFreak, 19 feb 2007.

?

Mijn Xbox 360 maakt krassen! Ik heb...

  1. een Samsung

    13,5%
  2. een Hitachi

    10,0%
  3. Beide

    1,3%
  4. een Samsung en ik heb geen beschadigde DVD's

    27,4%
  5. een Hitachi en ik heb geen beschadigde DVD's

    34,3%
  6. Ik heb beide en ik heb geen beschadigde DVD's

    7,0%
  7. Anders....

    6,5%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PanaromicTiger

    PanaromicTiger Active Member

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    0
    Zeker ik baal er gewoon van dat ik dat ding überhaubt gekocht heb, ik was 10 jaar een Playstation gamer, waag ik 1 keer die stap naar pisbox en je hebt dit.

    Maar alleen rubberen plaatjes plaatsen is de oplossing niet want menig laser is ook al een deel afgeslepen. Kortom hele drive vervangen door een BenQ drive

    Er is trouwens een nieuwe drivecheck afbeelding.
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 25 feb 2007
  2. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.684
    Leuk Bevonden:
    17.893
    Wtf ik wil die BenQ! WAT EEN NAAIERS TOCH BIJ MS, WRM DOEN ZE GEWOON NIET ALLEMAAL DEZELFDE DVD DRIVE
    Btw, ik heb een Samsung en dat ding maakt al vanaf begin af aan een geluid als ik de 360 opstart. Een lange toet.
    Kan dit kwaad?
     
  3. Acid Bath

    Acid Bath Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    Al met al een lekkere PR blunder van Microschoft Nederland in Kassa net voor de launch van de PS3. Als ik het nu met mensen over mijn 360 heb krijg ik direct de vraag hoeveel games er al gesloopt zijn door dat ding.
    Op deze manier gaat MS de console war (terecht) verliezen.
     
  4. PanaromicTiger

    PanaromicTiger Active Member

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    0
    Woehoe, feestje bouwen\o/ \o/ :b: :thumbs:

    Enne hoeveel games zijn er al gesloopt door dat ding:9?
     
    Laatst bewerkt: 25 feb 2007
  5. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Net die Kassa uitzending bekeken, die krassen zijn na mijn gevoel echt door de gebruikers zelf aangebracht.
    Omdat de krassen perfect rond waren, waren ze door de lensen aangebracht.
    En hoe raakt de disc dan de lens?
    Lijkt mij stug dat de xbox 360 het zelf doet.

    En waarom had die joggie van een jaar of 9 Gears of war, dat spel is 18+ man :+
     
  6. PanaromicTiger

    PanaromicTiger Active Member

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    0
    Ga jij maar eens proberen met een pen of weet ik veel wat die krassen zo perfect rond te maken op een schijf, en nee dat doet de XBOX niet zelf dat komt omdat we allemaal gaan breakdancen met de console tijdens het spelen. Sommigen gebruiken hem ook als WII controller.
    (kortom weer iemand die zelf de problemen niet gehad heeft en dus maar denkt dat dat dus ook niet kan)

    Maarja zolang wij met zijn 200 maar plezier hebben in het breakdancen:9

    Als je nou echt goed gekeken had (zucht) dan had je ook gezien dat de PC-Drive van hetzelfde merk ook flink heen en weer geschud kon worden zonder dat je er ook maar 1 enkel krasje op kreeg. (de disc dan)

    De disc raakt de lens vanwege het kleinste trillinkje, bijvoorbeeld op de ejectknop drukken of op de powerknop drukken. Als die domme kussentjes erin zaten had je daar geen last van.
     
    Laatst bewerkt: 25 feb 2007
  7. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik bedoel dat de gebruikers de console bewegen/tegen aan schoppen/ hamer opslaan/ met een passer rondjes er op maken/ sony de schuld geven :+ weet ik veel.

    Edit::

    Ja ik heb die PC drive ook gezien.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 feb 2007
  8. PanaromicTiger

    PanaromicTiger Active Member

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    0
    Ten eerste is het Microschoft.

    Ten tweede waarom zouden we dat nou doen? Klinkt niet echt logisch dat 200 mensen voor de lol hun peperdure games en consoles gaan mollen.

    Ik zal niet zeggen dat er geen mensen tussen zitten die expres dat ding heen en weer hebben geschud om het erger te doen laten lijken, maar ik geloof niet dat alle 200 mensen dat gedaan hebben, als je naar mijn games bekijkt die zijn ook lang zo erg niet beschadigd als die je in de uitzending zag, maar wel in cirkelachtig patroon (niet de hele disc rond), allemaal kleine krasjes. Gevolg is dus dat ze niet meer af te spelen zijn, de foutcorrectie werkt namelijk juist door die cirkelachtige krassen niet meer.

    Daarnaast als er klagers waren die hun pisbox met een hamer bewerkt hadden, dan had je dat vast wel kunnen zien aan de consoles aan de tribune neem ik aan
     
    Laatst bewerkt: 25 feb 2007
  9. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom heb ik daar dan geen last van dat mijn games bekrast worden?
    Ik stoot ook nog wel redelijk tegen mijn burea waar mijn xbox 360 op staat met game er in en hij krast toch ook niet.
    Zelf mijn games die ik bij de lanch heb gekocht zijn nog helemaal kras vrij.

    Maar ja, ik praat volgens mij ook nog wel anders als het mij over komt.
     
  10. PanaromicTiger

    PanaromicTiger Active Member

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat komt omdat het er ook aan ligt hoe dat ding afgesteld is in de fabriek, de oorzaak ligt vooral bij Samsung maar als je een Samsung hebt wil dat niet zeggen dat ie dat probleem heeft.

    Hier een stukje tekst van een andere site.

    Er zijn zo te zien weer mensen die niet willen geloven dat de Xbox 360 uit zichzelf krassen maakt. Horizontaal of verticaal maakt niet alleen is het wel zo dat de console iets minder stabiel is als deze verticaal staat. Maar als je zorgt dat niemand aan de console kan komen is er niets aan de hand. Maar goed, Het wordt veroorzaakt door de gebruikte DVD-drives in de Xbox 360. Voor de Xbox 360 maken ze gebruik van 2 typen DVD-drives, namelijk Hitachi-LG en Samsung. Beide hebben hetzelfde binnenwerk. Het binnenwerk bevat ook een laserunit en deze laserunit is de veroorzaker. Bekijk deze foto van de laserunit en de rood gemarkeerde geven aan waar de disc langs is geschuurd, wat dus voor de bekende diepe krassen zorgt. Het probleem is dus dat de laserunit niet is beschermd en scherpe delen bloot liggen. Nu is het alleen zo dat de een er geen last van heeft en de ander weer wel, maar dat heeft waarschijnlijk te maken met de montage en eventuele afstelling in de fabriek. Het klopt wel als men de Xbox 360 console gaat bewegen of kantelen tijdens het gamen dat er dan sowieso krassen worden gemaakt, maar het komt ook gewoon voor zonder dat de gebruiker er iets mee te maken heeft. Waarschijnlijk als de disc licht uit balans raakt en dan de laserunit raakt. Vrij slordig van de fabrikant. Een lichtpuntje is wel dat de nieuwe partij Xbox 360 consoles zijn uitgerust met een nieuw type drive van BenQ (Philips/Lite-On), die sowieso heel stil is, sneller data leest/verwerkt en het belangrijkste een nieuw binnenwerk/laserunit heeft. Deze drive zou onder geen enkele omstandigheden de disc mogen bekrassen, omdat de laserunit bij deze drive is afgeschemd.
     
  11. Stevennn

    Stevennn Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft iemand zelf al een BenQ drive gezien?
     
  12. the hammer

    the hammer goeiemorge

    Berichten:
    970
    Leuk Bevonden:
    0
    maar als de 360 die krassen maakt moet die dan egt die krassen van die fotos maken egt die dikke ronde cirkels maken?
     
  13. PanaromicTiger

    PanaromicTiger Active Member

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, kunnen ook meerdere kleine krasjes zijn, zolang ze maar meelopen met de ronding van de cd
     
  14. the hammer

    the hammer goeiemorge

    Berichten:
    970
    Leuk Bevonden:
    0
    hmm ik vind het egt te lastig om het bij mij vast te stellen heb gister crackdown gekocht eninmidels al meer als 10 uur gespeeld en nog geen kras kunnen vinden dus dan denk ik adt die van mij het niet doet en ik heb een hitachi
     
  15. jenamu6

    jenamu6 Active Member

    Berichten:
    517
    Leuk Bevonden:
    0
    leze je gelooft ook zeker nog in de kerstman?
    Of ben je gewoon een TROL?
     
  16. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.684
    Leuk Bevonden:
    17.893
    Als ik gewoon lul dat me DVD drive kaduuk is he, denken jullie dan dat ik die nieuwe met de Benq drive krijg? Ik heb nl al 2x een nieuwe gehad.
     
    Laatst bewerkt: 25 feb 2007
  17. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    :)

    Er zijn 11 Miljoen Xbox 360, hoe veel procent heeft dan last van het krassen probleem?

    En in sommige Ps3's kunnen geen games omdat de disc opening teklein is :lol:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 feb 2007
  18. PanaromicTiger

    PanaromicTiger Active Member

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb Crackdown nu dan 2 dagen speel hem zolang op de console van mijn broertje, die heeft een Hitachi maar daar ook nergens last van, het hoeft dus niet altijd mis te zijn
     
  19. PanaromicTiger

    PanaromicTiger Active Member

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    0
    Tik maar eens in XBOX scratch op google je vind honderden artikels. En er was ook iemand van EA Games daar aanwezig, niet in de uitzending zelf. Die zei ook dat het een groot probleem is omdat zij altijd klagende gamers ook krijgen

    En nu gaan we wel over de PS3 lullen, maar daar gaat het hier niet om, het gaat erom dat de pisbox spellen bekrast. Niet of de PS3 een te kleine opening heeft of niet

    Ik denk dat de kans klein is, aangezien de BenQ nog niet zo lang uit is en je vrijwel altijd een gereviseerde terugkrijgt.
     
    Laatst bewerkt: 25 feb 2007
  20. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.684
    Leuk Bevonden:
    17.893
    Hm k, maar me 360 maakt de laatste tijd wel mneer geluid dan normaal. Als ie uit is gezet, hoor je hem nog nasidderen met een vreemde toon. Ook als je em aanzet hoor je een vreemde tuut.
    Normaal?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina