Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 9]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 10 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Die calculator berekend met een veligheidsmarge die rekening houdt met o.a. het slijtage van de onderdelen in de voeding. Die zullen na verloop van tijd namelijk minder kunnen geven.

2. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Als je de VGA-charts van ome Tom nakijkt zie je dat in veel gevallen de 7600GT het echt 2 à 3 keer zo goed doet.

3. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    @pegas: Als ik die 8800 GTS kaart neem he, is mijn tft monitor dan wel geschikt daarvoor? Maximale resolutie wat hij kan is 1280 x1024 resolutie.

Ik heb ook nogwel een lcd van 32 inch hier naast me staan :9 Weet niet of je daarmee echt lekker kan gamen.

4. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    VGA-charts Tom's Hardware :{. Alleen het feit al dat het tom's hardware is zint niet en als er dan nog eens benchmarks worden gedaan met zoveel kaarten heb ik toch wel vragen bij de nauwkeurigheid. Die charts zij in mijn ogen alleen goed voor een ruw beeld van performance.

Die 8800 GTS 320MB wordt in de reviews aangeraden voor die niet hoger kunnen dan 1280*1024.

In de oudere games zal je de extra kracht van de 8800 niet kunnen benutten, maar binnekort in bv. Crysis zal je het verschil wel merken ;).

Persoonlijk blijf ik wel van mening dat die 320MB geheugen die kaart zal bottenecken aangezien de textures in de games steeds groter en groter worden (GRAW bv. locked standaard de high-res textures voor kaarten met minder dan 512MB, doch dit gemakkelijk te omzeilen valt met de nodige performance drop weliswaar).

Laatst bewerkt: 16 mrt 2007
  5. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Dus je bedoelt dat ik beter voor die 640 mb kan gaan? Ik heb net op hardware.info gelezen dat er weinig verschil zit tussen de 320 en 640 behalve de geheugen.
    Ik zoek het wel even op........ Gevonden = http://www.hardware.info/nl-NL/arti..._8800_GTS_gekortwiekt_DirectX_10_voor_minder/

Laatst bewerkt: 17 mrt 2007
  6. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Er inderdaad weinig verschil tussen de 320MB en 640MB versie, tot dat je een game tegenkomt die meer dan 320MB videogeheugen gebruikt en/of je op hoge resoluties gaat spelen. Dan zal je een performance drop krijgen zoals nu het geval is bij GRAW als je de game op high zet (wat standaard bij kaarten met minder dan 512MB normaal niet mogelijk is).

Tuurlijk blijft het nog speelbaar omdat GRAW niet zwaar genoeg is om de 8800 op lage resoluties op z'n knieën te krijgen. De vraag is echter hoeveel videogeheugen bv. Crysis nodig zal hebben op high en hoe zwaar de game is... .

7. Rikvdknaap

Rikvdknaap Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een geforce 7600GS op vista draaien maar vind heb bij veel games errors geven dat ik me drivers moet update! Heeft iemand die nieuweste geforce 7600GS divers voor windows vista?

8. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Zou er nog een prijsverlaging komen voor die 8800 640MB,ongeveer in april samen met die Core 2 duo?:9 Wil hem zeker wel halen,maar ik vind het nogal een smak geld':eek:

Maar even een vraagje: Zou ik met de e6600,8800 GTS 640MB en de P5B supreme commander kunnen spelen? Zoja,welke resolutie:9

9. Xbox360boy

Xbox360boy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    lijkt mij wel,ik denk Crysis zelf erg goed :)

10. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Denk dat er pas een mogelijke prijsverlaging zal komen met de komst van de R600 welk ergens rond de periode ligt waarin jij je pc wil kopen.

Je kan de game spelen en 800*600 moet wel lukken ;) :+.

11. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    daar staat dat een 8800 640 GTS 1024x768 kan afdraaien :eek:

Maar dat zal wel met een NASA pc zijn getest ofzo 8)

Binnekort supremepje spelen!:emo: O-)

12. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zojuist een nieuwe DVD brander gekocht voor mijn PC.
    Ik dacht, dat is niet zo lastig om zelf er even in te zetten.
    Dat was het op zich ook niet, IDE kabel erin zoals beschreven in het boekje, stroom er naar toe en klaar.

Nu deed ik net de stekker van de computer erin, komt er een zacht zoemend geluid uit de voeding... Dit was er voorheen nooit.
    Nu durf ik eigenlijk de computer niet aan te zetten.
    Ik had alles weer even teruggezet (IDE kabel terug naar mn oude CD speler, stroomkabeltje terug naar de oude CD speler).
    Nog bleef het zoemende geluid.

Alles gecontroleerd of het weer goed vast zat etc...

Dit geluid komt dus uit de voeding voordat ik de computer ook maar aan heb gezet. Ik doe dan alleen de stekker erin.

Weet iemand wat er fout gegaan zou kunnen zijn tijdens het plaatsen van DVD brander, of er iets met mijn computer kan gebeuren als ik hem wél inschakel.
    Het lijkt mij namelijk niet goed dat er opeens een zoemend geluid uit komt.
    Wat kan over het algemeen zo'n zoemend geluid veroorzaken?

13. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Weet niet hoe je aan dei 1024*768 bent geraakt, maar het is 1600*1200 op high voor de GTS en ze hebben het getest met een C2D E6700 (niet zoveel beter dan de E6600) en 2GB RAM ;).

14. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Die groene balk.......maar 800 x 600 is toch gruwelijk lelijk, of ben ik nou gek?

15. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Die groene balk is inderdaad voor 1024*768 en daar halen ze met een 8800 GTS 640MB een gemiddelde van 47.3 fps op. Op 1600*1200 halen ze een gemiddelde van 31.5 fps wat voor een RTS nog snel genoeg is, voor de meeste games eigenlijk (doch het ook van mens tot mens afhangt).

Met voldoende AA is 800*600 ook mooi, alleen is alles zeer groot :+. Het hangt ook af van game tot game, met Doom 3 bijvoorbeeld had je qua beeldkwaliteit niet echt veel verschil tussen 800*600 en een hogere resolutie.

16. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Dus kort gevat kan ik die game spelen op 1600x1200 ? Maar wel met een wat lage fps? Deze monitor het kan het alleen dan niet aan :9.

17. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Ja, je zou de game op 1600*1200 kunnen spelen. 31fps is vloeiend, alles van ongeveer 24fps is vloeiend voor het oog. Of 31fps laag is, hangt af van je persoonlijke voorkeur. De ene mens kan er niet tegen om games met minder dan 60fps te spelen, terwijl de andere met 24fps kan leven.

18. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    576
    Weet iemand hoe je die woorden weg kan halen bij google. Als je dan bijvoorbeeld a bij google zet, zie je dat je bijvoorbeeld een keer ak-47 heb gezegd of arend. Hoe kan je die woorden arend en ak-47 weg halen}:]

Laatst bewerkt: 20 mrt 2007
  19. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Waarom zou je ak47 willen weg halen? Of wil je het weten om andere *woorden* weg te halen :+.

Btw, ik zou het niet weten. Als ik me goed herinner blijven ze nog als je je geschiedenis verwijderd. Misschien dat de cookies verwijderen helpt. Dit is trouwens ook het verkeerde topic ;).

20. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    576
    heheheeh nee :D

Ik hoorde van iemand dat het internet sneller gaat als je zulke dingen verwijderd, is dat zo?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina