[XOne] [X360]Xbox Live NAT Probleem - downloaden, gamen met vrienden, etc

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 7 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rene25

    Rene25 Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

    Ik en een vriend van me hebben een probleem met xbox live. We hebben beide Xbox Live gold Abbonement en hebben ook beide Gears of War. Nu proberen wij samen te Co-oppen maar dat lukt niet. Ook werkt de chat via de headset niet via het Xbox Dashbord.

    We zitten beide bij de KPN. Wonen 40km bij elkaar vandaan. Hebben beide een Speedtouch 716v5 Wireless Lan maar hebben beide de Xbox op Ethernet aangesloten. We hebben ook allebei de porten geforward naar de xbox. Hij geeft bij ons beide bij de xbox test aan dat alles goed is en dat de NAT open staat.
    Firewalls op de beide routers staan UIT. UPnP staat aan.

    Als ik of hij gaat Co-oppen of chatten met een ander dan lukt dat wel en bij mij lukt dat ook.

    Nu heb IK geprobeerd me xbox een vast IP adres te geven en dan weer de poorten opzetten op dat IP adres dat lukt wel maar dan geeft hij met wat ik ook doe NAT strict aan. Hiermee kon ik in ieder geval wel de chat van hem accepteren en kon ik hem verstaan maar hij mij niet.

    Ik heb geloof ik alles geprobeerd en de xbox helpdesk kon ons ook niet helpen :) (had niet anders verwacht).

    Ik hoop dat iemand nog de gouden tip heeft.
     
  2. toxito

    toxito Active Member

    Berichten:
    679
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik via portforwarding mijn settings veranderen met de 88,3074 servers. Geeft hij aan dat 88 geen public port kan zijn omdat hij dan een botsing krijgt met de home gateway server.

    De precieze foutmelding is: The public port number can not be 88. Because it wil have a collision with the Home Gateway web service.

    Wie weet wat dit inhoudt en hoe kan ik het oplossen?
     
  3. slayerX

    slayerX Active Member

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    heb ik ook gehad, wat je moet doen is alles wat bij je netwerk instellingen staat bij automatic als handmatig invullen, en toen was die open ipv strickt
     
  4. toxito

    toxito Active Member

    Berichten:
    679
    Leuk Bevonden:
    0
    @ slayer x

    Ik las in het live topic dat mijn probleem dus ligt aan het feit dat mijn NAT op strict staat! Nu heb ik dit proberen op te lossen maar liep ik dus tegen dit probleem aan:

    Weet je hoe ik dit op kan lossen?
     
  5. Nick.Hoeven

    Nick.Hoeven Active Member

    Berichten:
    668
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: Mijn NAT is Strickt
    Welke provider?: Kabelfoon.nl
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: kabel
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: voldoende

    Modem

    Welk merk modem heb je?: Terayon
    Modem type?: TCM110
    USB/ Ethernet?:

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?:
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: Mc Afee

    Router

    Welk merk router heb je?:Netgear
    Welk router type?: WGR614 v6
    Welke firmware?:
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: Ethernet kabel

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?: NAT staat op strickt
    Wat heb je geprobeerd?: die 2 poorten openzetten 3074 en 88
    Waar stopt de test?: NAT
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): Test connection to XBox Live, replace your router/modem with a Xbox Live Compatible device
     
  6. clouddy

    clouddy Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb net zoals iedereen hier ook een probleem met de NAT, die is bij mij strict en net zoals iedereen wil ik hem ook open O-)
    Ik heb hier een linksys router en de porten die open moet staan, staan open en de UPnP staat ook op enabled maar naar een paar keer testen blijft hij op strict staan... heeft iemand nog enig idee wat ik er aan kan doen? :confused:

    alvast bedankt :thumbs:
     
  7. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vrijwel dezelfde situatie, heb je alle PC's en je 360 ook een static IP gegeven? En heb je misschien ook de poort van je router verder opgesplitst met een switch (heb ik namelijk)?
     
  8. toxito

    toxito Active Member

    Berichten:
    679
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nou de ports opengezet en heb nou dus de poorten 3074 (tcp) 8800 (udp) en 3074 (udp). Maar hij geeft op mijn NAT nog steed STRICT aan en ik heb nog steeds dezelfde problemen!

    Kan iemand mij misschien vertellen wat ik fout doe? Want ik loop nou al sinds ik de 360 heb al te $^%& met dat xboxlive en ik wordt er helemaal GEK van!

    alvast bedankt! _O_
     
  9. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Waarschijnlijk is dit een typfout, maar je weet maar nooit: je moet poort 88 UDP forwarden (openzetten) niet 8800.


    EDIT: @cloudy,

    probeer eens UPnP uit te zetten, volgens MS zijn er bij linksys nog weleens problemen als UPnP enabled is.
     
    Laatst bewerkt: 11 mrt 2007
  10. toxito

    toxito Active Member

    Berichten:
    679
    Leuk Bevonden:
    0
    @ xboxlol

    dat is dus mijn probleem. Als ik, 88 forward krijg ik deze foutmelding

    The public port number can not be 88. Because it wil have a collision with the Home Gateway web service.
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    88 staat standaard open .. dus hoef je ook niet te forwarden met jouw router ;)
     
  12. toxito

    toxito Active Member

    Berichten:
    679
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoef dus alleen 3074 open te zetten?


    Als ik nu het eerst scherm in heb gevuld krijg ik nog een 2de scherm (special applications) waar ik nog dingen in kan vullen zoals het triggeren van een port (staat standaard op 119) Moet ik hier ook nog iets doen?

    Ik zal proberen er dalijk nog een screenshot bij te posten!
     
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2007
  13. clouddy

    clouddy Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zojuist een firmware upgedate maar het is nog steeds strict, ik zal vanavond kijken of dat helpt, anders ben ik echt radeloos. :'-(
     
  14. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0
    heb ook bij mijn linksys router gehad ,wat ik ook deed ... ( weet zeker dat alles goed stond ) ding bleef op strict. Linksys raam uit gelazerd ( troep sorry dak het zeg ) en sitecom router gekocht en voila alles mooi op open
     
  15. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Welke heb je gekocht?
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Linksys geeft echt geen problemen hoor .. heb je hem wel goed geconfigureerd? Maar goed ... smaken verschillen :)
     
  17. clouddy

    clouddy Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb weer een beetje zitten spelen met de UPnP maar het helpt niks, ik snap het echt niet meer :mad:

    De poorten die aan moeten staan, staan aan
    DMZ staat aan
    UPnP op router staat aan, UPnP op de speedtouch staat aan
    static IP op x360

    ik word er echt moe van :mad:. als ik het woord strict hoor of zie dan word ik helemaal gek :'-(
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    je hebt te veel aan staan ... zet alles op automatisch .. maar zet vervolgens upnp aan .. staat dan je nat open?
     
  19. clouddy

    clouddy Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    dus alle settings automatisch, alleen me IP op xbox wel static ( manual dus )?
     
  20. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kom jij bij de settings van de Speedtouch?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina