[PS3] Hardware/Algemeen [Deel 2]

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door JeePee, 10 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Gister even gespeeld. Te weinig tijd om meerdere games te spelen/bekijken naast Motorstorm, Genji en Resistance.
    Genji vond ik tegenvallen, Motorstorm was wel vet en Resistance was ook niet onaardig. De PS3 is best log, maar vond hem best mooi, stuk mooier dan ik had verwacht. Het glimmende laagje heeft toch wel wat chiques. En hij is zo lekker stil. Heerlijk gewoon dat je hem niet hoort (al produceert ie de nodige hoeveelheid warmte, maar dat is niet zo vreemd).

2. Alé Gertje!!!

Alé Gertje!!! Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is straks net als voor de 360 een vga-kabel te krijgen? zodat je dus toch in hd-kwaliteit kan spelen op je monitor???

3. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    nop spijtig genoeg niet.
    msh dat de thirt party makers van kabels er msh met zullen afkomen maar van sony weet ik zeker van niet

Laatst bewerkt: 27 feb 2007
  4. JeePee

JeePee Guest

De PS3 kan digitaal en analoog uitzenden, dus met de juiste verdeelblokjes kan je altijd bij VGA uitkomen :)

5. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    als je het zo bekijkt idd.
    dat zul je waarschijnlijk zo een vga box moeten kopen he..
    maar om rechtstreeks te verbinden zoals bij de 360 denk ik dat er geen kabel is.

6. JeePee

JeePee Guest

Je kan ook een HDMI <> DVI kabel kopen. De meeste monitoren beschikken gewoon over een DVI ingang namelijk. Dan verbind je dus rechtstreeks voor een eurotje of 10.

7. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    ow juist was effe vergeten.
    in de mediamarkt heb ik nog zo een kabel zien liggen voor 20 euro :thumbs:

8. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    Heb al heel wat sites afgezocht voor het antwoord op mijn vraag maar nergens concreet antwoord gevonde, uiteindelijk hier terecht gekomen en dan maar geregistreerd mooi forum overigens.

Nu, zou er al dan niet de mogelijkheid zijn om de sensors van de sixaxis uit te schakelen maw, spelen maar dan niet met die controller zitten te zwaaien. Ik vind het hele idee heel inoverend maar als k game zit ik toch liever weggezakt in de zetel en beweeg ik bij voorkeur maar 2 duimen en voor de rest niets, begrijp me niet verkeerd, ik vind het een heel vernieuwende manier van gamen maar gewoon niet mijn ding. Nu, ik zou het helemaal nt betreuren moest dit tijdelijk uitschakelen niet kunnen aangezien er maar (tot nu toe) bitter weinig games zijn die er echt intensief gebruik van maken (zoals bv Lair, lijkt ma een prachtig spel btw). of kun je het gewoon bv uitzetten bij de options bij games zoals motorstorm, nfs c ezn....

Kvond het gwn een goeie vraag waar ik tot nu toe nog altijd geen concreet antwoord op heb

Cheers.

9. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Iets over de sensor doen/plakken/... ? :+

10. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    haha lol das nog eens een oplossing lol

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Het grootste struikelblok blijft voor mij het ontbreken van een algemene friendslist. De games op de ps3 spreken mij nl wel meer aan en qua prestaties wordt het 1 pot nat.

12. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    jah dat zullen we wel zien he op launch day...
    ze kunnen dit msh nog aanpassen in de toekomst door middel van een update he...

13. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ah, vorige week een besteld, samen met resistance, f1 en een hdmi kabel. Kan niet wachten

14. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    je bent niet de enigste...

15. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    Het ligt gewoon aan het spel of deze al dan niet een alternatieve besturing heeft. De besturing moet erin geprogrameerd zijn, dus als een spel geprogrammeerd is voor besturing met de motion sensor dan kan je het niet uitzetten. Tenzij er ook een programmering is voor besturing met de thumb stick. Ligt dus puur aan het spel.

16. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    zeg hoe zit dat dan nu bij games...
    als je de ps3 op 1080P zet en je speelt een game die maximum 720P kan draaien, gaat de game dan gespeelt worden in 720P of in 480P. daar begin mij ongerust in te maken

want ik hoor ook sommige zeggen dat bv de Film output 480p was , doordat de PS3 (nog?) niet van 1080p naar 720p downscalen.

dus ik ben wat ongerust dat de ps3 niet zal kunnnen bv downscalen of upscalen bij de games en dat ik de games in 480P zal spelen ipv 720p of 1080p.
    of zou ik gewoon de ps3 dan moeten instellen in 720p wat natuurlijk zonde is als je zo een 1080p tv hebt....

Laatst bewerkt: 1 mrt 2007
  17. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    720p games kun je maximaal op 720p afspelen. Als je een 720p HD Ready tv hebt, worden Blu-ray films van 1080p teruggebracht naar 1080i, niet naar 480i/p. :)

Dus ik denk dat het zo zit bij een 1080p tv:

Games 1080p => 1080p/1080i/720p/480i/p
    Games 720p => 720p/480i/p
    Blu-ray 1080p => 1080p/1080i/480i/p

Ik ben benieuwd. :) Datum Killzone 2 demo of MGS4 demo?:cool: Exclusieve games? Films en series kopen/downloaden via de PSstore....

18. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    dus met andere woorden:
    als je een 1080P tv hebt wordt de game in 720P afgespeelt indien dit de maximale resolutie is.
    maar is er niet zo een update geweest dat de ps3 1080i neemt boven 720p als je een 1080p tv hebt.

19. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Volgens mij wel ja. :) Ik zal zometeen nog even wat opzoeken. Ik heb dezelfde vraag ook al in deze thread gesteld een tijdje terug. Best onduidelijk over die resoluties. :eek:

20. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    dus jij denkt dat het zo zit...
    Games 1080p => 1080p/1080i/720p/480i/p
    Games 720p => 720p/480i/p
    Blu-ray 1080p => 1080p/1080i/480i/p

http://www.sony.be/view/ShowProduct...E&pageType=TechnicalSpecs&category=TVP LCD TV
    kijk deze tv heb ik bestelt, dus deze kan al deze resoluties aan.
    ik persoonlijk zou wel liever hebben dat de ps3 720p kiest als er geen 1080p aanwezig is. want persoonlijk vind ik 1080i niet zo best voor bv snelle games zoals rr7 en motorstorm enz... majh tis tog beter dan 1080i
    dus ik hoop dat deze bug eruit is.
    majah aan de andere kant presenteren ze al hun games ook op een 1080p tv he sony, dus waarschijnlijk zullen deze games tog voor 720p gaaan. best wel ingewikkeld hoor als je al die verhalen op internet leest.

Laatst bewerkt: 1 mrt 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina