Halo 3 [Deel 6]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Matrix, 25 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Het verhaal en de theoriën eromheen zijn veel groter dan de meeste weten. Lees de boeken maar eens en kijk op wat halofora rond, zal je verbazen.

2. MM90

MM90 -xxx-

Leuk Bevonden:
    0
    Joh, denk je nu echt dat ik niet eerst wat research heb gedaan voordat ik m'n vorige post het levenslicht liet zien? Ik weet waar het Halo verhaal over gaat; ik weet wat het concept van de film is; ik weet dat de toegevoegde verhaallijnen gewoon wat random ideeen zijn.

Nja, het is eigenlijk niet mijn doel om Halo de grond in te boren, of het over de aankomende film te hebben. Maar om mijn opinie te geven over het feit dat vele Halo-fans andere FPS totaal negeren en beschouwen als inferieur.

3. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Laat maar eens feiten zien van Halo fans die andere shooters inferieur vinden....
    Halo fans vergelijken wel iedere shooter met Halo en niet zonder reden, nog steeds blijkt de gameplay van Halo 1 + 2 mee te kunnen en vaak zelfs andere shooters te overtreffen....
    (bewijs; Samen met Gears meeste gespeelde game op Live).

Ik ben niet alleen Halo fan door de games maar ook van Bungie. De manier waarop ze iedere week een update geven (de ene keer wat meer info dan de ander) en hoe eerlijk ze omgaan met kritiek e.d. vind ik lovenswaardig en ik denk velen met mij.

Ik wil hier verder niet een discussie gaan voeren over de punten die ik hierboven aangeef maar dit is mijn beeld van Halo en Bungie als fan van....
    Er zijn natuurlijk genoeg mensen die het er niet mee eens zijn maar als je goed kijkt is Halo meer dan "alleen maar een shooter".

Een collega van me is afgelopen zaterdag in contact gekomen met de eerste console shooter in zn leven.... Halo 2, die gast wil DEZE week nog een 360 met Halo 1 + 2 gaan halen \o/
    Ik heb hem ff moeten remmen en verteld dat ie beter een Xbox 1 aanschaft en als Halo 3 uitkomt een 360 te gaan halen :)
    Die gast was METEEN FAN VAN HALO, dit heeft alles te maken met gameplay :thumbs:

4. LeGeNdaRisCh

LeGeNdaRisCh Je ziet ons

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry, dat mn favo game H1 is zegt niet dat ik geen andere spellen speel. ;)

5. MerQ

MerQ Registered Bruser

Leuk Bevonden:
    0
    Ben het eens met Xwon

6. MM90

MM90 -xxx-

Leuk Bevonden:
    0
    De punt had eigenlijk tussen de aanhalingstekens moeten staan. "alleen maar een shooter."

:thumbs:

Oh, en begrijp mij niet verkeerd. Ik vind Halo (1) een uitstekend spel waar een zeldzame game-ervaring uit te halen valt, en ik ga ook zeker Halo 3 aanschaffen voor m'n Xbox 360. Maar ik wilde alleen maar aankaarten dat Halo vaak onterecht superieur wordt bevonden; meestal door de zogeheten "fanboys."

En, net als jij, heb ik geen zin om deze doelloze discussie verder te voeren. Tho, ik geef toe dat het geen slim idee van me was om mijn opinie over Halo te delen op een Xbox forum.

Laatst bewerkt: 5 mrt 2007
  7. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Mja,langs de ene kant geef je als feit dat veel halo-fans andere fps shooters totaal negeren....Hoe kom je daar op om dit als feit te stellen ?
    Is dit niet jouw mening die je hier als zogenaamd feit wil weergeven.
    Ik heb halo ce , maar ik heb hier nog ettelijke andere fps shooters wéét je, en dit zal met zowat alle andere gamers hetzelfde zijn.

In je quote geef je zelf toe dat halo ce een uitstekende game is waar een zeldzame game ervaring uit te halen valt.en twee regels later zeg je dat de game vaak onterecht superieur wordt voorgesteld.
    Zelden zo'n twee totaal tegengestelde opvattingen in één post gelezen.

Vindt je het dan niet ergens logisch aangezien duizenden gamers halo qua gameplay het beste vinden zij telkenmale een nieuwe shooter gaan vergelijken met wat halo te bieden heeft.

8. MM90

MM90 -xxx-

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk niet dat jij me volledig begrijpt, svennies. Dat ik zeg dat Halo een uitstekend spel vindt waar een zeldzame game-ervaring uit te behalen valt, betekent niet dat ik dit spel voor al het andere plaats. Integendeel, zelfs.

Het is hetzelfde als een kroket en frikadel; je vindt beide lekker; maar toch is er 1 beter dan de andere.
    Als ik zeg dat een kroket lekker is en goedkoop, maar de frikadel toch beter vindt, dan betekent dit toch ook niet dat ik vind dat de kroket niet te raggen is, of toch wel beter is dan de frikadel? Uhuh, ontcijfer die maar is, en je begrijpt het ware doel achter mijn posts. :):

9. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Als een spel enorme hordes aan fanboy's heeft is dat meestal met een reden. Zelfde geldt voor spellen als Zelda, Mario, Metriod en Metal Gear, deze spellen hebben ook hordes fanboy omdat het gewoon steengoeie spellen zijn. Het enige wat je aan kan merken op fanboy's is dat ze te erge fan zijn en daardoor niet de slechte kanten zien. Zowel Halo 1, als Halo 2 zijn allebei steengoeie spellen en behoren tot de onbetwiste top op de Xbox.

10. MM90

MM90 -xxx-

Leuk Bevonden:
    0
    Goh, dat wist ik al.

Ik bedoel alleen maar dat Halo va... acht laat ook maar.

11. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Ik begrijp je méér dan voldoende mijn beste, het lijkt mij meer dat jij het niet begrijpt.
    Zeggen wij soms dat we andere fps shooters niet willen spelen omdat we halo ce beter vinden, nee meneer wij vergelijken alleen de games, en zelfs als we vinden dat halo op het gebied van gameplay en beleving boven die andere shooters uitsteekt wil dit niet zeggen dat we geen andere shooters spelen.
    Integendeel mijn beste spelen we wél andere shooters, anders zouden we nooit een vergelijking kunnen maken.
    Kroketten en frikandellen...:lol: :lol:

12. MM90

MM90 -xxx-

Leuk Bevonden:
    0
    Probeer je nu sarcastisch te worden, svennies? Leer dan eerst "frikadellen" spellen, en kom dan terug.

Heb ik ooit gezegd dat jullie geen andere FPS spelen? Nou, waar dan? Heb ik ooit gezegd dat Halo kut is? Nou, waar dan? >_>

Ok, de samenvatting: Halo 1 is de shiznet, heb ik van genoten. Halo 2 was ook wel leuk, beduidend minder dan zijn voorganger, maar toch een festijn om doorheen te knallen; online is het zeker een game zonder "concurrentie."

Maar, Halo is niet waar het leven om draait en er zijn nog andere FPS die minstens net zo goed zijn. Ok, begrijp je het? Ja? Mooi!

--Toch wel grappig hoe veel heisa er ontstaat als iemand is 'n keer niet Halo de hemel in prijst.

13. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    Ik vind eigenlijk dat je een dikke pluim verdient van een lichte discussie onder zulke hard-core fans/Fanboy durft te plaatsen (ben geen Fanboy rustig maar ;))

Ik ben het met je eens dat door sommige de Halo serie op een te hoog plaats wordt gezet en door sommige teveel wordt afgekraakt. Halo 1 was inderdaad voor de meeste niet eens om het verhaal moet ik eerlijk zeggen. Het ging voor mij om de manier van spelen. Ik was direct onder de indrukt van het hele game ervaring.

Tussen halo1 en 2 kwamen veel gamers achter de verhaal lijn van Halo, door de boeken.Dit zorgde ervoor dat halo2 vanuit compleet ander perspectief werd gezien. De gameplay viel sommige hier erg tegen en hadden meer verwacht.

Halo3 daarin tegen zijn de verwachtingen verschillende, somige gaan alleen voor de online optie, en sommige voor het verhaal en de co-op.

Dat je het verhaal zelf beschrijft als: ik weet dat de toegevoegde verhaal lijnen gewoon wat random ideeën zijn, vind ik toch een dikke belediging aan de voeten van Bungie. Het verhaal lijn is al zeer lang bekent. In de Serie Marathon wordt de latere basis van Halo gelegd terwijl dit ergens in 1990 bedacht is. Het zal ookwel bekent zijn dat voordat Halo uitkwam hij voor verschillende console ontwikkeld is en daardoor is er tevens zoveel tijd aan de verhaal lijn besteedt.

Edit:
    Er zijn inderdaad genoeg andere FPS zoals RB6 waarvan ik erg geniet en de COD serie.Er is alleen geen andere FPS die zo compleet plaatje bied voor mij. De verhaal lijn bij RB6 is toch meestal het zelfde (om maar niet over COD te spreken), ik speel deze spellen vanwege ik het gewoon leuk vind. De setting de animatie's ik vind het gewoon prettig. Ik speel halo in eerste instantie ook omdat ik de setting leuk vind, maar in plaats van de saaie verhaal lijn van een doorsnee alien shooter kan ik mezelf verdiepen in deze verhaal lijn aangezien er veel geheimen zijn die nog moeten opgelost worden. Dit maakt het spelen van zo game compleet anders. Dankzij de onwijs goede online functie maak dit halo voor de meest( en mij zelf) een van mijn lieveling spellen. De spelen hierboven vind ik erg intense shooters en onwijs leuk, maar halo bied voor mij net dat beetje meer

14. MM90

MM90 -xxx-

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor het compliment, falcon NL.

Ok, ok, misschien heb ik de verhaallijn van de Halo-reeks iets te licht opgenomen. Maar, zoals gezegd, ging het mij hier niet om. Het ging mij om de games zelf; niet over toegevoegde boeken; of over een film die in produktie is.

Het merendeel insueert dat ik maar wat uit m'n nek klets en belachelijke vergelijkingen trek. Dat is niet zo, ik zeg alleen maar wat ik vind van de, in mijn ogen, overschatte Halo game series.

15. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    Dat snap ik ook, het is jou mening over de serie met de vraag: waarom wordt de Halo serie door zoveel op handen gedragen als er zoveel andere echt goede shooter is.

Het mooi is dat er van Halo (1) een boek is, dit zorgt haast voor een film achtige game setting, de games vallen juist zo mooi in de verhaal lijn en daar gaat het mij groten deel (tegenwoordig) om ;)

16. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Schatteke, speciaal voor jou opgezocht in het online-woordenboek.
    Jaja , lees maar eens goed het woord frikandel ,een hollander die het woord frikandel niet juist kan spellen .:lol: _0/
    Dus alvast niet te hoog van de toren blazen mijn beste, check maar liever jouw eigen spelling alvorens anderen hierop te becommentariëren.

En mijn beste wat staat hier dan door jou hoogstpersoonlijk geschreven

Wie zegt dat wij anderen games inferieur vinden tegenover Halo , niemand mijnheer, dat doe jij hier zelf wel..

17. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Het verhaal in Halo 1 is voor een shooter sowieso beter dan de gemiddelde verhaallijn in andere shooters. Het feit dat er uberhaupt al een plottwist inzit is al heel wat voor een game. En misschien is het verhaal zelf niet baanbrekend, wordt je (ik in ieder geval, en volgens mij vele met mij) er wel helemaal in mee gezogen. Halo bestaat echt en jij loopt erop rond. De hele sfeer en omgeving klopt zo goed, dat het verhaal veel echter lijkt. Dit is iig mijn ervaring vooral bij Halo 1. Overigens vond ik het verhaal van Halo 2 zeker niet minder, vooral dankzij de Arbiter. Ik vond zijn levels niet leuk, maar zijn filmpjes maakten het verhaal nog completer en je gaat zelfs meeleven met je vijand. Goede keus van Bungie imo (volgende keer mogen zijn levels wel wat leuker dan ^^)

18. NapoleJon

NapoleJon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dan is dat een crappy woordenboek want het is toch echt frikadel. Frikandel is een verbastering oid, maar niet de officiële schrijfwijze.

19. MM90

MM90 -xxx-

Leuk Bevonden:
    0
    :lol:

Ga maar weer buiten spelen, svennies.
    _0/

20. EgYoWns

EgYoWns 7

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop niet dat ze te veel met graphics bezig zijn zoals Gears of war. En minder met het verhaal zelf, omdat die veels te kort was bij GoW.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina