Ik vind eigenlijk dat je een dikke pluim verdient van een lichte discussie onder zulke hard-core fans/Fanboy durft te plaatsen (ben geen Fanboy rustig maar )
Ik ben het met je eens dat door sommige de Halo serie op een te hoog plaats wordt gezet en door sommige teveel wordt afgekraakt. Halo 1 was inderdaad voor de meeste niet eens om het verhaal moet ik eerlijk zeggen. Het ging voor mij om de manier van spelen. Ik was direct onder de indrukt van het hele game ervaring.
Tussen halo1 en 2 kwamen veel gamers achter de verhaal lijn van Halo, door de boeken.Dit zorgde ervoor dat halo2 vanuit compleet ander perspectief werd gezien. De gameplay viel sommige hier erg tegen en hadden meer verwacht.
Halo3 daarin tegen zijn de verwachtingen verschillende, somige gaan alleen voor de online optie, en sommige voor het verhaal en de co-op.
Dat je het verhaal zelf beschrijft als: ik weet dat de toegevoegde verhaal lijnen gewoon wat random ideeën zijn, vind ik toch een dikke belediging aan de voeten van Bungie. Het verhaal lijn is al zeer lang bekent. In de Serie Marathon wordt de latere basis van Halo gelegd terwijl dit ergens in 1990 bedacht is. Het zal ookwel bekent zijn dat voordat Halo uitkwam hij voor verschillende console ontwikkeld is en daardoor is er tevens zoveel tijd aan de verhaal lijn besteedt.
Edit:
Er zijn inderdaad genoeg andere FPS zoals RB6 waarvan ik erg geniet en de COD serie.Er is alleen geen andere FPS die zo compleet plaatje bied voor mij. De verhaal lijn bij RB6 is toch meestal het zelfde (om maar niet over COD te spreken), ik speel deze spellen vanwege ik het gewoon leuk vind. De setting de animatie's ik vind het gewoon prettig. Ik speel halo in eerste instantie ook omdat ik de setting leuk vind, maar in plaats van de saaie verhaal lijn van een doorsnee alien shooter kan ik mezelf verdiepen in deze verhaal lijn aangezien er veel geheimen zijn die nog moeten opgelost worden. Dit maakt het spelen van zo game compleet anders. Dankzij de onwijs goede online functie maak dit halo voor de meest( en mij zelf) een van mijn lieveling spellen. De spelen hierboven vind ik erg intense shooters en onwijs leuk, maar halo bied voor mij net dat beetje meer
Laatst bewerkt: 5 mrt 2007