2 besturingssystemen op een systeem

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Rikvdknaap, 14 mrt 2007.

1. Rikvdknaap

Rikvdknaap Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb al een tijdje Windows Vista ultimate op me pc draaien, Alles gaat goed en snel totdat ik spellen ga spellen. Veel ouden spele werken niet meer!! Nu wil ik windows Xp er ook op zetten. Zodat als ik me pc aan doet dat ik dan een keuze kan maaken tussen de 2 windowsen die ik dan kan opstarten. Zo dit kunnen? En hoe moet ik dat doen?

Bedankt alvast:thumbs:

2. *Xink*

*Xink* Spartan U13

Leuk Bevonden:
    0
    2 patities maken en ze allebij los installen, alleen ik weet niet welke je eerst moet doen en of MS zoiets heeft als grub van linux... iemand anders mischien?
    (grub is een bootmaneger)

3. woolyonline

woolyonline I will kill you!!

Leuk Bevonden:
    0
    Deel je schijf op in partities met partition magic, gaat heel makkelijk, Druk dan de instalatie cd van windows xp dr in en selecteer de lege partitie en instaleer hem daar.Nu heb je dan 2 Os op je pc staan en kun je kiezen tussen die 2 bij het opstarten, ik heb het zelf ook!

greetz wooly

4. TDF GANGSTER NL

TDF GANGSTER NL STB MEMBER

Leuk Bevonden:
    0
    moet je inderdaad partition magic erop zetten is een heel simpel Progje waarmee je alles fijn kan indelen en ook de grote kan indelen dus je kan van 1 hardschijf van 200 gig bijv 5 stuks maken met 40 gig

5. berendhaan

berendhaan Forum sjonnie

Leuk Bevonden:
    0
    Windows heeft zelf een bootloader hoor. :)

6. Rikvdknaap

Rikvdknaap Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oke. Bedankt voor jullie reacties! Ik zal ff wat gaan probeeren!

Laatst bewerkt: 14 mrt 2007
  7. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Op deze pc draaien nu ook 2 besturingsystemen ( Vista en MCE 2005 ).

8. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Je zal wel na het installeren van XP wel je bootloader moeten aanpassen zodat je daadwerkelijk een dualboot kan doen. Anders kan je niet meer in Vista booten, alleen nog maar in XP. Het is namelijk zeer moeilijk om een dual boot te doen met een oudere versie van Windows zoals jij wil doen, Vista + XP. Hier een goede guide om XP na Vista te installeren ;).

XP + Vista daarentegen gaat echter perfect (heb ik zelf ondervonden) :+.

9. Roedy

Roedy Active Member

Leuk Bevonden:
    20
    Nu heb ik ook een vraagje.

Heb XP op de C schijf staan en Vista op de D schijf nu zou ik graag xp willen verwijderen zou ik dan zonder problemen de C schijf kunne formateren? Of werkt het ingewikkelder? En als ik de C schijf formateer ben ik dan ook dat dual boot menu kwijt?

Alvast bedankt!

10. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Boot in Vista, dan staat XP normaal op partitie D:. Formateer dan partitie D: via Vista. Normaal gezien zou dat dualboot scherm dan weg moeten zijn en zou je gewoon direct in Vista moeten booten.

11. Roedy

Roedy Active Member

Leuk Bevonden:
    20
    Bedankt voor je antwoord heb het geprobeert maar hij zegt dan dat het niet kan omdat het een systeempartitie is. Heb het ook in veilige modus geprobeert maar krijgt hetzelfde resultaat

12. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Met de Vista cd/dvd booten en daar die partie formateren. Zie wel dat ie daar zegt dat Vista op de C: staat.

Deel Deze Pagina