Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 9]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Fardo, 22 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest


    Hij geeft toch alleen aan dat het indrdaad jouw smaak is? Ik zie nergens een aanvallende opmerking? Wat dat betreft wil ik je even herinneren aan pagina 78 van deze thread waar je jezelf ook even lekker liet gaan. ;)

    Dat de xbox in het oosten niet aanslaat zou volgens mij wel eens meer te maken kunnen hebben met het feit dat het van MS is. Aan de games, het live gebeuren en ondersteuning hoeft het niet te liggen volgens mij.

    Wat me nu zo tegenvalt bij de PS3 dat er gewoon geen mensen meer voor de deur ban de winkels liggen. Het lijtk allemaal relatief rustig. Dat kan niet alleen met games te maken hebben. Dat geloof ik niet.
     
  2. Rudolf Release

    Rudolf Release Active Member

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    0
    Whateffa
     
  3. Cybercon

    Cybercon Guest

    Zo heb je het nieuws van de afgelopen dagen nog toevallig in de gaten gehouden? De Benelux zal 50.000 units krijgen er daarvan zijn 44.000 gereserveerd. Ik weet dan ook niet wat je bedoeld met ''relatief rustig''.
     
  4. Rudolf Release

    Rudolf Release Active Member

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    0
    De PS3 is echt niet heilig verklaard.
    De PS2 was inferieur aan de XBox maar heeft gewonnen en dik ook.
    De PS3 zal ook wel winnen en dik ook.

    Maar dat betekend niet dat deze console heilig is.

    IK WIL EERST SPELEN MET DAT DING!
    En dan gaan we verder in discussie |:-
     
  5. Cybercon

    Cybercon Guest

    Volgens mij waren we uitgepraat ;)
     
  6. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest


    Inderdaad, er zijn er maar 44.000 gereserveerd. Vroeger moesten ze mensen teleurstellen. Konden ze de reserveringen niet aan.
    Dus ja, ik heb het nieuws in de gaten gehouden.

    Edit, en als je goed had gelezen, en niet zo selectief zoals je steeds doet, dan had je kunnen zien dat het deel waat ik het over had over Azie ging. ;)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 mrt 2007
  7. Cybercon

    Cybercon Guest

    Wees dan even duidelijk in je posts, want ik had niet de intentie dat het over Azië ging ;)

    En 44.000 alleen al voor het Benelux is een groot aantal. De Xbox 360 moest het met de launch met maar 10.000 doen, maar ja dat is dan weer een jaar geleden.
     
  8. Kenman

    Kenman psn: oneshot1tkill

    Berichten:
    396
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik ben happy mt mijn 360, echter de ps3 lonkt! Ik vrees alleen dat een hoop mensen net als ik afwachten totdat de ps3 games heeft die het kopen van de ps3 waard maakt. Tot nu toe zijn er een paar leuke games (Motorstorm, Resistance Fall of Men), echter nog niet voor mij een rede om er eentje aan te schaffen. De games op de 360 houden mij nog genoeg aan het gamen.

    Wanneer Sony een christelijke prijs vraagt voor haar superconsole dan sla ik toe, dan zijn er ook legio games die ook goedkoper te krijgen zijn. Kortom de 360 is nu een perfect platform om je gametime door te brengen. Wanneer ik over een jaar of twee een ps3 koop dan heb ik een hoop in te halen en kan mijn plezier niet meer op. Zelfde als iemand nu een ps2 koopt dan heeft hij heel veel waard voor zijn geld.

    Wanneer meer mensen een afwachtende houding hebben zal dit ten nadele zijn van Sony. Misschien heeft MS tegen die tijd al weer plannen gemaakt voor een opvolger van de 360........
    Ik ben normaal iemand die meteen al het nieuws moet hebben (ps2, 360) maar voor 700 euro wacht ik nog wel... hoe moeilijk het ook is!!!!!!!!!!!!!
     
  9. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Juist, en ik denk dat heel veel mensen zo denken! Wat de PS3 ook duur maakt is de Blu Ray speler. Vergeet niet dat het een speler is waarvan nog helemaal niet zeker is of het wel de standaard wordt. Dus misschien koop je zelfs een kat in de zak, er blijven altijd mensen die het ook als dvd speler willen gebruiken (Iets wat ik ook deed in 2000 toen ik net min PS2 had aangeschaft)
    Dat zal zeker al een 200 euro in de prijs schelen. Terwijl men in principe ook een normale speler in zou kunnen bouwen. Alleen blaat Sony weer hoog van de toren door te stellen dat de games de volledige ruimte van een Blu Ray schijf benutten.

    Ik kan niets anders bedenken dan dat Sony aan het kloten is, en de fans in de kou laat staan. Net zo'n arrogante houding wat Nintendo veel gamers heeft laten zien.

    Edit:/ Ik ben geen fanboi, ik heb een gamecube gehad, ps1 ps2 en een xbox. Kan dat tenminste achterwege blijven ;)
     
  10. wesleyX

    wesleyX Sword From Heaven

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0
    Xbox 360 krijgt toch steeds betere support.
    http://www.gamequarter.be/?p=news&nid=8838

    Vooral doordat er al 10 miljoen zijn verkocht.
    Namco geeft ook betere support dan eerst.
    http://www.gamequarter.be/?p=news&nid=8837

    Capcom is ook al goed bezig met support geven.
    Sega komt met VF5.

    Klinkt allemaal niet verkeert. Maar de Japanse Devz laten de PS3 niet vallen.
    De ondersteuning voor de PS3 is nog net iets beter.
    Capcom DMC4, Namco Tekken 6, Konami MGS4, Square Enix & Sega timed exclusive.
    Ik denk dat hierdoor de PS3 toch beter in het straatje past van de Japnse gamer.

    Spellen als Bullit Witch zijn niet echt toppers, maar dragen wel bij aan de Japanse vraag. Al verwacht ik meer matige Japanse games op PS3 dan 360.

    Voor het westen is de de tendens eigenlijk omgekeerd. Ubisoft brengt Splinter Cell 5 exclusief op 360. ID software is ook meer te spreken over 360. Doom en Wolfenstein.

    PS3 meer Japanse games. Xbox 360 meer Westerse games.

    Ik vind het jammer dat voor door de komst van de Xbox de FPS zijn gaan domineren in de console wereld. Deze games doe ik ook al op PC en wil op mijn console liever wat anders.
     
  11. Cybercon

    Cybercon Guest

    Zover ik weet is de Blu-Ray speler in de PS3 een van de beste op de markt en de snelstladend. Dus vanuit dat opzicht is de prijs van 600 euro voor sommigen acceptabel. Overigens is Blu-Ray nu op dreef en verkoopt het tot dusver beter dan HD-DVD. En ja verder kan ik er niet over oordelen, de tijd leren wie de winnaar zal worden.

    Inkoppertje :emo: :D
     
  12. wesleyX

    wesleyX Sword From Heaven

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0
    Kameo: Elements of Power (X360)
    Gears of War (X360)
    Viva Piñata (X360)
    Ninety-Nine Nights (X360)
    Crackdown (X360)

    Too Human (X360)
    Mass Effect (X360)
    Blue Dragon (X360)
    Shadowrun (X360)
    Alan Wake (X360)
    Lost Odyssey (X360)
    Cry-On (X360)

    Afrika PS3
    Eight Days PS3
    Endless Saga PS3
    Eye of Judgement PS3
    Heavenly Sword PS3
    Lair PS3
    Monster Kingdom: Unknown Realms PS3
    MotorStorm PS3
    Resistance: Fall of Man PS3
    Uncharted: Drake's Fortune PS3
    Warhawk PS3
    White Knight Story PS3

    Op het gebied van nieuwe games doen ze niet voor elkaar onder. Maar kijken welke spellen je het beste liggen. Gears of War, Alan Wake en Shadowrun komen ook op PC. Jade Empire is op de PC komt Mass Effect ook? Endless Saga ook op PC.
     
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2007
  13. Cybercon

    Cybercon Guest

    Heb 'm nog wat aangepast, maar ik verwacht dat de PS3 dit keer ook de meeste franchises van eigen studio krijgt aangezien Sony meer studios heeft dan Nintendo en MS bij elkaar :)
     
  14. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik haal persoonlijk een PS3 omdat ik een aantal dingen mis bij de 360. Die dingen heb ik inmiddels al vaak genoeg gezegd, dus dat ga ik niet nog een keer doen. Is een kwestie van een persoonlijke mening / smaak. :)
    Tja, heb daarnaast elke console van de afgelopen jaren gekocht, dus je zou het ook verzamelen kunnen noemen. ;)
     
  15. wesleyX

    wesleyX Sword From Heaven

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wilde eigenlijk kijken wel nieuwe franchises Sony en Microsoft introduceren.
    Ratchet and Clank PS3
    WipEout PS3
    The Getaway PS3
    Waren ook op de PS2. Anders stonden GT5 Forza2 Halo3 en Killzone2 er ook wel bij.

    Wel tof dat je hem aanpast. :thumbs:

    Maar alsje nou eens naar die rijtjes kijkt, dan valt mij op dat Microsoft wil door breken in de Japanse markt. Veel Japanse titels. En ook wil microsoft het jongere publiek met Viva Pinata.
    Sony legt meer de focus op het uitbreiden van "gewone" games. Enkele uitschieter Eye of Judgement.

    De strategie van Sony is voor mij interessanter. Ik zit niet te wachten op games voor het jongere publiek. Japanse games vind ik heel erg tof, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar realtime ipv turn based.
     
    Laatst bewerkt: 18 mrt 2007
  16. jenamu6

    jenamu6 Active Member

    Berichten:
    517
    Leuk Bevonden:
    0
    Helaas is de catalogus van Sony veel gevarieerder. M$ heeft vooraal veel sport en FPS games.
     
  17. mr.elk

    mr.elk een beetje maar

    Berichten:
    1.226
    Leuk Bevonden:
    0
    dat was ook zo met de eerste xbox, dus daar kijk ik niet zo van op.
     
  18. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dat de ps3 van die onzin functies heeft. Zoals laatst, dat je foto's op je ps3 kunt bekijken op je psp. Daar zit toch niemand op te wachten.

    Het lijkt wel of Sony meer de kant van Nintendo op gaat. Het wordt zo gimmick achtig.
     
  19. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.596
    Leuk Bevonden:
    8.698
    Dat klopt niet helemaal. Bijna alle franchises die daar staan zijn second party en niet van een echt Sony team, zoals bij Nintendo wel het geval is. Bij Microsoft is het al helemaal niet het geval. Zoals het nu bij Sony werkt, is het een aparte studio die onder SOny werkt (ook al zijn ze wel van Sony).
     
  20. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Waarom geen Divx speler in je PS3/360 en klaar ben je voor de toekomst, ik heb bij de MM pas voor 26euro's een Divx speler gekocht en kan je vertellen dat dat ding al meer afspeelt als de PS3 en 360 bij elkaar!
    :emo:
    Ow maar wacht dat is illigaal, divx + codec is illigaal, sorrie voor het aankaarten van iets totaal nutteloos. Maar ik las weer wat over Blu-Ray en HD-DVD vandaar...
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina