Closed threads in de mile.

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Timmeh, 18 mrt 2007.

1. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo forumgenoten!
    Ik begin me een beetje te ergeren aan het feit dat sommige threads in de mile worden gesloten om benullige redenen.
    Topics die ik en ook andere members vaak leuk vinden en wiers verzinner misschien veel moeite heeft gedaan om het te verzinnen worden grofweg gesloten.

Uiteraard ga ik zelf op jacht naar de reden waarom het dan gesloten zou moeten worden. Dan kom je al gauw uit bij de GM faq:

Bij een topic als deze staat de reden al aangegeven. Want kennelijk doen we niet aan grote verhalen etc. wat begrijpelijk is. Dit zou dan weer onder spam vallen? Het idee is misschien niet zó duidelijk op het begin maar wordt later wel duidelijk. Maar ik zie niet in waarom dit topic nu minder waardevol is dan deze of deze of deze of deze.

Ooit zei ene Mr. E hier op het xbw forum (:+) iets in de geest van "Het is de bedoeling om de zinvolheid in de zinloosheid te zoeken.", dat schijnt het doel te zijn van de green mile waar ik het natuurlijk mee eens ben, het is voor mij natuurlijk zo om de humor op het forum terug te krijgen. Maar waar ligt die grens nou wat wel en niet door de beugel kan? Ik vind een topic als deze best geinig. Dit was ook eigenlijk de aanleiding tot deze thread. Want het was me wel eens vaker opgevallen dat sommige 'opsommingsthreads' of hoe je het ook wilt noemen wel open worden gelaten en sommige niet van wie ik misschien na wat zoekwerk misschien er nog wat naar voren zal halen.

2. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    jaa dat topic van shcaapje was echt cool : "hallo" had me daar mee vermaakt inplaats van topics als plaatjes tellen :{ dat is ook een opsomtopic maar door een mod gemaakt.
    Voelen zich zeker lekker machtig =(

3. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Het was inderdaad eindelijk een keer een threat op GM niveau :) Laat dat soort dingen gewoon toe, komt het forum alleen maar ten goede!

Edit:/
    Daarbij wil ik nog graag zeggen dat, dat soort topics vanzelf wel doodbloeden :) Geniet van het moment.

Laatst bewerkt: 18 mrt 2007
  4. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Yay, medestandersch.:cool:
    Ik zal nog even wat zoekwerk doen straks en nog wat andere voorbeelden van topics geven waarvan ik eigenlijk niet begrijp waarom ze gesloten zijn.

5. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Hoewel ik dat telefoontopic zelf niets aan vond, ben ik het wel met Timmeh eens. Als plaatjes tellen wel kan, waarom dat dan niet? Tijdje geleden had je ook een topic waar je avatars kon becijferen. Die was heel populair, waren 100 pagina's ofzo, maar toch moest ie dicht.. Photoshop contests zijn op een gegeven moment ook verboden geworden met als reden dat er elke week een nieuwe contest was (wat overigens al in het eerste topic werd aangekondigd, ging over cartuning). Pas na de 5e of 6e keer werd het opeens verboden.

Ander voorbeeld is dat pats hier je nieuwste aankoop topic. Dat is net zo goed opsomming, wat interesseert mij het nou of iemand die in Utrecht woont een nieuwe mp3-speler heeft gekocht :confused:

Ik vind het nou niet echt duidelijk te noemen wat nou wel kan en wat niet kan en al helemaal niet waarom het dan niet kan.

6. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Daarom opende ik deze draad ook.

7. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    Persoonlijk vind ik dat er in de GM een heleboel moet kunnen. Meer wel dan niet. Zolang het niet racistisch of iets dergelijks wordt. Het is toch het onserieuse onderdeel van het complete XBW forum. Lekker laten spammen daar.

8. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    tot op bepaalde hoogte eens met geert. Al hoeft het spamhok te worden, spam met een gedachte daarintegen moet kunnen. Een leuke photoshop contest? de zoveelste paint draad? , moet kunnen imo.

9. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    De grens moet iig verder worden gelegd dan waar ie nu ligt. De draad die vandaag gesloten is, had niet gesloten hoeven te worden. Maar xbw moderators, kom er maar in :9

10. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Als mensen het een leuk topic vinden mag hij wat mij betreft best weer open hoor :)

Zal ff overleggen.

Kun je die ff opzoeken? Zal ik er nog ff naar kijken.. Nemen we die gelijk mee :cool:

*Present 8)

Verder wil ik jullie nog even wijzen op deze thread: http://forum.xbw.nl/showthread.php?t=20258 Die bestaat ook niet voor niks eh? ;)

11. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind ook wel de grens wat lager mag.
    Stel dat er nou wat originele ideeen komen zoals dat topic van Shcaap en members vermaken zich daar, dan moet dat toch kunnen?
    ik vind dat er op het moment nogal veel opsomtopics zijn, die zijn allemaal niet echt leuk en een beetje humorloos.
    Topics waar een beetje in geslowchat kan worden, hebben vaak veel meer humor dan andere topics.
    Ga maar na waarom de Green Mile Pub het een tijdje heel erg goed deed, was er zelf niet echt actief, maar dat is volgens mij een topic waar alleen maar mensen virtueel dronken worden en nergens over lullen.

12. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat de ts met deze draad vooral de onduidelijke regels wou aantippen. Draad 1 dicht draad 2 niet.

Bij de photoshop contest was het trouwens een probleem dat er per contest een nieuwe draad werd gemaakt/aangevraagd. Het ging er hier toen om dat we dit wouden om alles duidelijk en overzichtelijk te houden. Dat het in de normale forum delen niet kan lijkt me duidelijk. Maar zoiets zou in de mile mijn inziens wel moeten kunnen. Mede omdat de mile lekker lullen en plezier maken zou moeten zijn. Maargoed das dan mijn mening he

13. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Ja en dat is prima.. Ik wilde alleen gelijk even van de mogelijkheid gebruik maken om het bestaan het "Wil je een thread heropend hebben?" topic duidelijk te maken.. :)

Anders had ik deze wel op slot gedonderstraalt!!! :+

Verder kan iedereen vragen of we een thread willen opengooien.. Maar dan kijken het gewoon even per onderwerp en wat de reden van sluiten was enzo ;)

14. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    hehe daar twijfel ik niet aan :)

15. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ja hallo, DesertFox woont op het moment in Amerika. Die moet gewoon zijn slotjes-minimum in de gaten houden.

Maar goed, The Green Mile is het moeilijkste forumdeel om topics van te beoordelen. Je kunt heel moeilijk vaste, duidelijke regels hangen aan een plek die bedoeld is voor onzin. Echter, zoals gezegd, elk slotje en beslissing mag ter discussie worden gesteld. Vroeger liepen er dus ook actieve klaag-topics voor hier.

Persoonlijk vond ik "Hallo?" ook wel kunnen hoor. :)

16. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Arjan liet ook al weten er niet zoveel kwaad in te zien.. Dus ik gooi em wel weer open.

Don't make me regret it! :cool:

17. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    Dank je wel!

18. DesertFox

DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    hallo?

Ja, de reden waarom ik in mijn ogen vond dat er een slotje op moest omdat het topic het grootste deel van de tijd door 2-3 mensen werd gebruikt met zijn posts. Dit leek mij in de eerste ogen op een topic wat geopend was om maar wat te irriteren. Dat anderen het nu inzien als 'leuk' en 'verfrissend' is een mening. Een mening die ik dan ook maar ter harte neem en dus het topic weer geopend was door de mensen. :) Wij kunnen (als crew) niet altijd in de Green Mile beoordelen wat wel en niet...

Bij deze kon hij dus 'wel' . Have fun in the Mile ;)
    Kusjes vanuit de USA ,
    DF

19. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    Woonland (atm) Amerika + foute foto's van Bush = slotje
    1+1=2 natuurlijk :9 :+

Maar netjes dat ie weer open is.

Laatst bewerkt: 19 mrt 2007
  20. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Waar.:cool:
    En jullie hebben vast

Mooi dat "Hallo?" weer open mag btw.:)
    Maar jullie moeten dus wel selectief handelen.
    Nu zie ik nog even gauw wat andere gesloten threads maar dat had als doel een groot verhaal te vormen wat niet is toegestaan wat ook in de huisregels staat. Maar goed, misschien had shcaap ook niet echt duidelijk de regels uitgelegd even terugkomend op het slotje van DF.:+

edit: Ik lig echt helemaal plat als ik die thread doorneem.

Laatst bewerkt: 19 mrt 2007

Deel Deze Pagina