vcafe C++

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Phoubus, 7 mrt 2007.

1. Phoubus

Phoubus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Goede avond allemaal,

Ik heb een korte vraag aan jullie. Kan iemadn me vertellen hoe oud de programmeertalen VCafe en C++ zijn? ik heb namelijk een ruzie gecreeerd met mijn informatica docent}:] }:] . er komt nu een gesprek aan met de schoolleiding\o/ . ik heb hem gezegt dat al die programma's die wij krijgen verouderd zijn. verder zijn er ook nog meer dingen tussne hem en ik gebeurd maar die zijn niet van belang bij de vraag. Ik wil wel een beetje voorbereid het gesprek aan gaan dus vandaar deze vraag.

ik hoop dat jullie me kunnen helpen,

Mgv,
    Phoubus

2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
  3. berendhaan

berendhaan Forum sjonnie

Leuk Bevonden:
    0
    Wat zegt een programmeer taal nou over hoe oud een programma is? :confused:

Ik ken programma's die nog in fox pro zijn gescript maar aan de eisen van tegenwoordig voldoen en ook nog tegenwoordig gemaakt worden.

Gebruik eens wikipedia :) daar staan de datums vast wel op. (fardo was mie veur)

4. Phoubus

Phoubus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    oke bedankt alvast

5. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.736
    C++ is al best een oude taal, maar wordt nog steeds het meeste gebruikt door de industrie. Hier heb ik het dus over zowel applicatie- als gameindustrie. C# begint zijn optocht te maken bij vooral de XBox 360, door de XNA omgeving. C# neigt ook meer naar Java, wat weer veel wordt gebruikt voor applicaties met netwerkmogelijkheden of applicaties die platformonafhankelijk moeten zijn.

En als jij zegt dat C++ verouderd is... voor verschillende stukken van games en applicaties gebruiken developers zelfs nog Assembler (voor sommigen Assembly) en dat is ongeveer de basis van de programmeertalen. Het dat het zo dicht op de hardware staat maakt het een stuk sneller talen als C++, Java en C#. DIe "taal" is dus ook nog niet echt verouderd.

Zo zie je dat je niet kunt stellen dat dat verouderd is. VCafe is geen programmeertaal. HEt is een IDE voor Java, en dat is zeker nog niet uitgestorven (en vergeleken met C++ weer een higher level language, wat betekent dat het meer richting onze taal gaat)

Laatst bewerkt: 7 mrt 2007
  6. Remz-Jay

Remz-Jay PSEiKO

Leuk Bevonden:
    0
    Ik volg de vraag ook niet helemaal.. gaat het er nou om dat de taal zelf verouderd is, of de IDE waarin je moet ontwikkelen?

En zoals inderdaad al een aantal maal boven mij gesteld is: als het om de taal C++ gaat is deze allesbehalve verouderd. Hoewel steeds meer zaken in C# ontwikkeld worden tegenwoordig (wat overigens moeilijk als losse taal te leren is, aangezien het een integraal deel van het .NET platform is), blijft C++ voorlopig de geldende industriestandaard.
    Ik zou zeggen.. wees blij dat je C++ krijgt in plaats van Java. Op veel scholen wordt er wel voor Java gekozen, maar naar mijn mening is C++ een stuk sneller en efficienter (en een executable bakken gaat iets makkelijker ;)). Als ze je nou consolebased met C pointers lieten stoeien begreep ik het punt, maar C++ is toch een heel ander verhaal.

Mocht het probleem overigens om de gebruikte IDE gaan: oudere IDE's zijn niet per definitie slechter; Ze compilen over het algemeen een stuk sneller omdat ze geen rekening houden met allerlei libs en features die je toch nooit gebruikt. En mocht je zo'n lib wel nodig hebben, dan import je hem toch gewoon ;)

Deel Deze Pagina