De HDTV thread [deel 10]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 15 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dude x

    dude x Active Member

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    0
    Laat maar het werkt al :)
     
    Laatst bewerkt: 28 feb 2007
  2. djbase

    djbase Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0

    ik zit inderdaad maar 3 meter van de tv af, men kamer is niet zo groot, in principe is 32" genoeg

    Ik ga hem vooral gebruiken voor men xbox360 en hd-dvd speler van de xbox360 en een xbox 1 op component om div-x'n in 720p af te spelen met de xbox media center.

    En ik ga hem zeker niet gebruiken om gewoon naar kabel tv te zien. Vooral TV-rips, dvd's, hd-dvd en xbox360 dus

    waarom een M-serie en niet de N ?, die heeft namelijk XWCG ipv WCG, en de die 100hz LCD technologie is niet bepaald goed voor gamen... + de N is goedkoper dan de M, en qwoa paneel nieuwer dan de M-serie, deze zou dezelfde zijn als de LE32M51 maar dan met een extra chipje voor 100hz lcd

    pfff daarom dat het allemaal zo moeilijk is
     
  3. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat praat je slap!
    De M71 heeft een beter paneel dan de N71, heeft betere beeldprocessors, heeft hetzelfde paneel als de Sony 32V2500 waar de N71 slechts een paneel van de Sony 32V2000 heeft.

    De S71 maakt gebruik van een R41/51 paneel en de R71 maakt gebruik van een M51 paneel.
     
  4. madison

    madison madison

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    De M serie heeft het betere scherm (In theorie..) De 100HZ technologie heeft niets met gamen te maken.. Maar als het is voor wat je aangeeft dan is een scherm uit de N serie zeker geen slechte aankoop!! Ik zou toch voor je tot aankoop overgaat nog wel even een paar plasma's van Panasonic bekijken, ik denk dat je dan meteen verliefd wordt:9 Succes!!:thumbs:
     
  5. djbase

    djbase Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    waarom heeft de M een beter scherm ???

    Raar want de LE32M71b komt voort van de LE32M51B, die ouder en minder geavanceerd is dan de LE32N71b (deze is later gekomen en heeft XWCG ipv WCG)

    Ik had dat op dit forum gelezen dat het foutief op het forum stond en dan had ik gelijk op andere talen websites opgezocht en een email gestuurd naar samsung en ze hebben het volgende geantwoord :

    Geachte heer *******,

    Dank u voor uw email met betrekking tot Samsung LCD tv's.

    De ontwikkelingen in de LCD-sector gaan door. De M-serie is de top-serie van HDready tv's. En toch: de LE32N71B is nieuwer en heeft ook nieuwste onwikkelingen gevolgd, die dus niet in deiets langer bestaande LE32M71B zitten.
    De LE32M71B beschikt over WCG, waarmee 92% gehaald wordt (andere merken 72%). De LE32N71B heeft xWCG, waarmee zelfs 138% gehaald wordt (andere merken 72%).

    Ik vertrouw eropu met dit antwoord van dienst te zijn. Indien u verdere vragen heeft, aarzelt u dan niet om contact met ons op te nemen.

    Met vriendelijke groet,

    Henri
    Samsung Electronics


    Voila :p
     
  6. ValsSpeler

    ValsSpeler Active Member

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0

    Eindelijk iemand die het begrijpt. Voor iets over de 1000 euro heb je een panasonic plasma waar geen enkele van de LCD's die in deze thread voorbij komen aan kan tippen. LCD's worden zo enorm overgewaardeerd op deze site... niet te geloven. Ik heb zowel LCD en plasma in huis gehad en het verschil is enorm en al helemaal als je er ook nog DVD's en TV mee gaat kijken.
     
  7. djbase

    djbase Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    dat is allemaal wel waar maar niet als het op gebied van resolutie komt...

    als je 1366*768 wil moet je al naar een 50" gaan, meeste +- 1300€ plasma 42" hebben slechts fysiek 1024*768 = nog ineens geen breedbeeld resolutie
    En ja 720p en 1080p ziet er goed uit, maar toch skipt deze lijnen, dit merk je vooral op als je een computer eraan hangt, via VGA of DVI to HDMI of Component, met de duurdere videokaarten van NVIDIA en ATI... en sommige lcd 37" en 40" hebben tegenwoordig al 1980*1080, echter ik heb al wel veel miserie met die overscan gelezen, dat er veel buiten het scherm valt...
     
  8. Deji

    Deji Fun player

    Berichten:
    274
    Leuk Bevonden:
    0
    YEEESS, 't is me eindelijk gelukt met de 3RCA naar 15 pins D-Sub kabel..eindelijk spelen met 720p op mijn lcd tv..super.
    verschil is duidelijk te zien zeg..mijn god..nu nog ff geluid regelen met een toslink kabeltje en karren met die hap..
    Zo moest het ff kwijt..hehe, jullie moesten eens weten hoe lang ik hier wel niet mee heb lopen kutten. Zelfs die idioten bij Sharp hebben me niet eens echt kunnen helpen, waarschijnlijk een stagiair aan de lijn gehad ofzo.
     
  9. ValsSpeler

    ValsSpeler Active Member

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    1024x768 is HD resolutie en speelt perfect op een breedbeeld HD zonder enige spoor van vervorming. En de iets lagere resolutie wordt ruimschoots gecompenseerd door de superieure kleuren en zwartwaarden. Gamen op een 360 met een goede plasma van 1000-1300 is echt wel mooier dan op de LCD's die hier voorbij komen.

    Maar wat het aansluiten van je plasma op een PC betreft moet ik je helemaal gelijk geven. Een PC aansluiten op een plasma is gewoon lelijk, vooral als je andere dingen doet dan PC games. En je kan inderdaad wat problemen krijgen met vervorming. Als je PC games gaat spelen op een plasma gaat het nog wel maar het is nog niet ideaal.

    Ik zou liever een TFT of CRT monitor met een hogere resolutie op mijn PC aansluiten ipv een LCD. Ik heb zelf een 24inch breedbeeld CRT op een breedbeeld resolutie van 1600x900. Maar als ik moest kiezen tussen het aansluiten van mijn PC op een LCD of een plasma dan zou ik ook voor LCD gaan.

    Voor consolegaming, TV kijken en DVD's kijken zweer ik echter bij plasma. Dit heeft zowel met beeldkwaliteit als met met de veel betere responstijd van plasmas te maken.

    Waarom iedereen hier zo enthousiast hun 360 op die samsung LCD's willen aansluiten is mij echt een raadsel. Maar ja, Ipods zijn ook superpopulair terwijl er genoeg MP3 spelers op de markt zijn die een heel wat betere geluidskwaliteit en gebruiksgemak hebben (en ja ik kan het weten want ik heb zowel een Ipod als een ander merk speler thuis liggen).
     
  10. mgwlee

    mgwlee Active Member

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet nog effe wachten een half jaar want dan wil ik er ook een kopen namelijk pioneer de 42inch maar het liefst de 50 inch maar ja nog effe geduld
     
  11. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    Heeft iemand ervaringen met het inbranden van je HUD op je LCD TV tijdens het spelen van een game? Ik ben soms bang dat dit al gauw gebeurt met bijv Crackdown waar lange tijd je richter op het scherm te zien is.
     
  12. Rikske

    Rikske UnRegistered User

    Berichten:
    599
    Leuk Bevonden:
    0
    LCD heeft hier geen last van ;)
     
  13. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, inbranden zal eerder voorkomen op een Plasma. Ik geef toe, ik zet mijn TFT ook altijd uit als ik langere tijd weg ben en de PC is aan het downloaden ofzo....maar volgens mij kan het niet zoveel kwaad bij LCD's/TFT's.
     
  14. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Wanneer de plasma's komen die betaalbaar en 1080p kunnen, dan zal ik s gaan kijken en anders niet.
    Ik heb op geen enkele gamebeurs nog een developer gezien die een plasma ipv een lcd aan de xbox360 heeft gehangen. Als die zo superieur zijn met gamen, dan hadden ze dat toch wel gedaan?
    Ik zal s n keertje mn xbox meenemen naar zo'n winkel om te testen als het mag.
     
  15. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    mm staat toch duidelijk in de handleiding niet langer dan 2 uur een stilstaand beeld omdat de kans dan bestaat dat het scherm inbrandt.
    maar als dat allemaal meevalt dan is het goed. :)
     
  16. Rikske

    Rikske UnRegistered User

    Berichten:
    599
    Leuk Bevonden:
    0
    Strange, ik dacht dat dit niet voor kwam bij LCD.
    De mijne staat soms veel langer dan dat op een stilstaand beeld .....
     
  17. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    Mmm, het is bij mij ook nog niet gebeurd en ik heb vrij weinig gevallen erover gehoord. Maar als het gebeurt dan heb je geen garantie. :eek:
     
  18. ValsSpeler

    ValsSpeler Active Member

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik had ook het liefst een full HD plasma en als ze wat goedkoper zijn ga ik er zeker 1tje halen. De wat lagere resolutie is het enige nadeel van plasma's op dit moment. Een hoge resolutie in combinatie met die mooie kleuren en beelkwaliteit zou perfect zijn. Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat er tegen die tijd LCD's zijn die de plasma's hebben ingehaald.

    De reden waarom je altijd LCD's ziet zou te maken kunnen hebben met het feit dat die meer licht geven en hardere (en onnatuurlijke) kleuren hebben. Daardoor vallen ze meer op in die felverlichte elektronica winkels en lijkt het op het eerste gezicht wellicht mooier vergeleken met plasma's.

    Als jij echter een plasma en een LCD in je woonkamer of gamekamer zet en je stelt ze allebei goed in dan laat de plasma niet veel over van de LCD.

    En plasma's schijnen inderdaad te kunnen inbranden. Bij de Panasonics hoor je daar echter bijna nooit wat over. Ik heb mijn contrast e.d. in eerste instantie wel flink teruggeschroefd maar dat vond ik toch minder mooi. Ik kon niet langer wachten en heb nu alles gewoon op de voor mij ideale instellingen staan. Ik heb genoeg lange games sessies gehad met verschillende spellen maar geen enkel spoortje van inbrand verschijnselen waargenomen. Als je echt zeker wilt zijn moet je de eerste 200 uur rustig aan doen met je helderheid, kleuren en contrast. Daarna kan er niets meer inbranden.
     
  19. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    morgen ga ik op het werk wat lcd's testen dus als mensen nog bepaalde reviews nodig hebben over een bepaalde tv zet het neer dan test ik die ook;) (mist ik hem heb staan)
    test er op het moment zowieso 3 sony bravia en 2 samsungs (LE40R71 en LE46F71)


    ik vroeg mij overigens af wat voor coax kabels gebruiken jullie?
     
  20. dude x

    dude x Active Member

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    0
    LE32S71B springt vanzelf van custom naar dynamic

    Hallo ik heb een vreemd dingetje met mijn LE32S71B... als ik er een tijdje mee aan het gamen ben dan springt hij plotseling vanzelf naar dynamic beeld modus :x en dan staat de energy saving weer op of en de game mode uit...

    Is hier wat aan te doen ? ik heb er een ps2 op aangesloten met dragon component kabeltje.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina