De HDTV thread [deel 10]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 15 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Toxinshell

Toxinshell Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had een paar vragen naar aanleiding van mijn aankoop van een Samsung LE32N71B...

Aangezien ik totaal niets had aan medewerkers in de winkels hier (bij de ene gingen ze alleen over tv's, bij de andere alleen over pc's. mar goh ik wil mijn pc op mijn tv aansluiten8) ) vraag ik jullie hulp in:9

Nouja ik heb dus de hdtv gekocht en heb er mijn xbox 360 al op aangesloten, zonder moeite want dat spreekt voorzich. Nu wil ik ook mijn pc erop aansluiten, lijkt me ook niet al te moeilijk. Ik zou graag willen weten welke kabels ik ervoor nodig heb en hoe ik het geheel voor elkaar zou moeten gaan krijgen. Dus beeld (evt ook geluid(home cinema set viel eventjes buiten budget na de tv:D )) van mijn pc op de tv. En jullie wete vast ook een enkele site waar ik prijzen kan vinden:9 .

Vraag twee, digitale televisie. Ik heb hem gisteren uitgepakt en aangesloten. Analoge kabeltje erin en het beeld is niet echt super (ik wist dat ik dat kon verwachten). Maar als ik nou via (bijv) @Home (want dat is de provider hier van tv dinges) een digitaalpakket aanvraag. Wordt het beeld dan helder/scherp? En maakt het uit of ik dan een 'normale' digitale ontvanger pak of een hd receiver? Of iemand dat dus een beetje wil uitleggen/verklaren.

Ongetwijfeld dat ik niet de eerste zal zijn met deze vragen maar 60+ pagina's waren mij net iets te veel op na te gaan spitten. Dus ik hoop dat een advies van iemand niet te veel gevraagt is:9 .

Alvast bedankt:b:

(PS hier nog wat fototjes van tv/opstelling/pc slots etc. Let niet op datum in fotos of de slechte kwaliteit want het ding word niet vaak gebruikt en de lens was niet echt schoon)

Laatst bewerkt: 6 mrt 2007
  2. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @ MacDennis : Om even terug te komen op het hele nut van het Full HD gebeuren. Je kunt met artikelen/onderzoeken/whatever gaan smijten, maar er is niks wat mij het tegendeel gaat bewijzen van wat ik met mijn eigen ogen constateer. En dat is waar ik me altijd een beetje aan "stoor" als ik met jou in discussie ga....je komt altijd keurig netjes met allerlei bronnen aanzetten, maar wat ik me altijd afvraag is of je ook daadwerkelijk zelf het een en ander bekeken hebt ?

Want ik kan je vertellen dat ik uit mijn eigen ervaringen (eerst met een HD Ready LCD en nu met een Full HD TFT) de conclusie kan trekken dat er wel degelijk een zichtbaar verschil zit tussen enerzijds 1280x720 en anderzijds 1920x1080. Hoeveel waarde je aan zo'n verschil hecht is een ander verhaal, dat is persoonlijk, maar het is er zeker. Dus mijn vraag is : heb je zelf al eens Full HD content op een Full HD scherm bekeken ?

3. ValsSpeler

ValsSpeler Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Natuurlijk niet. Want als hij het met zijn eigen ogen had gezien dan zou die echt wel anders praten ;)

4. splatman

splatman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  5. iOcat

iOcat ;=- POW!

Leuk Bevonden:
    7
    Niemand?

Of is dit niet mogenlijk? :emo:

6. dude x

dude x Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  7. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waar ik mij aan stoor is dat mijn reacties maar half gelezen worden en dat het onderwerp keer op keer wordt verdraaid. Ik geef zelfs aan dat je volgens de tests bij jouw scherm inderdaad 1080p zou kunnen zien dus ik begrijp niet hoe ik het tegendeel probeer te bewijzen. :confused:

Tsja, dit is geheel afhankelijk van kijkafstand en scherm grootte. Natuurlijk zie je op je 24inch tot een bepaalde afstand verschil, dat zie ik zelf ook wel. Maar zie je dat verschil ook bij een 32inch TV scherm als je languit op de bank/bed aan het gamen bent?

Jazeker. Het enige wat ik probeer duidelijk te maken is dat je alvorens je een 1080p TV scherm koopt eens stil moet staat bij het feit of je het verschil tussen 720p en 1080p kan zien in jouw persoonlijke leefomgeving. Met die testen probeer ik alleen te onderstrepen dat dat dus lang niet altijd zo hoeft te zijn. Met andere woorden, je gooit dan geld over de balk. Dat is toch zonde, of niet?

8. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    (offtopic)

@ Toxinshell:

Als je 5.1 home cinema wilt, dan zou je de Logitech Z-5400 kunnen kopen. Ik heb hem zelf ook en ik ben er erg tevreden mee. Het is trouwens ook wel een van de goedkoopste sets met een dolby digital decoder, ik had hem voor 160 euro en dan nog 20 euro voor 1,5 meter TOSlink-kabel. Maar uiteraard is dit meer iets voor in het Gamen in Dolby Digital topic.

9. dude x

dude x Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Om ff in te haken op de resolutie discussie het is natuurlijk hoe hoger hoe beter.. des te dichtebij je kan zitten deste groter beeld je hebt en hoe groter je het scherm kan maken op grotere kijkafstanden

Maar als je niet bereid bent dichterbij te gaan zitten heeft het bij een kleiner scherm idd weinig nut, want op 3 m3ter afstand zie je idd geen verschil tussen bijv. 640X480 of 1280X1024. op laten we zeggen een 27 inch scherm.

10. Toxinshell

Toxinshell Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kleine offtopic reactie dan maar:

Setje van Logitech met draadloze achterspeakertjes had ik zelf oorspronkelijk ook al in gedachten. Bij de winkel gaven ze echter wel het advies, om geen 'pc dolby setje' te kopen maar een echte home cinema set. Dit aangezien ik hem wil gebruiken voor TV, PC en Xbox 360. Dus bijvoorbeeld setje van Samsung etc.

Edit

Niemand die mij even kan helpen met welke kabeltjes ik precies nodig heb voor het aansluiten van PC op Samsung LE32N71B voor beeld en geluid? (Graag linkje naar site waar ze het verkopen voor afbeelding/prijzen)

En het vraagje over digitale tv op dezelfde TV...

11. Toadhead

Toadhead Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Uhm het verschil 640x480 naar 1280x1024 is behoorlijk groot. Dat merk je echt wel op 3 meter afstand.

Verder is dichterbij zitten niet altijd beter. Sterker nog het is vaak slechter. Als je dichterbij zit is het niet alleen slechter voor je ogen en is het moeilijk om alles in één oogopslag te zien, het beeld is ook veel lelijker. Tuurlijk kan je in dit opzicht dichterbij zitten met een full HD maar is het niet veel beter om gewoon een Hd-ready te kopen en op de juiste kijkafstand te gaan zitten?

12. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Tussen de normale digitale decoder en HD-decoder zit een groot verschil !!

Kijk nu naar Nederland1 via de HD-decoder.
    Als ik nu op de infoknop druk van van LCD dan staat er in beeld 1920x1080i @50hz.
    Dus ook normale tv-uitzendingen worden geupscaled naar de gekozen resolutie (720p of 1080i).

Heb zelf ook Film1 genomen en de beeldkwaliteit ziet er heel goed uit.
    Wanneer je Film1 hebt dan wordt door de HD-decoder ook automatisch Film1HD geactiveerd.

American Chopper op Discovery HD ziet er perfect uit.
    Daarbij komt ook nog eens DD5.1 geluid !!

Is helaas niet mogelijk.

Kan met de afstandbediening van de Samsung HD-decoder wel de LCD bedienen.
    Op de AB zit 2 knopjes ( TV en STB ).

13. dude x

dude x Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je bent het dus duidelijk niet met me eens....... dat mag ;)

14. Toxinshell

Toxinshell Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dus hieruit kan ik opmaken dat de de zenders via analoge er 'slecht' uitzien en met een digitale decoder 'wat beter', maar met een hd-decoder 'kraak helder'?

Owja, die hd-decoder (Samsung DCB-H360R). Daarover zeiden ze in de winkel (BCC, heb hier inmiddels ook wat reviews over geleze op sites) dat er veel problemen zijn met dat ding. Jij daar enige last van gehad?

15. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Heb maar 1 klein probleempje , alleen weet ik wie dit veroorzaakt ( LCD , HD-decoder of HDMI-kabel).
    Als ik de HD-decoder inschakel en vervolgens de LCD op HDMI zet , dan heb ik alleen maar groen beeld.
    Meestal na een paar minuten wachten werkt de HDMI wel goed.

Via de component werkt de decoder altijd meteen goed !!

Verder heb ik helemaal geen problemen met beeld en geluid.
    Heb de HD-decoder nu sinds de WK 2006 en kan nu ook niet meer zonder.

De beeldkwaliteit wordt natuurlijk wel bepaald hoe @Home het signaal ontvangt.
    Zenders zoals TCM , Boomerang zijn van een slechte beeldkwaliteit en daar kan de HD-decoder natuurlijk niets beters van maken.

16. Toxinshell

Toxinshell Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dan noem je ook wel even een paar belangrijke zenders:9. Maar oke ik las op kieskeurig nogal wat reacties van mensen met de nodige problemen. Achja moet nu eerst zorgen dat ik de geboekte vakantie met vrienden kan betalen (resterende bedrag na aanbetaling), kijk ik daarna wel eens verder. Wie weet is er dan weer een nieuw model op de markt.

In ieder geval bedankt voor de info.

Nu nog iemand die mij kan helpen met de eerste vraag over de kabels om PC (beeld+geluid) op de hdtv kan aansluiten...

17. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nja als het om heel veel geld gaat is het altijd zonde, maar ik denk dat het verschil altijd wel zichtbaar is op ieder scherm, ongeacht grootte en kijkafstand. Tuurlijk, het zal er wel op inspelen....maar dit scherm wat ik nu heb is maar 2 inch kleiner dan m'n vorige HD Ready LCD, en veel verder er vanaf of dichterbij zit ik niet (met uitzondering als ik achter de PC zit), en toch zie ik duidelijk verschil tussen 720p en 1080p. Het maakt niet uit of ik er dichterbij of verder vanaf ga zitten. Dus ik denk dat je met een Full HD TV niet gauw een miskoop zult begaan.

18. ValsSpeler

ValsSpeler Active Member

Leuk Bevonden:
    0

1080p is alleen beschikbaar op grote schermen. En bij zulke schermen moet je er al snel heel ver vanaf zitten om het verschil niet te zien.

Mijn geld zal goed besteed zijn in ieder geval. Bovendien zijn de 1080p schermen over een jaartje of twee heel goed betaalbaar.

19. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    1080p is al verkrijgbaar op 37" en het verschil cker te weten wel te merken.
    De dotpitch is veel lager waardoor er dus meer pixels per cm/2 staan dan bij een 768p scherm van zeg maar 26-32".

20. Oujdi

Oujdi Achievement unlocked

Leuk Bevonden:
    92
    Sinds ik de HD tv is me analoge kabel TV ontvangst ZEER SLECHT! Weet iemand door wat dit komt?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina