De HDTV thread [deel 10]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 15 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Hoe oud zijn de antenne-kabels die je gebruikt ??

De beeldkwaliteit van het analoge-beeld is op een HDTV wel wat slechter dan op een beeldbuis tv.
    Maar dat het beeld ZEER SLECHT heb ik thuis niet !!!

Daarom moet je eerst even naar de kabels en stekkers van de antenne-kabel kijken.

2. dude x

dude x Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vraagje ik probeer een 720p (trailertje kingkong) wmvhd bestandje af te spelen met m'n xbox uno... op de hd gezet, maar het stottert als de neten de stukjes beeld die ik afentoe zie zijn wel goddamn SCHERP! _O_ ... is hier nog wat aan te doen?

3. ValsSpeler

ValsSpeler Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat had ik al begrepen maar dan heb je het over LCD toch?
    Ik wil het liefst een 1080p plasma en dan praat je tegenwoordig over 50inch.
    Maar dat je het verschil op een 37inch scherm ook ziet lijdt bij mij geen enkele twijfel.

Weet je wat me ook een beetje tegenstaat bij zulk soort discussies? Dat je mensen hebt die bij voorbaat het voordeel van producten of technologieen in twijfel gaan trekken terwijl die dingen niet of nauwelijks op de markt zijn.

Je ziet bijvoorbeeld hetzelfde met de PS3. Er is nog haast geen hond die de ps3 in huis heeft staan en deze ook nog eens heeft aangesloten op een 1080p TV.

En er is al helemaal niemand die kan voorspellen hoe mooi de spellen van de ps3 of 1 of 2 jaar zullen zijn t.o.v. de spellen van de 360.

Maar toch heb je allerlei gasten die met zekerheid weten te zeggen dat de ps3 zijn geld niet waard is of niets meer zal brengen dan wat de 360 gaat bieden. En je hebt ook allerlei gasten die nu al zeker weten dat de ps3 de 360 gaat wegblazen.

Mensen, baseer je mening toch eens op wat je met je eigen ogen kunt zien.

Laatst bewerkt: 7 mrt 2007
  4. hacktic

hacktic PSN ID: hacktic

Leuk Bevonden:
    0

Gewoon van je PC naar je TV een vga kabel kopen (mannetje naar mannetje)
    Voor je geluid koop je van 3.5mm jack naar 2 maal tulp. (van koptelefoon naar rood en wit in je TV)
    Als je bij een elektronica zaak staat moet dit genoeg info zijn.

5. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Aloha, ik vroeg me af wat de grootste tv is die je kunt kopen voor 950 euro.

6. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66

Dit is wel aanpasbaar want er is een firmware update die just-scan toevoegt, waardoor er geen overscan meer is op hdmi

7. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    8) De grootste, nou zoek een oude plasma op, met zeer krappie specs, maar die wel heel erg groot is. Heb je groot scherm:)

8. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    da bedoel ik nie. De grootste HD-ready TV met acceptabele specs die je voor 950 euro kan kopen bedoel ik

9. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Een oude Plasma met een resolutie van 800x600.

Voor < € 950 kan je al een LG 37LC25R kopen.
    www.goedkopen.nl , maar dan moet je welde LCD zelf ophalen !!!

10. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Mijn vader heeft besloten een nieuwe televisie aan te willen schaffen, en heeft zijn oog laten vallen op de LG 42PC3RA en eigenlijk ook op de LG 42LE2R. Grootste verschil is uiteindelijk natuurlijk dat het om een LCD en een plasma scherm gaat. We hebben deze schermen beiden zien draaien, en de plasma ziet er zo op het eerste gezicht een stukje mooier uit, maar dat kwam ook door het feit dat de plasma z'n beelden HD van een harde schijf af haalde, en die LCD dat deed van een gekopieerd dvdtje. Punt is vooral het stroomverbruik en of er goede ervaringen zijn met de betreffende schermen. Iemand hier die er ervaringen mee heeft? Tsja, we hebben beiden niet echt verstand van dit soort zaken verder, dus zijn er verder nog bepaalde struikelblokken waar we op moeten letten?

11. Oujdi

Oujdi Achievement unlocked

Leuk Bevonden:
    92
    Weet iemand misschien hoe ik de PiP (picture in picture) op de Samsung kan gebruiken? Bij mij staat er niet beschikbaar.

Weet iemand ook wat een HDMI kabel is, en wat ik er allemaal mee kan?

Alvast bedankt! :)

12. Franko

Franko Lets Roll

Leuk Bevonden:
    0
    in de TS staat dat sommige tv's zeggen dat ze HD ready zijn ... maar het dan toch gwoon downscalen naar een veel lagere resolutie, hoe kan ik zien dat het echt een HD is ?

13. JeePee

JeePee Guest

Je kan HD apparaten (PS3, HDDVD spelers, Blu Ray Spelers en later ook misschien de X360) verbinden met je HDTV, voor optimaal beeldkwaliteit.

Als je TV een resolutie heeft van 1280x720 of hoger zit je goed. En dan ook nog het liefst een HDMI en Component aansluiting op de TV.

14. Toxinshell

Toxinshell Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nog een vraag over die geluidskabels.

Ik neem aan dat jij deze bedoelt:

Maar als ik achter op mijn tv kijk (Samsung LE32N71B), zit er naast de VGA Ingang een enkele Audio Ingang (dit samen is dan de PC IN).

Wat voor kabel moet daar dan in?

15. wiebe87

wiebe87 Xdicted

Leuk Bevonden:
    0
    wanneer ik mn NES op een LCD aansluit , moet dat via de coax. aansluiting op mn LCD nietwaar?

vervolgens doe je de tv-kabel weer in de rf-adapter? Wat als je nu niet eens een tv-kabel hebt. Zorgt het aansluiten van een NES op een lcd dan voor problemen?

16. Toxinshell

Toxinshell Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je in de handleiding kijkt van de TV kan je zien hoe PiP gebruikt kan worden. Hierin staat dan een tabel met welke modes je het kunt gebruiken. (Bijvoorbeeld PC IN als hoofdbeeld en Tuner als subbeeld).

17. Franko

Franko Lets Roll

Leuk Bevonden:
    0
    ok ik had er 1 van 1333 ( geloof ik ) x 768 op het oog:)

18. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Heb me verder georiënteerd in winkels en op tweakers, en het blijkt dat Panasonic toch eigenlijk qua prijs/kwaliteit wel een stuk beter is dan een merk als LG. Daarom nu de 42PV45 en 42PV60 op het oog, maar waarschijnlijk zal het de eerste wel worden. Iemand ervaring met de betreffende modellen en wellicht een reden waardoor je echt beter voor de 60 kunt gaan? Volgens mij zijn ze vrijwel identiek op het model na, en de contrast ratio.

19. ValsSpeler

ValsSpeler Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de 37PV60.

De contrast ratio is inderdaad hoger. Dus je hebt gewoon mooiere beeld, dat was in de winkel echt wel te zien. Daarom heb ik de 45 niet gehaald, ook al was die goedkoper.

Je kunt qua plasma geen betere kopen dan de panasonic, dat is toch wel een beetje de consensus op het internet maar ook in de meeste winkels zul je dat horen.

Het kan wel beter maar dan moet je voor een pioneer gaan. Maar die pioneer gaat je pijn doen in je portomonnee.

Je zou ook nog even kunnen doorsparen voor een plasma met een iets hogere resolutie. Dus 1366x768 in plaats van de 1024x720 die de PV serie die jij op het oog hebt heeft.

Maar als je er nu 1tje wilt van 42inch en je budget gaat tot ongeveer 1500 euro dan is er geen betere keus dan de panasonic!

20. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Ja, dat dacht ik al. De 45 konden we bij de Block na pingelen voor 1230 krijgen, maar de 60 is bij een winkel als Alternate maar 1249. Dan komen er wel porto kosten bij denk ik? (geen ervaring met die winkel) Dan is het prijsverschil wel heel klein, zal dat m'n pa denk ik ook wel aanraden. En ja budget... zo zou je het kunnen noemen, maar m'n pa is gewoon niet bereid meer te betalen dan een dergelijk bedrag voor een tv voor in de woonkamer.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina