Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 9]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Fardo, 22 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Zodra je gebruikt maakt van (bijna) alle extra mogelijkheden van de PS3, dan heb je inderdaad een goede koop voor dat bedrag. Zo kan ik m'n Super Audio CD's afspelen, Blu-ray natuurlijk, en m'n muziekbibliotheek welke van het ATRAC bestandsformaat is. :) Gebruik je hem echter alleen maar om op te gamen, dan is €600 vergeleken met de concurrentie wel duur. Al is het verschil met z'n voorganger qua prijs minimaal. Maar goed, ik vind het gewoon erg fijn dat een aantal features standaard zijn ingebouwd. Met name Blu-ray en wifi. :)

2. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    iddd dit ook idd een voordeel van de ps3 de ingebouwde wifi zoals bij de wii. dit had de 360 spijtig genoeg niet en je moest dan ook die wireless adapter van de 360 kopen om online te gaan wireless. daar heb ik ook nog 80 euro voor betaald.
    ook leuk is dat je bv gelijke welke headset kunt gebruiken is het nu via bluetooth of via usb bij de ps3.

als je alles zo bij mekaar rekent kun je tog zeggen dat de ps3 niet zo duur is he. bij de 360 moet je veel accesoires bijkopen wat de hele zaak ongeveer even duurd maakt als de ps3.
    spijtig genoeg is het voorlopig nog zo dat de meeste mensen blu ray nog niet kennen en dus zo niet weten wat de ps3 allemaal aankan. voorlopig zullen alleen de echte hardcore fans het weten en de mainstain mensen ik zie dan rapper nog een ps2 of een wii kopen

3. Koleos

Koleos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    PS3 beschikt alleen over een Blu-Ray laser die Blu-Ray disks tot de 50GB kan lezen (als ik het goed had gelezen ergens). De Blu-Ray Disc spelers kunnen in de toekomst Bly-Ray Disks van meer GB lezen, doordat de laser in die Blu-Ray speler sterker is en vernieuwde Blu-Ray hardware en software.

4. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    mmm dat weet ik niet...
    majah hoeveel mensen zouder nu al blu ray en hd dvd kennen.
    en zoals jij zegt vind ik spijtig in de elektronica binnen no time is alles wat je hebt veroudert. dat is ook een van de redene dat ik een console gamer en niet een pc gamer ben.

5. RobbertN

RobbertN Banned

Leuk Bevonden:
    0
    Je hoeft geen wireless adaptor, HD DVD add on, play and charge enz tekopen voor de Xbox 360.
    Als je dat niet koop ben je nog steeds goekoper uit dan de Xbox 360 :thumbs:
    Dus de Xbox 360 is stukken goedkoper dan de Ps3, scheld nog steeds 300 euro.

6. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Misschien moet je ook eens onafhankelijke websites bezoeken en tot de ontdekking komen dat de PS 3 gewoon echt niet goed verkoopt :lol:
    PR praatjes van Sony zijn nu niet de meest betrouwbare sinds de laatste paar jaar....
    Ik zal je even helpen.

However, he continued, "The PlayStation brand doesn't appear to be helping the PS3. If NPD's numbers are correct, there are over 300K PS3s on retail shelves. That is not good for a console launch of only a million and it's not good for publishers with PS3 software."
    Bron: Gamesindustry

Another sign of the consoles weakness: In Media Create's list of top-selling games, the first PS3 title, Resistance: Fall of Man, does not appear until number 40. "Wii Sports" took the #1 spot (it is not bundled in the country, unlike in the U.S.).
    Bron: http://www.betanews.com/article/PS3_Sales_Dropping_in_Japan/1169225070

Soft PS3 sales spell trouble for EA

As you can imagine, continued blame for the low demand was placed on the PS3's price point and and "lack of compelling software titles." The take-away: unless PS3 demand increases in lieu of early mishaps, publishers could also be left in the cold. Maybe more than just gamers are rooting for early price cuts now. The pressure's on.

Bron: http://www.joystiq.com/2007/01/25/soft-ps3-sales-spell-trouble-for-ea-others/

Wat voor PR praatjes er ook geuit worden, het valt niet te ontkennen dat de PS 3 op dit moment gewoon ver achter blijft ze zeker niet aan de beoogde 6 miljoen voor eind maart gaan komen...

7. RobbertN

RobbertN Banned

Leuk Bevonden:
    0
    De Ps3 had volgens mij nét een miljoen units verkocht.
    En dat bijna 5 maanden na de lanch.

8. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    jah dan is het zo he. maar dat is wel zonder europa he
    maar verkocht de ps2 ook niet zo slecht in het begin en de rest weet iedereen wel zekers met 100miljoen consoles over de wereld ....
    zou graag eens cijfers zien hoeveel de 360 verkocht de eerste 4-5maanden inclusief europa.

9. RobbertN

RobbertN Banned

Leuk Bevonden:
    0
    Verkocht beter dan de Ps3 :lol:
    Volgens mij waren er 90 Miljoen Playstations verkocht, en dat is inclusief de Psx en PSP.

10. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb weinig zin om veel moeite te doen maar mn eerste hit via GOOGLE.NL..... |:-
    Analysts believe Microsoft did not meet the original worldwide target of 2.75-3 million units sold in the first 90 days after launch,[15] and Microsoft revised their initial 90 day estimate down to 2.5 million units,[14] though their 6 month sales estimate remained unchanged at 4.5 to 5.5 million consoles.[13]

Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox_360_launch

Er zijn makkelijk echt goede bronnen te vinden maar goed... This will do the trick ;)

11. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    http://www.videostoremag.com/news/html/breaking_article.cfm?article_id=10323

12. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    @freakyoliver oud nieuws staat een aantal pagina's terug ook... tip let op de datum en geef dan ook een reactie ;)

13. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Ik wacht wel tot er een Blu-Hd speler komt ofzo, die allebei hetzelfde kan afspelen8).Er was er als het goed is wel 1 maar het mocht niet ofzo van auteurs rechten?

14. jenamu6

jenamu6 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Lekker belangrijk dat HD of Blue Ray gebeuren.

Volgens mij laat iedereen zixh gewoon lekker gek maken door de grote jongens.

Eerst moest iedereen aan de dvd.......donder die collectie maar weg want hier is HD en Blue Ray.......

Allemaal comerciele onzin, de films worden er niet beter op, je kan alleen beter zien hoe kut sommige zijn.

.....en je kent het gezegde....2 honden, 1 been en Nintendo lacht zich rot.

15. JeePee

JeePee Guest

Door deze uitspraak ga ik toch sterk denken dat jij nog nooit HD-footage op een HD beeldscherm hebt waargenomen.

16. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Serieus, ooit een .avi 700MB TC rip vergeleken met een Superbit DVD?
    Daar zit behoorlijk verschil in, niet dan?

Want ja, het is en blijft commerciële onzin, en daar doen wij natuurlijk niet aan mee... :lol:

Nee hoor, kom maar op met HD-DVD en BlueRay. :thumbs:

17. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Sony: 'In mei geen PlayStation 3-tekorten meer'

Sony heeft bekendgemaakt dat het 'tekort' aan PlayStation 3-consoles in de VS eind maart zal zijn opgelost. De fabrikant belooft dat twee miljoen spelcomputers tegen die tijd in de winkelschappen zullen liggen.

Blije PS3-bezitterIn mei moet de maximale productiecapaciteit zijn bereikt, zo belooft Jack Tretton van SCEA: 'Sony is nu in staat om sneller PS3's te maken en te verschepen dan ooit tevoren.' Tretton zegt verder dat het bedrijf streeft naar stapels PlayStations in elke winkel: 'Bij lege winkelschappen missen we steeds een potentiële klant.' Toch maken veel websites melding van het feit dat een groot deel van Sony's paradepaardje onverkocht in de winkel achterblijft; van acute voorraadproblemen zou al helemaal geen sprake zijn. Zelfs vlak na de lancering zou de console relatief makkelijk te verkrijgen zijn geweest en de middenstand zou juist snakken naar pallets vol Wii's. Sony ziet Nintendo's jongste console overigens nog steeds niet als een directe concurrent van zijn PS3. Volgens SCEA-woordvoerder Dave Karraker is de succesvolle Wii niet meer dan een 'impulsaankoop'.

Bron: Tweakers.net

Lijkt me een mooi beroep, zo'n pr meneer zijn bij Sony :)

Laatst bewerkt: 1 mrt 2007
  18. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    Om me nog even te vermengen in de ''hoeveel verkocht'' kwestie:

Op het moment zijn de schattingen:
    Xbox360: 10,7 miljoen
    PS3: 1,5 miljoen
    Wii: 4,8 miljoen

@Xwon:
    Welke tekorten? Ik weet dat er in het begin weinig console waren voor USA maar die werden supersnel aangevuld kan ik me herrineren...

Ik zoek al tijden naar een beschrijving over het hele online gebeuren maar de conclusie verschilt erg per site..Het enige waar ze wel over eens zijn is dat de PSstore verschrikkelijk slecht werkt...Iemand wat betrouwbare bronnen?

19. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Dat weet geen mens behakve de PR mensen bij Sony...
    Ik denk dat ze met dit soort berichten de mensen in Europa willen laten denken dat ze echt snel moeten zijn om een PS 3 te bemachtigen....
    Een andere reden zie ik niet want je hoeft maar één iedere Amerikaanse gamesite te openen en je weet hoe het vanaf de launch met de PS 3 is gesteld :+

20. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3

Ik ben benieuwd. :) Datum Killzone 2 demo of MGS4 demo?:cool: Exclusieve games? Films en series kopen/downloaden via de PSstore....

Wel interessant. :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina