Xbox 360 HD DVD Player [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Kapitein Iglo, 15 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zoetermeer

Zoetermeer Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    MM naait de boel gewoon met hd-dvd

Deze film's zijn uit op hd-dvd met nl subs ( of bijna maart,april )
    01 2 Fast 2 Furious (HD-DVD)
    02 3 Days Of The Condor (HD-DVD)
    03 Apollo 13 (HD-DVD)
    04 Arizona Dream (HD-DVD)
    05 Army In The Shadows (HD-DVD)
    06 Basic Instinct (HD-DVD)
    07 Batman Begins (HD-DVD)
    08 Bourne Supremacy, the (HD-DVD)
    09 Chronicles Of Riddick - Director's Cut (HD-DVD)
    10 Corpse Bride (HD-DVD)
    11 Deer Hunter, the (HD-DVD)
    12 Doom (unrated) (HD-DVD)
    13 Elephant Man, the (HD-DVD)
    14 Fast And The Furious, the (HD-DVD)
    15 Fog, the (1979) (HD-DVD)
    16 Full Metal Jacket (HD-DVD)
    17 Goodfellas (HD-DVD) Releasedatum: 25-04-2007
    18 Graduate, the (HD-DVD) Releasedatum: 22-03-2007
    19 Haine, la (HD-DVD)
    20 Jarhead (HD-DVD)
    21 King Kong (1976) (HD-DVD)
    22 King Kong (2005) (HD-DVD)
    23 Kiss Kiss Bang Bang (HD-DVD) Releasedatum: 18-04-2007
    24 Lady In The Water (HD-DVD)
    25 Leaving Las Vegas (HD-DVD) Releasedatum: 22-03-2007
    26 Lethal Weapon (HD-DVD)
    27 Miami Vice (2006) (HD-DVD)
    28 Rambo - First Blood (HD-DVD)
    29 Rambo II (HD-DVD)
    30 Rambo III (HD-DVD)
    31 Ran (HD-DVD) Releasedatum: 22-03-2007
    32 Serenity (HD-DVD)
    33 Swordfish (HD-DVD)
    34 Syriana (HD-DVD)
    35 Terminator 2 Judgment Day (HD-DVD) Releasedatum: 22-03-2007
    36 Total Recall (HD-DVD)
    37 Training Day (HD-DVD)
    38 Troy (HD-DVD) Releasedatum: 18-04-2007
    39 Van Helsing (HD-DVD)

Bron:http://www.rodisc.nl/gsp.dll?pid=8&sid=103&pgid=2239687&pgnr=1&type=1&p_prijsactieid=859&p_actienaam=HD-DVD&keysetid=60318190

Dus waarom loopt MM ons hd-dvd film's door onze neus heen teboren.

Laatst bewerkt: 16 mrt 2007
  2. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk niet dat je hier helemaal gelijk in hebt... Blu Ray werd zelfs eind november/begin december flink gepushed door MM terwijl er al verschillende mensen met een import HD DVD speler waren die naar de MM gingen om next gen movies te kunnen kijken...
    MM werd vanaf het begin al veelvuldig voorzien van Blu Ray en nu pas sinds begin 2007 mondjesmaat van HD DVD...
    Ik vertik het nog steeds om een HD DVD te kopen bij de MM, liever Ro-Disc of importeren via internet :)

3. swordman

swordman Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Als winkels zoals MM veel meer blue ray hebbe is de kans dan nie groter aant worde dat blue ray dan ook de nieuwe standaard wordt want ligt natuurlijk ook an de verkoopcijfers maar je kan niet verkope wat je nie hebt of zie k dit helemaal verkeerd ?

4. Aleko

Aleko Niet? Nou, dan toch!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat de reden is dat er bijna geen HDDVD spelers zijn. Alleen microsoft en Toshiba hebben een HDDVD speler, volgens mij. Voor Blu ray zijn dat, panasonic, philips, samsung, pioneer, sony en de PS3. Dit zijn veel meer verschillende spelers.

Er zijn natuurlijk veel meer winkels dan MM ;). Volgens mij is MM nagenoeg de enige winkel die op dit moment HD films aanbiedt? Ik heb ze nog nergens anders in een 'echte' winkel zien liggen. Misschien in de speciaal zaken, maar niet bij de(noem maar wat) FRS, V&D, van leest, etc.

Ik denk dat de mensen die nu een HDspeler hebben ook wel de weg naar internet vinden. Op internet kan je natuurlijk alles kopen :)

5. Bianconero

Bianconero Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    en goedkoper!!!\o/

6. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Bron

Er komt dus binnenkort een update uit voor o.a. het 'audio probleem'. :) Kan niet wachten! \o/

Edit//

Lijkt erop dat de 'Spring update' op 8 mei uitkomt:

Bron

7. Kapitein Iglo

Kapitein Iglo Registered User

Leuk Bevonden:
    0
    Superinformatie, bedankt. Heb alweer zin in de nieuwe update!

8. Rembrandt

Rembrandt Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Een tijdje terug wel een Correct boekje in de bus gehad en die had een bladzijde over Blu-ray (11 films, € 29,99 per stuk) en een bladzijde over HD-DVD (12 films, € 34,99 per stuk). Of ze beide formaten nu leveren weet ik niet.

Op dit moment zal ik geen HD-DVD add-on drive aanschaffen voor de Xbox 360. Ik vind dat er nog té weinig films op dit formaat zijn uitgekomen en er een kans bestaat dat dit niet de nieuwe standaard wordt. Wel ben ik onder de indruk van de beelden en de prijs.

Maar ik ben er wel nieuwsgierig in en ik heb er een vraag over; kan ik met mijn huidige surroundset (Logitech Z-5500, optisch en ondersteund Dolby Digital 5.1 en DTS 96/24) HD-DVD films met de HD-DVD add-on goed afspelen in Dolby Digital Plus, Dolby True HD en DTS HD? Er van uitgaand dat de bug binnenkort opgelost is.

9. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    De Xbox 360 zet intern Dolby Digital Plus/True HD en DTS (HD) om naar Dolby Digital. Dus wat dat betreft zit je gewoon goed met je surroundset! :cool:

Bij het omzetten van Dolby Digital Plus naar Dolby Digital zijn er inderdaad wat problemen met het dynamische bereik. Ter vergelijking: ik heb zowel de DVD als HD DVD van Miami Vice. Ik moet het volume ongeveer 15 tot 20 dB harder zetten om ongeveer op hetzelfde geluidsniveau te komen. Het LFE kanaal op de DVD is ook veel luider/krachtiger aanwezig vergeleken met de HD DVD. Maar goed, als het goed is wordt het allemaal rechtgetrokken. :)

10. ThaBEN

ThaBEN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf de HD-DVD add-on en precies hetzelfde setje (Z-5500). Dolby Digital Plus, Dolby True HD en DTS HD worden allemaal omgezet naar Dolby Digital Surround totdat de er (binnen 4 - 6 weken) een update komt waarmee je deze formaten wel kan afspelen op je 360 add-on.

Ik heb zojuist Chronicles of riddick besteld op HD aangezien ik van verschillende review sites lees dat het een van de beste overzettingen qua beeld kwaliteit is. Ben na King Kong wel benieuwd hoe deze zal schitteren op mijn tv.

Ik heb Riddick nog nooit eerder gezien. Zelfs pitch black niet. Mijn vriendin heeft Pitch Black op VHS. En nu ben ik serieus mijn videorecorder aan het aansluiten om Pitch Black op VHS te gaan kijken alvorens ik Riddick ga kijken op mijn HD-DVD add-on! 8)

Whaha nostalgie \o/

11. Deepeej

Deepeej Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  12. EgYoWns

EgYoWns 7

Leuk Bevonden:
    0
    Denk zelf dat Blu ray zal winnen, zal misschien hierdoor PS3 halen. Maar zie je de echte scherpheid van Blu ray ook op een HD ready tv? Of moet het perse een 1080p tv zijn?

13. ThaBEN

ThaBEN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jah als je tv 1080p aankan is het natuurlijk mooier van 720p (mits de bron ook in 1080p wordt uitgezonden).
    Ikzelf denk dat HD-DVD het gaat worden.
    En de reden dat ik dat denk is vanwege IME (In Movie Expirience). Deze feature vind ik echt een voordeel voor next gen film ervaring en zie ik niet terug op Blu-ray. Blu-ray probeert wel iets soortgelijks met bun "Blu-Ray Wizzard" Maar dit is niets anders dan een playlist aanmaken en toch een stuk minder interactief dan IME.

Ik denk ook dat de oorlog steeds meer op features gaat aankomen dan beeld kwaliteit. Met het blote oog kan je toch niet zien of de next gen film die ergens gedraaid word een Blu-Ray of HD-DVD is als je niet zou kunnen zien waarop hij wordt afgespeeld.

Er is wel verschil in kwaliteit maar dit is zo miniem dat ik niet denk dat dit de definitieve doorslag in de oorlog zal zijn.
    Maar ik denk dat de (aankomende) features hier wel een grote rol in gaan spelen.

Laatst bewerkt: 19 mrt 2007
  14. Kapitein Iglo

Kapitein Iglo Registered User

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk eerlijk gezegd dat Blu Ray zal winnen en alleen vanwege marketing/ondersteunende bedrijven. Ik zou graag HD-DVD zien winnen maar ik voorzie het niet gebeuren.

Overigens zei een Microsoft medewerker in een interview dat misschien wel deze twee formaten net zoals X360 en PS3 naast elkaar kunnen blijven leven. Daar zie ik ook wel wat in.

Maar voorlopig gewoon lekker genieten van de HD dvdtjes en we zien wel ;)

15. tasso

tasso de gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand mij vertellen waarom je nu een hd speler op je 360 zou willen.
    Binnenkort komt er een nieuwe beveiliging op de blue en hd films en dan kan je alleen nog maar via hdmi en dvi naar je hd films kijken en aangezien er geen hdmi aansluiting op zit wordt het lastig om hem aan te sluiten.
    Tuurlijk kan je wel weer een verloopstekkertje kopen voor je vga kabel maar waarom nou niet gelijk een hdmi erop.
    Dit vind ik nou elke keer het grootste probleem bij ms koop je iets is het het net niet.

16. koentje.k

koentje.k Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bron?? En met een verloop stekker help niks als die beveileging komt...

17. tasso

tasso de gamer

Leuk Bevonden:
    0
  18. mortalexe_29

mortalexe_29 fun !

Leuk Bevonden:
    0
    Neem aan dat ze dat met een update wel kunnen verhelpen. Zo achtelijk zijn ze ook weer niet.
    De 360 heeft in elk geval power genoeg om onder het film spelen de boel zo te bewerken dat het wel afspeelbaar is.
    Daarom is die HD speler ook zo goedkoop, ipv allemaal standaard dure chips laten ze de console het werk doen.

19. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    wat is ook alweer die internetshop waar je die HDDVD speler zo goedkoop kon krijgen (toen was het rond de 160/170 euro)?
    Die link stond hier een tijdje geleden, maar ik ben blijkbaar blind geworden, want ik kan em niet meer vinden :'-(

De MM verdient mijn zuurverdiende centjes voor dat apparaat niet, moeten ze de Blu-Ray maar niet zo voortrekken :+

20. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Waar is dan je bron van binnenkort?? In geen van je links staat een datum...
    Het is namelijk algemeen bekend dat de beveiliging op zn vroegst pas ergens in 2011 toegepast zal worden omdat het overgrote deel van de HD Ready tv's niet eens een HDMI aansluiting hebben (USA en Japan bijvoorbeeld).

Dus, binnenkort duurt nog zeker 4 jaar en misschien nog wel langer ;)
    Gewoon kopen en genieten dus \o/

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina