Gamen met een Beamer [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Occisor, 17 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
  2. Darkon 83

Darkon 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hahaha, laat maar dan 8) Kon em krijgen voor €165

3. SiNNeD26

SiNNeD26 The world, chico.

Leuk Bevonden:
    0
    Mooi setje hoor dynamike _O_ Ik ben zelf nooit voor een beamer gegaan omdat ik dacht dat een LCD/plasma scherm scherper zou zijn maar dat is dus zeker niet meer zo. Voor m'n werk zie ik veel beamers tegenwoordig (ons bedrijf verkoopt beamerlampen) en er zitten echt juweeltjes tussen. Misschien toch ooit maar eens overstappen ;)

4. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Haha thanks :) Laatst was er nog iemand die wilde ook eens op de beamer komen spelen, die geloofde ook dat het niet zo scherp kon zijn als een gewone tv. Die gast zei echt: 'Heuh, hoe kan het nou dat het zo scherp is?! Het is een beamer! Dat kan toch niet?'. Wel grappig :D

5. Occisor

Occisor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    :cool: wuhaha. soms heb ik zelfs het idee dat het scherper lijkt, maar het is gewoon mooier dan bijvoorbeeld mn pa's hdtv:thumbs:

6. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Dat soort reacties krijg ik ook. Vreemdgenoeg geloven mensen gewoon niet dat een beeld van 2 meter breed scherp kan zijn. Maar als ze GoW hebben gezien denken ze wel anders8) .

Mike, jij hebt je xbox trouwens toch op 1080i staan? Ik heb 'm nu op 720p staan over VGA, en dat geeft een zeer mooi plaatje. Maar ik zou graag willen weten hoe het er uit ziet op 1080i. Alleen is er een probleem: ik weet niet hoe je dat moet instellen:D. Ik krijg 'm op 720p en op 1080p, maar niet op 1080i...

Laatst bewerkt: 10 mrt 2007
  7. Occisor

Occisor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgendsmij heeft hij hem ook gewoon op 720p staan en dat lijkt mij ook het slimst. Hij heeft wel een aantal 1080i films die hij streamed. Maar je xbox op 1080i zetten lijkt mij stom: Je krijgt ten eerste interlaced beeld en het wordt toch gedownscaled naar 1280x720, krijg je dan niet een soort van 720i effect?

8. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht dat 'ie zei dat vreemdgenoeg 1080i toch nog een strakker beeld gaf. Maar ik kan het niet uitproberen, want ik weet niet hoe je dat moet selecteren. Bij de instellingen van de 360 staan alle resoluties op een rijtje, maar je kan nergens kiezen tussen progressive en interlaced...

9. Shizzel

Shizzel Guest

Ik weet niet veel over gamen met een beamer, maar je kan volgensmij niet kiezen tussen progressive en interlaced omdat dat al 'in' de resolutie zit.
    1080p is progressive, en 1080i is interlaced.

Dus zo moet je kiezen, lijkt me.

10. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Die uitleg snap ik niet... Het verschil tussen bovengenoemde signaalvormen is niet de resolutie (alletwee 1920x1080), maar progressive/interlaced...

11. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Ik draai op 720p natuurlijk :9

Aansturen op de de natieve resolutie is altijd het beste. Zo heb ik laatst nog bij Vincent R zijn TV via VGA aangestuurd op zijn natieve resolutie van 1360x768. Was zeg maar wel een groot verschilletje met aansturen op 1280x720 over component, qua scherpte. Alleen maar omdat het zijn natieve resolutie niet was.

Laatst bewerkt: 11 mrt 2007
  12. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    ik weet dat jullie geen helderzienden zijn, maarre het is zeg maar overal voorspeld dat er in 2007 een grote prijsverlaging in de platte TV's komt. Ik vroeg me af of dat ook met beamers het geval is. Ik wilde namelijk eerst een LCD tv kopen van 27", maar dat vind ik eigenlijk veel te klein, ik wil het gewoon meteen goed doen. Maar die plasmatelevisies zijn reteduur. En daarom vroeg ik me af of ik niet voor minder geld een (720p) beamer kan kopen met een nog groter scherm.

13. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat kan. Goede HD-beamers (bijv. de Hitachi PJ-TX100) zijn er al vanaf 1000 euro. Voor een stapje hoger (bijv. Epson TW-600/700) zul je zo'n 1300 euro kwijt zijn. Vooral de Epson TW-600 zal goedkoper zijn nu de opvolger, de TW-700, er is.

Een elektrisch scherm van 2 meter breed kun je bij camcosystems voor 170 euro kopen.

In totaal kom je dus op veel minder uit dan een plasma, terwijl je er waarschijnlijk meer lol van zult hebben.

Laatst bewerkt: 12 mrt 2007
  14. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    dat bedoelde ik dus niet :+ ik bedoelde meer iets van 700 euro ofzo, ik heb namelijk niet zoveel geld en dat mag ik zeker niet uitgeven van mijn vader en moeder (ik ben 15)

15. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ook:). Zoek tweedehands. Een TX100 koop je met een beetje mazzel voor 500 euro. Plus dat schermpje maakt samen 700 euro. Precies je budget dus:).

16. Karll2

Karll2 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben 14 ik spaar ook voor de TW700 ik zit nu aan 750 euro gewoon doorsparen zou ik aanraden ;) want als je dan 17 a 18 bent dan wil je toch weer een duurdere en betere

17. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    ik zit nu nog lang niet aan 700 euro hoor, kheb nou net een spaarrekening geopend dus mijn gewone rekening is nu een stuk leger, kheb op dit moment nog maar iets van 250 euro :+ maar in de vakantie hoop ik daar overheen ga. Maarre ik weet dat niets voor niets is natuurlijk maar jezus.. het is een boel geld. En ik heb al ruim 1000 euro uitgegeven aan mijn 360 (Xbox Premium, play and charge, controller, xbox live vision, 5.1 setje, MP's, 24 maanden Live, en spellen en dan zit je op 1000 euri)

enne @ Karll2:

18 dat is nog 2,5 jaar! Ik had gehoopt dat het toch iets sneller ging, zeker nu het zo'n hype wordt, dat HD gedoe.

Laatst bewerkt: 12 mrt 2007
  18. Occisor

Occisor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat zou je misschien denken, maar de TW600 is duurder dan de 700 ( heeeel raar). Ik denk dat het komt omdat de productie van de 600 is stopgezet en dat de 700's nu goedkoper worden geproduceerd dan de 600's werden geproduceerd.

@ danemans; geduld is een schone zaak:b:

19. iv0

iv0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal,

Sinds een paar weken wil ik ook en beamer kopen. Gister kwam ik dit forum tegen en heb hem zo ong vanaf pag 1 gelezen haha. Moet zeggen dat ik er veel nuttige informatie uit heb gehaald bedankt hiervoor!

Ik wil ong 1200 euro uitgeven aan de beamer alleen, tot nu toe vond ik de Epson EMP-TW620 (5000:1, 1600 ANSI, LCD) het meest geschikt tot ik de fotos zag van Occisor wil ik nu ook de
    Epson EMP-TW700 (10.000:1, 1600 ANSI, LCD) maar nu kom ik vanmiddag toevallig een totaal andere beamer tegen die ong hetzelfde kost namelijk:
    Panasonic PT-AX100E (6000:1, 2000 ANSI, LCD)

Dus lagere contrast verhouding maar meer ANSI Lumen, weet iemand wat belangrijker is. Ik wil graag een zo scherp mogelijk beeld en kan vrij goed verduisteren.

20. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    grrrr! :mad: daar word ik niet goed van! mijn ouders hebben het ook de hele tijd over dat het nog wel komt en dat ik moet wachten en me eerst op andere dingen moet concentreren, en daar word ik niet goed van! 8) ik wil ook gwoon zo'n @#$%-ding (cool ding). Het maakt het gamen gewoon zoveel vetter.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina