Computer Monitor Thread (VGA/HDMI/etc) [Deel 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 22 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baszs

    baszs Active Member

    Berichten:
    1.842
    Leuk Bevonden:
    6
    kan iemand mij hierbij helpen.. ik lijk wel de enige op het internet die het heeft..
     
  2. Barcode

    Barcode je moet toch wat...

    Berichten:
    1.421
    Leuk Bevonden:
    0
    misschien een domme vraag, maar heeft een HD tv ook een verschillende responstijd? of meer een standaard responstijd?

    edit: zeker weten een domme vraag :9 maar ok..
     
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2007
  3. mortalexe_29

    mortalexe_29 fun !

    Berichten:
    1.202
    Leuk Bevonden:
    0
    De response tijd verschilt helemaal per beeldscherm. Het staat niet in direct verband met het wel of niet HD zijn van beeldscherm. Er zijn zelfs juist veel verschillende responsetijden bij platte schermen.
    De meeste huiskamer HD schermen hebben een redelijk langzame responsetijd vergeleken met de game-monitoren. Ik zelf vind het zelf niet echt veel uitmaken maar als je veel snelle games speelt zou ik er wel even op letten.
     
  4. JeePee

    JeePee Guest

    Alleen LCD heeft responsetijden. Bij zowel plasma als CRT ligt de responsetijd op 0 ms. De responsetijd van een LCD scherm is niet aan te passen. Hij is altijd hetzelfde en je wilt hem (waarschijnlijk :9) zo laag mogelijk hebben. Persoonlijk vind ik 8 ms. het maximale. Alles daaronder is oke.

    Responsetime staat voor de tijd waarin een pixel van zwart naar wit en weer naar zwart gaat (of van grijs naar wit naar grijs, ookwel GtoG). Je kan dus niet simuleren dat je een heel snel scherm op bijvoorbeeld 25 ms. laat draaien.
     
  5. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dit stukje even uit de startpost over genomen :

    "Halo 2: Updater wil niet draaien op de VGA kabel. Als de update op een tv is gedraaid, geen problemen meer.

    Halo 1: Idem aan Halo 2"


    Mijn vraag was of dit nog steeds het geval is, of is dit probleem inmiddels opgelost ? En zonder die updates zijn bovengenoemde games zeker niet speelbaar ?
     
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2007
  6. Barcode

    Barcode je moet toch wat...

    Berichten:
    1.421
    Leuk Bevonden:
    0
    kan ik hier nou uit opmaken dat op een monitor geen bepaalde games niet kunnen worden gespeeld... zoals bv GOW met 60 hrtz?
     
  7. JeePee

    JeePee Guest

    Ja, juist wel. 50hz games kunnen niet, 60hz games wél. 99,9% van alle 360 games ondersteund 60hz.

    @ Zero, je moet inderdaad die updates hebben om te kunnen spelen. Als je ze eenmaal binnen hebt kan je gewoon met VGA spelen.
     
  8. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja oke, maar zijn die updates nou wel of niet uit te voeren met de VGA kabel ?
     
  9. iOcat

    iOcat ;=- POW!

    Berichten:
    2.968
    Leuk Bevonden:
    7
    Update's? Dat ligt toch niet aan de update's? Volgens mij als je jouw X360 op 50 heb staan, en dan ineens een VGA kabel erin stopt.. dat hij nog steeds denkt dat hij 50hz moet gebruiken. Maar omdat de X360 deze mogenlijkheid om te kiezen weghaalt.. zul je denk ik eerst op een normale tv hem omzetten naar 60hz, en dan je VGA kabel gebruiken.

    Ik gebruik ook een VGA kabel, en ik heb er nog nooit problemen mee gehad.. en ik snap niet wat je bedoeld met de update's niet kunnen dowloaden.. ken je dat even uitleggen? :9
     
  10. JeePee

    JeePee Guest

    Updates voor oudere spellen moet je downloaden met een component of scart kabel. Updates voor nieuwe spellen kan gewoon met VGA, maar voor spellen backwords compatible te maken moet je dus een update downen. Hierbij krijg je de foutmelding. Als je 360 op 50hz staat en je doet de VGA kabel erin dan sprint de 360 automatisch over naar een 60hz kanaal, simpelweg omdat er geen 50hz signaal door de VGA kabel kan.

    Dus updates downen voor Xbox 360 games is geen probleem, maar voor de Xbox 1 games krijg je (voor zoveer ik weet) altijd een foutmelding.
     
  11. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke, das muf.
     
  12. Stealth TBH

    Stealth TBH Active Member

    Berichten:
    376
    Leuk Bevonden:
    2
    Is de samsung 206BW eigenlijk gewoon hetzelfde als de 226BW alleen dan 2" kleiner?
     
  13. FcWinningEleven

    FcWinningEleven Active Member

    Berichten:
    204
    Leuk Bevonden:
    0
    ik game ook op een scherm, de samsung 940BW met de audio aangesloten op me pc (de blauwe ingang, stekkertje vd boxen zit in groen). Maar sinds vandaag krijg ik opeens geen geluid meer.... Heb niks veranderd aan me pc (gebruik wel sinds kort Vista, maar gisteren deed ie het nog wel), lijkt ook niet dat het aan de software vd pc kan liggen want het geluid werkt al als de pc nog aan het opstarten is. Iemand hier ervaring mee? heb de box wel al aangesloten via de standaard RGB en daar deed het geluid het wel op de tv, dus aan de box zelf ligt het iig niet....
     
    Laatst bewerkt: 11 mrt 2007
  14. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik krijg morgen een vga kabel voor de 360. ik ga hem aansluiten op een Samsung Syncmaster 753DFX 17". Ik heb niet speciaal de kabel gekocht om hem op dit scherm aan te sluiten, maar aangezien ik sowieso een kabel nodig had om hem in de toekomst op een mooi scherm aan te sluiten heb ik ervoor gekozen om hem dan maar meteen aan te schaffen. Dan kan ik in ieder geval genieten van het beeld op het scherm wat ik nu heb, want alles is beter dan een goedkoop 30cm tv'tje.

    @FcWinningEleven:
    misschien staat er iets te zacht in het geluid menuutje. (wat je krijgt als je op dat vulume icoontje in je tray klikt.)
     
  15. qusSiaGod

    qusSiaGod Registered Wanker

    Berichten:
    243
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb gisteren een iiyama pro vision master 454 gekocht en de xbox 360 HD VGA kabel nu kan ik alleen spelen op 60 Hz.
    ik heb hem ook op me computer aangesloten en daar kan die tot 200 Hz kan ik dit bij de xbox 360 ergens aanpassen zodat ik beter beeld krijg of blijft het beeld hetzelfde:confused:
     
  16. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    De Xbox 360 gaat maar tot 60Hz ;)
     
  17. mortalexe_29

    mortalexe_29 fun !

    Berichten:
    1.202
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou ook niet graag meer dan 60 hz willen want dat kost alleen maar meer capaciteit. Het mensenlijk oog kan iets rond de 30 hz verwerken, bij 60 hz heb je dus een een beeld dat je niet meer kan zien flikkeren.
    Alles hoger klinkt allemaal heel mooi maar is meer handig om zuiver de data op te slaan dan dat je ook het verschil ziet.
     
  18. TB__

    TB__ .....

    Berichten:
    255
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2007
  19. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Ligt het aan mij of zitten er echt kartelrandjes om de figuren enzo? :)
     
  20. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Zou kunnen, het zal niet de eerste game zijn die geen gebruik maakt van AA.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina