Problemen met je Xbox 360? Bekraste DVD's, Defecte Xbox 360, Kassa(24-2) [Deel 5]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door FuriousFreak, 19 feb 2007.

?

Mijn Xbox 360 maakt krassen! Ik heb...

  1. een Samsung

    13,5%
  2. een Hitachi

    10,0%
  3. Beide

    1,3%
  4. een Samsung en ik heb geen beschadigde DVD's

    27,4%
  5. een Hitachi en ik heb geen beschadigde DVD's

    34,3%
  6. Ik heb beide en ik heb geen beschadigde DVD's

    7,0%
  7. Anders....

    6,5%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Had ik ook, ik starte me Xbox 360 nog een keer op en het was weer goed :)
     
  2. breakcore

    breakcore ----

    Berichten:
    203
    Leuk Bevonden:
    0
    Yes! Morgen wordt hij afgeleverd. Ben erg benieuwd welke drive erin zit.
     
  3. falco1001

    falco1001 samsung tv 100cm:D

    Berichten:
    207
    Leuk Bevonden:
    0
    mijn word binnen een week geleverde:D
     
  4. Hunterr

    Hunterr Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    MFR Date : 2006-10-13
    Error code : Read error
    Signaal RoF : geen
    Probleem omschrijving :

    het bekende probleem. Ik heb de xbox nu ongeveer 3 maanden. De eerste xbox heb ik gekocht bij de media markt. Binnen 3 dagen liep de console ongeveer 10x vast bij verschillende demo's en games. Deze heb ik toen omgeruild.

    De 2e xbox die ik nu heb (samsung drive) maakt blijkbaar krassen op mijn cd's. Het eerst spel wat ik gekocht heb was oblivion. Na een paar uur spelen kwam de eerste fout melding met disc unreadable. Dit is in totaal zo'n 9 keer voorgekomen in ongeveer 50 uur speeltijd. Als ik op de achterkant van de disk kijk zie ik krasjes beetje over de hele schijf, niet zo extreem als die hele dikke ronde kras die sommige hebben, maar wel krasjes.

    Het 2e spel wat ik donderdag gekocht heb is gears of war.Ik heb het spel 2e hands gekocht. Voordat ik de schijf gekocht heb, heb ik de schijf goed bekeken onder een lamp. Ik zag geen krasjes. Ik heb het spel de hele donderdag avond gespeeld zonder problemen. Gisteren deed ik de schijf weer in mijn console, en de schijf word helemaal niet meer gelezen. Ook krasjes op de achterkant (minder als de oblivion schijf) en een soort diepe kras die bij gaatje in het midden begint naar boven toe. Ik heb contact opgenomen met de verkoper van het spel en die zweerde erbij dat hij nooit een foutmelding of lees problemen gehad heeft.

    Ik heb de console horizontaal staan op mijn bureau, stabiel en water pas. De sub staat onder de tafel maar veroorzaakt niet te veel trilling. Heb de console niet bewogen tijdens spelen of er met een hamer op geslagen.

    Heb dit topic doorgelezen, en de kassa afleveringen bekeken. Ik baal als een stekker want ik vind de 360 verder een toffe console. Ik ga dadelijk de helpdesk bellen en hoop dat ze mijn console vervangen. Ik vrees voor de vergoeding van mijn spellen als ik jullie ervaringen zo lees. Ik hoop dat er nog een rechtzaak gaat komen, en microsoft ook de spellen gaat vergoeden. Ik heb echter nog vraag voordat ik bel. Is het mensen gelukt om hun console te vervangen, met als reden dat de 360 de krassen veroorzaakt? Dit vind ik wel belangrijk... Als er nog een rechtzaak komt en microsoft gaat de shit vergoeden wil ik hiervan wel gebruik maken natuurlijk :) En hoe word bepaald dat je nog onder de garantie periode van 2 jaar valt? Aan de hand van je aankoop bon, of via de productie datum? Ik neem aan via de bon? Want als je een oudere console terug krijgt geld heb je een andere productie datum?

    Ik denk zelf dat er een productie fout gemaakt is bij een bepaald aantal samsung drives. Mag niet gebeuren, maar kan wel. Opzich niet zo ramp maar dan moet microsoft het wel toegeven en er wat aan doen.

    Ik laat wel horen hoe het gesprek met de helpdesk verliep.

    gr
     
  5. Hunterr

    Hunterr Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    GVD!

    Ik net gebeld, vriendelijk gebleven en het verhaal verteld. Krijg dus het standaard verhaal te horen. Er kan niks aan gedaan worden, stabieler neerzetten bla bla. Ik zeg oke, dit is niet mogelijk staat al stabiel etc. Hij vertelde me dat ze hieraan niks konden doen hij was "met zijn handen vastgebonden"

    Ik krijg dus geen andere xbox. Ik vertelde de beste man dat ik meer mensen ken die dit probleem hadden en hun wel een nieuwe xbox kregen. Hij bleef vol houden dat die xbox dan om een andere terug gehaald is. Ik kan wel een klachten brief sturen maar dit heeft geen nut denk ik.

    Denk dat ik morgen weer bel, en hoop dat ik iemand anders aan de lijn krijg. Maar dit heeft niet veel nut denk ik, heb me geregristeerd en de problemen waarover je belt zullen wel gelogt worden. Iemand nog tips wat ik kan proberen behalve kassa mailen?
     
  6. DaanM

    DaanM Solid Snake

    Berichten:
    213
    Leuk Bevonden:
    0
    Zijn er toevallig al modders die een andere drive in je 360 modden zodat je drive geen krassen maakt?

    Zelf heb ik (nog) geen problemen met krassen, maar de garantie is over 2 maanden afgelopen, als dan blijkt dat de 360 opeens krassen begint te maken wil ik het wel graag gerepareerd hebben. Mijn vraag is dus of er al mensen zijn die de drive kunnen aanpassen zodat die geen krassen meer maakt of de gehele drive kunnen vervangen?
     
  7. Mastat

    Mastat Active Member

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    10
    Eey je hebt gewoon 2 jaar garantie erop hoor. Dus je hebt nog ff te gaan ;) \o/
     
  8. falco1001

    falco1001 samsung tv 100cm:D

    Berichten:
    207
    Leuk Bevonden:
    0
    ja mij , maar de spellen niet. daar si mijn pa nog mee bezig
     
  9. Mastat

    Mastat Active Member

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    10
    Het bedrijf dat de xbox 360 bij kassa getest heeft, die heeft een rectificatie uitgegeven met de mededeling dat ze niet zeker weten of de krassen door onjuist gebruik of vanzelf ontstaan. Bij normaal gebruik kwam alles goed uit de drive, zelfs de onstabiele discs.

    Dus denk dat het wel even gaat duren voordat iemand zijn ged terug krijgt.

    P.S mag ik de link naar de rectificatie plaatsen hier?
     
  10. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Natuurlijk mag dat.
     
  11. Mastat

    Mastat Active Member

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    10
  12. PanaromicTiger

    PanaromicTiger Active Member

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    0

    Tja dit is bijna iedereen overkomen, soms bieden ze je aan een klacht te verzinnen zodat ie alsnog omgeruild wordt, maar dan maak je geen aanspraak meer op een vergoeding. moeilijke kwestie.
     
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Uit de conclusie van Hardware.info valt op te maken dat de krassen op de schijfjes bij normaal gebruik niet waren te reproduceren. Zelfs bij het onstabiel maken van de schijfjes door middel van tape maakte de Xbox 360 lens geen krassen op de schijfjes.

    Ben benieuwd wat het antwoord van Kassa nu zal zijn.

    Zonder bewijs kan de rechtzaak heel lang gaan duren.
     
  14. Hunterr

    Hunterr Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    /Mod Hier doen we niet aan
     
  15. DaanM

    DaanM Solid Snake

    Berichten:
    213
    Leuk Bevonden:
    0
    Wel apart, maar ik vond dat ze er bij de kassa aflevering ook wel lomp mee omgingen. Tijdens het draaien de console veranderen van horizontaal naar verticaal. In de handleiding staat zelfs dat als die uit staat je dit met een disc erin beter niet kunt doen volgens mij.

    Dit even terzijde in hoeverre ze in kassa ermee omgingen, het moge duidelijk zijn dat er genoeg mensen voorzichtig mee omgaan en ook krassen hebben, dus er moet wel actie worden ondernomen, en of kassa hier iets tegen kan doen weet ik niet.
     
  16. baszs

    baszs Active Member

    Berichten:
    1.842
    Leuk Bevonden:
    6
    vriend van mij heeft zijn kapotte xbox360 uit elkaar gehaald..
    hij had hem van de trap laten vallen :p

    maar hij had een samsung en die heeft wel de bescherm kussentjes voor de iris van de laser..

    dus voor degene die toch krassen hebben bij de samsung hebben waarschijnlijk mischien toch niet zo stabiel gedaan met hun product
     
  17. Hunterr

    Hunterr Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus de helpdesk medewerker erkende het probleem en zei dus dat de 360 wel eens voor de krassen kon zorgen? Of maakte hij er een andere reden van? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? :)

    Waarom mag ik dat trouwens niet vragen moderator, wat voor andere reden er door de microsoft medewerkers werd opgegeven? Ik zit hier nu, net als vele anderen met een xbox waar je niks aan hebt. Dan mag ik toch minstens van microsoft verwachten dat zij mij en de anderen een andere xbox opsturen, ook al moet je hiervoor een klein leugentje vertellen over je xbox? De xbox is defect alleen formuleer je de fout iets anders
     
  18. PanaromicTiger

    PanaromicTiger Active Member

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    0
    Die krassen zijn vaak van dagenlange speeltijd. hardware.info heeft niet die tijd gehad. Ze hebben wel bewezen dat het apparaat krassen kan onder onstabiele omstandigheden. Het punt is ook al zou je dat ding omdraaien terwijl ie aanstaat mag ie nog geen krassen maken. Een PCdrive doet dat ook niet. Uiteraard zijn er grenzen.

    Maar goed ik heb mijn console niet bewogen en toch heb ik krassen ook al hebben ze dat tijdens de test er niet uit kunnen halen
     
  19. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Hardware.info is eigenlijk niet die juiste instantie om dit uit te zoeken.

    Een onafhankelijk onderzoek kan alleen gedaan worden door bijvoorbeeld TNO of één van de Technische Universiteiten (TU Delft , TU Twente ).
     
  20. PanaromicTiger

    PanaromicTiger Active Member

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    0
    Wellicht is dat een volgende stap. Maar wat is er mis met hardware.info dan?

    Samsung heeft geen kussentjes. BenQ die veel op de Samsung lijkt wel

    Wat denk jij dan dat iedereen die kussentjes er voor de lol uitgesloopt heeft?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 mrt 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina