Gamen met een Beamer [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Occisor, 17 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Occisor

Occisor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Graag gedaan O-)
    Qua scherpte zullen ze denk ik niet heel veel verschillen, en die extra 400 ansi lumen vind ik zelf overbodig ( ik heb de TW700 op eco modus en kan prima gamen, ook wanneer er een beetje licht bij komt). Heb het even voor je nagekeken en dit zullen denk ik de enige grote verschillen zijn;

TW700
    + Werkelijk gemeten contrast ratio out of the box TW700: 4488:1 in Theatre Black 1
    + Iets meer zoomvermogen dan de pana, wanneer de beamer in een grote ruimte komt te staan is dit een minder pluspunt
    - Kan geen 1080p aan, maar dit speelt niet zo'n grote rol aangezien de native resolutie toch 1280x720 is

Pana
    + Kan 1080p aan..!
    - Werkelijk gemeten contrast ratio out of the box PT-AX100E: 2353:1 in Dynamiek modus
    - Iets minder zoomvermogen dan de pana, wanneer de beamer in een grote ruimte komt te staan is dit een minder minpunt

*er zijn wel meer verschillen maar ik denk dat dit zo'n beetje de belangrijkste zijn.

Qua kleureigenschappen kan ik wel gaan kijken naar specs en naar termen die bij elk bedrijf anders zijn maar daar schiet ik niet zoveel mee op:+

Wat ik zou doen als ik jou was, is kijken of je de beamers ergens in actie kunt zien met hetzelfde beeld-materiaal..O-)

Het allergrootste voordeel van de pana is dat deze het uitstekend doet icm meer achtergrond licht, de TW700 heeft namelijk gewoon een lagere ANSI lumen waarde.

Tja, dat is allemaal waar, maar hoe meer je erover nadenkt, hoe erger je jezelf kwelt. Ik zou als ik jou was er niet TE veel naar kijken, en misschien een bijbaantje zoeken, of wat meer werken... ( alhoewel, ik kan het me permiteren omdat ik geen huiswerk heb.. :{ )

2. iv0

iv0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    bedankt voor de snelle reactie, mijn kamer is 3 meter bij 3,5 dus niet super groot. Het zoomvermogen speelt dus wel een rol. plasma en LCD tv's kan je makkelijk vegelijken in een winkel maar beamers hebben ze bijna nooit of 1 en dan vaak een goedkope. Dus of het vergelijken echt gaat lukken weet ik niet.

Nog een andere vraag heeft 1 van jullie wel eens een pc of laptop op de beamer aangesloten en hoe is het beeld dan. Ik kijk namelijk ook veel series en wil dit in vervolg met de beamer gaan bekijken.

Misschien heeft iemand het al gedaan maar ik ben heel benieuwd hoe de eerste scene van pirates of the caribbean eruit ziet op een beamer. Dan zie je een groot schip door de mist varen (vond ik in de bios heel mooi).

3. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Laptop op beamer is zeer goed te doen, aangezien je de laptop op zowat elke mogelijke resolutie kan instellen, en dus ook op de native reso van de beamer, wat de kwaliteit ten goede komt. Ook ligt het eraan wat je voor een aansluiting gebruikt, maar alles vanaf VGA zal er super uitzien (andere aansluitingen zijn component (zal je niet zo snel zien op een laptop) DVI en HDMI.

Als het nu donker zou zijn zou ik best wat foto's willen maken van die eerste scene, maar de dvd speler in mn laptop is niet van dezelfde kwaliteit als mn dvd speler, dus dat zou het beeld niet eer aandoen, ondanks dat ik wel een HDMI uitgang op mn laptop heb. Mocht je nog steeds een foto willen zien van het beeld (is op dvd reso btw, dus 720 x 576 pixels, dus geen HD) zal ik het vanavond even proberen, of je moet een van de anderen
    lief aankijken.

Mvg,

Sjoerd

4. iv0

iv0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou er graag een foto van willen zien, van de begin scene van pirates vanaf de dvd speler. Als het kan ook graag een foto van Laptop op beamer. Alvast bedankt voor je moeite.

Groeten Ivo

5. Occisor

Occisor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je geen HD beeldmateriaal sjoerd? En trouwens :eek: sinds wanneer heb je een hd-beamer? :eek:

ps: bedenk wel dat dvd's er minder mooi uitzien dan spellen van de xbox enz. Sommige tv series van de computer al helemaal... maarjah ik kijk ook non-hd prisonbreak en ik vind het nog geweldig.. !

Laatst bewerkt: 14 mrt 2007
  6. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Damn, BenQ w10000

http://nl.gizmodo.com/2007/03/14/benq_hd_projectie.html
    Groot LCD of plasma scherm in huis halen of toch maar een Full HD 1080p digitale projector? De BenQ W10000 belooft een uitstekende beeldkwaliteit, maar dan mag ook wel voor 5999 euro. De contrastverhouding bedraagt 10.000:1, de resolutie 1920 x 1080p resolutie, het helderheidsniveau 1200 ANSI lumen. Je kunt er DVD spelers, Blu-ray spelers en spelcomputers als de Xbox 360 en de Sony PlayStation 3 op aansluiten.

7. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
  8. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Jammer dat ie zo lelijk is (en waarschijnlijk ook reteduur :9)... Benq heeft meestal juist van die strakke modelletjes.

9. RobbertN

RobbertN Banned

Leuk Bevonden:
    0
    5999 euro, dat staat er :cool:

10. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Dan zou ik eerder voor een Pearl/Ruby/HD1 gaan...

11. titan1980

titan1980 Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    33
    ok ik heb nu dus de Yamaha DVD-S1700 speler te leen, ik heb deze aangesloten via een Profigold component kabel op mijn epson tw700. Nu als ik ga kijken in de settings van de beamer, zie ik staan bij input 625p over component. Is dit het maximum wat je eruit kan halen of is het via HDMI mooier...

ik ben namelijk NIET tevreden met het beeld dat ik nu zie. Ik heb deze dvd speler gezien op mijn pa's DiBoss LCD tv en daar ziet het een stuk scherper uit...

12. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Als het geen upscaling dvd speler via component is, zal dat idd wel het maximale zijn dat eruit te halen valt via component. Als hij kan wél kan uspcalen via HMDI zal hij daar natuurlijk mooier zijn, zeker als je hem in 720p laat outputten, omdat dat de natieve resolutie is van je beamer :)

Dat het er misschien beter uit ziet op die tv, heeft misschien gewoon te maken met een andere resolutie, die net beter aansluit bij de resolutie van de tv. Of omdat het beeld gewoon groter is, maar dat zou dus een rare redenatie zijn.

Laatst bewerkt: 16 mrt 2007
  13. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    ik weet dat het een beetje vaag is maar:

hoe zit het met crt-projectoren? kun je daar een beetje mee gamen en kun je er makkelijk mee aan de gang? er staat er 1 (wel meer natuurlijk) te koop op www.htforum.nl voor 350 euro... De Barco Vision 1500 is het trouwens.

14. Occisor

Occisor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    crt beamers zijn heel erg gevoelig voor stilstaande beelden ( en dus ook games, denk aan HUD enz. ) Ik raad het je niet aan erop te gamen..

15. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    oh.. shizzel! op het ht forum staan er een aantal te koop voor niet te veel geld die volgens mij wel hd zijn

16. Occisor

Occisor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet heel veel van crt af, maar het is wel de betere techniek in de beamer wereld wat betreft resolutie en contrast ratio. Het enige dat ik nog weet is dat het helemaal fout gaat met stilstaande beelden..

17. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    dus zeg maar als je een levensbalk ofzo in je scherm hebt staan. of een 3rd person shooter waar je poppetje de hele tijd in beeld staat

18. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    jup je hud en zo

Barco's zijn wel zeer nice :D (en lomp :9)

19. Occisor

Occisor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, heads up display ( ammo, leven, radar dat soort dingen.. ) of je crosshair... Wat er precies gebeurd weet ik niet, niet veel soeps gok ik :+

20. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Dan krijg je spotburns. Je ziet je HUD dan bijvoorbeeld ook als je een film kijkt.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina