Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 9]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Fardo, 22 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Tweaker.net mei 2005 (lees; E3 2005 maand of 6 voor de introductie Xbox 360)

    Afgelopen week berichtte Microsoft dat Xbox-spellen ook te spelen zouden zijn op de Xbox 360. Op de E3-spellenbeurs heeft het Redmondse bedrijf echter aangegeven dat alleen 'top selling games' backwards compatible zouden zijn. GamesIndustry weet te melden dat het nog niet duidelijk is welke Xbox-spellen gespeeld kunnen worden op de 360. De reden hiervoor is dat beide consoles hardware gebruiken van verschillende fabrikanten. Zo maakt de Xbox gebruik van een Intel-processor en een gpu van nVidia, terwijl de Xbox 360 uitgerust is met een cpu van IBM en een ATi-gpu. Om de huidige games te kunnen spelen op de nieuwe console zouden volgens GamesIndustry deze spellen opnieuw gecompileerd moeten worden. De vraag is echter welke spellen dan compatibel zijn met de Xbox 360 en op welke manier de oude spellen gespeeld kunnen worden op het nieuwe apparaat.

    Sja, dus lang van tevoren aangegeven dat ze niet allemaal BC zijn...
     
  2. Cybercon

    Cybercon Guest

    Je bent de laatste dagen wel erg op dreef he met dit soort opmerkingen :{

    Anyway:

    1UP

    De Xbox 360 heeft dit jaar een mooie line-up moet ik zeggen :) Mass Effect, Halo 3, PGR 4, GTA V en Blue Dragon zijn voor mij dé titels waar ik naar uit kijk :)
     
  3. ninc

    ninc Active Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    backwards compatible vind ik wel belangrijk. Natuurlijk je moet op een gegeven moment stoppen. Je kan niet bv: op de ps4 support geven voor de ps1, ps2 en ps3. Wel alleen voor de ps3 bijvoorbeeld. Maarja, velen vinden het leuke om gouwe ouwe te spelen, dus het heeft wel een toegevoegde waarde.
     
  4. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Een mogelijk first party vooruitzicht ..

    Mei - Forza 2
    Juni - Shadowrun
    Juli - Mass Effect
    Augustus - Blue Dragon
    September - Halo 3
    Oktober - Grand Theft Auto 4
    November - Project Gotham Racing 4
    December - Lost Odyssey
     
  5. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    @ Macdennis en Xwon: Microsoft had beloofd dat UITEINDELIJK alle xbox games BC gingen zijn. Hoe lang moeten we nog wachten? 10 jaar? Maar swat, die BC interresseert me niet zo met xbox. Maar ik haal het gewoon even aan, omdat ik zo dat gediss tegen Sony hier lees, maar met xbox in de tijd was het niet zo erg. Sony heeft natuurlijk dit en dat gezegd, dus Sony moet het maar in orde brengen, tjonge jonge, wat een kindertjes hier zeg... Nogmaals, Microsoft heeft ook shit gezegd die ze niet waar maakten. Als ik alles zo letterlijk en serieus moet gaan nemen, amai, met wat zijn we dan bezig?
    Anyways, de BC met playstation is daarentegen voor mij wel heel belangrijk, en ja ik zou het klote vinden, moesten games als God of war1 en 2, FF XII, mgs3 subsistance, mgs2 sons of liberty, RE4 niet speelbaar zijn. Dit zijn zowat de games die ik nog zeker ga spelen, dus hopelijk zijn ze speelbaar. Ik ben ook heel sceptisch erover, maar laat het gewoon nog niet blijken. Waarom: OMDAT DE PS3 ER NOG NIET IS... Altijd dat gezever op voorhand. Ps3 games gingen ook 80 a 90 euro kosten, hoeveel pagina's heb ik wel niet gediscusiërd hier, dat het niet officieel is. Het is allemaal nutteloze tijdverspilling die discussies hier. Ik snap zelfs niet dat ik vroeger er zo fel met mee deed. het interresseert me wel, en uit discussies leer je natuurlijk, maar toch...
    En Macdennis: Ik dacht dat fanboy een compliment was voor jou... Want geef nu toe, als ik zou zeggen, damn Macdennis, jij bent echt objectief, dan zou ik liegen...
     
  6. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Een belofte is iets heel anders dan een doelstelling ..

    Microsoft:
    Sony:
     
  7. mortalexe_29

    mortalexe_29 fun !

    Berichten:
    1.202
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee hier is er nog een. Ik heb er ooit voor een kwartiertje Halo2 in gestopt en toen vond ik al snel dat ik dat spel al meer dan genoeg heb gespeeld. Er komen zo veel games uit dat ik ook niet zou weten waar ik de tijd vandaan moet halen om die oude shit nog te doen. Daar zou ik btw de oude xbox nog voor hebben als de functie er niet op zou zitten.
    Het enige dat ik dan verzinnen waar het wel handig voor zou kunnen zijn is als je een deel van een game serie die op een oude console uitkwam nog zou willen doen...
     
  8. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Lees eens wat nieuws berichten uit 2005 en zeg dat nog eens... |:-
    Ze zullen PROBEREN alle games BC te krijgen maar geven ook duidelijk aan dat ze niet zeker weten of dat zal lukken IN TEGENSTELLING TOT SONY |:-

    Edit: Dennis had het al gevonden.
    Dus omdat hij iemand is die bij feitelijke nieuwsberichten blijft is het een fanboy....??
    Grow up dude voordat je met woorden gaat gooien die je niet kunt staven.
     
    Laatst bewerkt: 15 mrt 2007
  9. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
    pfff ja man een paar pagina's gelezen en wat zie ik weer.. xwon en macdennis zijn weer eens goed bezig lol.


    en altijd maar conclusies trekken over ps3 terwijl hij hier nog niet is...

    over Fanboys gesproken, weet waar ze de fanboys mogen steken in nen assepot en allemaal doen opbranden
     
  10. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Boss & oliver, jullie moeten af en toe wat minder persoonlijk doen, maar meer met argumenten gebasseerd op betrouwbare bronnen komen lol :9
     
  11. Cybercon

    Cybercon Guest

    Ga er nou niet op in oliver, want dat is wel het laatste wat je moet doen met dit soort types.
     
  12. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    Is het waar dat EA heeft beweert dat de PS3 nu 20% gebruikt van z'n kracht bij de games. En dat de Xbox 360 nu al 70 a 80% gebruikt van z'n kracht?
     
  13. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    PGR3 gebruikt 23% van z'n kracht ;)
     
  14. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    Ohh, maar hoe zit het dan met de EA games op de 360. Want iemand zei dat EA beweert dat de EA games die ze op de 360 hebben gebracht 80% gebruikt van de kracht van de 360.
     
  15. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Kom op mannen. Ik weet dat het moeilijk is om op een normale (onderbouwde) manier discussie te voeren :)
    Edit: Maar probeer het gewoon ipv met wat onliners proberen de lachers op je hand te krijgen...
     
  16. JeePee

    JeePee Guest

    Tja, 2x AA, 30fps, pop-ups, eeuwige laadtijden, een geupscalede 720p resolutie, geen weerseffecten, amper schademodel. Zou wat zijn zeg als PGR3 rond de 80% at. Ben benieud hoeveel GoW gebruikt.
     
  17. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben meer benieuwd naar hoeveel
    Forza 2
    Mass Effect
    Bio Shock
    Too Human

    PGR4
    en Halo 3 gebruiken :thumbs:

    De komende 6 maanden gaan een paar hele leuke worden!
    Halo 3 miksschien in september!!

    Bron: 1Up
     
  18. mortalexe_29

    mortalexe_29 fun !

    Berichten:
    1.202
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat kan je niet zo kort door de bocht zeggen als veel mensen willen doen. Vaak gebruiken games al snel een groot gedeelte van de capaciteit, maar weten ontwikkelaar in een later stdium gewoon handiger gebruik te maken van die capaciteiten om bijv. het geheugen minder te belasten om er zo weer meer op te kunnen zetten.
    Op die manier kan je door cratief rekenen zeggen dat een speelveld die dan in het geheugen past 5 keer groter is dan die in het begin, en er in het begin 20% werd gebruikt. Slaat meestal op niet zo veel.
    Het gaat er helemaal om op welke manier ontwikkelaars handig van de ruimte gebruik kunnen maken. Je komt dan al weer bij de vage duscussies over wat ontwikkelaars denken later te kunnen en hoeveel % dat meer is dan nu.
     
  19. Schelemug NL

    Schelemug NL Guest


    Hij is er al een tijdje in de VS en Japan, dus er kunnen natuurlijk al wel wat conclusies worden getrokken. Laten we eerlijk zijn, zo'n heel bijzonder ding is het nou ook weer niet vergeleken met de 360.

    Als er hier mensen zijn die er niet tegen kunnen dat anderen hier dat vinden, kunnen zij de conslusie trekken dat een ze zelf een echte Fanboy zijn.

    En die kunnen wat mij betreft ook allemaal gelijk in de 'assepot' gestoken worden..
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 mrt 2007
  20. Cybercon

    Cybercon Guest

    En wat versta jij onder een tijdje? De console is er nu ruim 4 maanden, maar conclusies trekken doen we in een later stadium (lees: 1 jaar later). Op dit moment is het spellenaanbod wat gebrekkig, maar vanaf de zomer kunnen we de goede games gaan verwachten.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina