Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 9]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Fardo, 22 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mortalexe_29

mortalexe_29 fun !

Leuk Bevonden:
    0
    Ga je hier wat te snel door de bocht? Microsoft heeft één grote game uitgebracht (nog wel een paar kleinere, maar dat is van 3e party) voor een jonger publiek in dat is direct de hele strategie? De xbox staat juist bekend als een appraat waar (bijna te) veel shooters op uitkomen. Zie het rijtje opkomende grote xbox games en tel hoeveel er onder de 12+ zijn.

Sony heeft trouwens nog steeds meer jappanse games dan microsoft, waarom denk je dat ze het zo goed doen in het oosten...

2. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Aja Xbox heeft mij juist zo aangetrokken toen d'r tijd door de wat volwassener games (...en uiteraard omdat ik naar een andere console naast de dood van Sega zocht), veel FPS's en race games, mij hoor je niet klagen over het aanbod en ik kan die Japanse games missen als kiespijn, maargoed de rest van de wereld blijkbaar niet.

3. Ralfje

Ralfje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat MS veel shooters uit brengt ben ik wel blij mee. Maar een spel zoals heavenly sword of god of war zou zeker heel fijn zijn.

4. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Van de week heb ik F1 en Motorstorm uitgeprobeerd bij een PS3 demo opstelling van de Bart Smit. Ik raakte daar aan de praat met een andere klant die ook aardig op de hoogte was van de PS3, Blu Ray, de games en dergelijke.

Eerlijk is eerlijk, de getoonde beelden op de Bravia tv waren supersnel maar naar zijn mening ontbrak de 'wow' factor die ruim een jaar geleden wel aanwezig was toen de eerste HD console verscheen. Het gevoel dat je bij de launch 600 euro moet en wil uitgeven leefde niet. Een mening die ik deel.

We waren het er over eens dat je voor die centen wel een van de beste Blu Ray spelers op de markt krijgt. Maar omdat de formaten oorlog nog niet geslecht is wilde hij liever nog even wachten totdat daar meer duidelijkheid over bestaat. Iets wat ik mij ook goed kan voorstellen. Echter, als ik nu de keuze zou moeten maken dan zou ik voor Blu Ray gaan.

Voor mij persoonlijk is de PS3 een apparaat met veel potentie maar die zich eerst maar eens moet bewijzen. Ik heb genoeg uitspraken omtrent de PS3 gehoord die na verloop van tijd weer zijn ingetrokken. Daarom kijk ik met een kritische blik naar wat de PS3 gaat doen. Ik wil o.a. eerst weleens duidelijkheid over de Rumble en Force Feedback technologie. En ik zie graag ook meer duidelijkheid over de online strategie en mogelijkheden. Ik bedoel, waarom heeft de 360 versie van Virtua Tennis 3 wel een online mogelijkheid en de PS3 versie niet? Aan wie of wat ligt dat? Als al die zaken naast knallende games in orde zijn dan krijgt de PS3 misschien ook een plekje in mijn huiskwamer. Tot die tijd volg ik met een kritische blik de ontwikkelingen.

5. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Pff, alleen maar tekst op deze pagina, tijd voor een plaatje :+

6. Kenman

Kenman psn: oneshot1tkill

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb zelfs mijn oude ps2 een jaar geleden verkocht. Speelde er bijna nooit meer op sinds ik de xbox360 heb. Maar met God of War 2 en Okami begon het Playstation gevoel weer te komen. Zat toen ook te twijfelen of ik de ps3 zou kopen zodat ik mijn favoriete PS2 games backwards kon spelen (Beyond good and evil, Rygar, Prince of persia, Jak, DMC3 en God of War!!). Maar backwards compatibility is volgens mij niet wat het hoort (niet dat de 360 het zo goed voor elkaar heeft....).

Heb vervolgens voor 100 euro een slimline ps2 gekocht inclusief assecoires en dvd afstandbediening (voor op de slaapkamer). Moet zeggen dat dit een lekker gevoel gegeven heeft. Waar gaat het uiteindelijk om?....... gameplezier!! Ik heb geen enkele twijfel dat de PS3 een prachtig apparaat is waar we in de toekomst door worden weggeblazen. En het is een mooie prijs als je een blu-ray speler wilt (en al een 1080p full hdtv). Maar voor 700 eurie vind ik het veel geld voor gameplezier die ik al heb met de 360 en de spellen overdosis (goedkoop!) voor de ps2. God of War II komt binnenkort, daar ga ik me lekker mee uitleven.

Begin me steeds vaker af te vragen of op de korte termijn de PS3 mijn gameplezier verhoogd.......

7. ViperMike

ViperMike Guest

Je weet best wat ik bedoel, als de gamecube het niet overleefd zou hebben zou er nu ok geen wii zijn.

8. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Stylish vind ik de 360 toch :cool: , ben benieuwd naar de zwarte die eraan komt, want die ga ik uiteraard halen (heb nog geen 360) want tegen die tijd zijn er eindelijk ook games die ik tof vind voor de 360 (Colin, Forza etc)

9. wesleyX

wesleyX Sword From Heaven

Leuk Bevonden:
    0
    Het is niet de hele strategie, maar een gedeelte. Ja het is een strategie van hun als ze 1 game game voor jongere gamers uitbrengen. Dan volgen er vanzelf meer (3e party). Ik ben het met je eens dat de Xbox wel genoeg shooters heeft en dat ze beter andere genres kunnen maken.

Dit doet Microsoft dus ook. Alleen ik heb liever dat ze een tegenhanger van God of War maken. Dan een Viva Pinata. En dat is het hele punt.

10. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Wie weet is de BC wel goed van de ps3. Het wil niet zeggen, omdat een paar gasten hier beweren dat hij slecht gaat zijn, dat het zo is. Tuurlijk, niet zoals ze een jaar terug zeiden(dat maar 5 procent niet BC ging zijn). Maar mij interresseert het eigelijk niet wat ze zeggen, als het beter is dan de concurent, is het beter, heel simpel. Als ze met de launch 1200 ps2 games BC gaan zijn, dat is toch heel indrukwekkend. Nu, ik wil het zelf ook eerst nog zien natuurlijk. Maarja, alle ps1 games zijn al BC(omdat de ship van de ps1 nog in de ps3 zit). En dat is al een hele prestatie opzich vind ik. Dan maar te hopen dat in die 1200 games alle toppers van ps2games zitten. Maarja, achteraf zullen(net zoals met de 360) meer en meer games speelbaar zijn zekers?). Dus we zien wel volgende week hoe het zit met de BC van de ps3 :).

11. Wii

Wii Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    We kunne praten maar 1 ding is zeker nintendo verkoopt gewoon te goed in het oosten met de nintendo ds, die elke week bovenaan staat en de wii die vaak 2e staat. Als er een paar nintendo toppers uitkomen weet ik zeker dat de sales de lucht invliegen. De xbox360 daar moeten ze niks van hebben, ik zou ook niet weten waarom.

12. Kenman

Kenman psn: oneshot1tkill

Leuk Bevonden:
    2
    Je hebt gelijk Boss, eerst maar eens afwachten. Maar ben ondertussen toch erg blij om weer back on the PS2 te zijn.

Ik wacht de reacties van jou wel af. Jij gaat hem toch zeker wel halen?

13. Ralfje

Ralfje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zeker eerst af wachten. Maar Sony heeft wel gezegd alles BC te maken. Ze maken hun beloftes niet waar. Is ook niet gek. Ze leggen de lat te hoog.

14. wesleyX

wesleyX Sword From Heaven

Leuk Bevonden:
    0
    Zou ook nog kunnen dat ze hun PS2 hardware hebben weggelaten om Rumble toe te voegen. Zodat de kosten voor hun zelf niet hoger uitvallen.

15. Vincent R

Vincent R Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  16. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

Ja ben het met je eens. Vond het begin van het filmpje ook minder scherp op de PS3. En hier en daar leek het wel te haperen.

17. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Ben van beide niet echt onder de indruk.
    De 360 versie, te donker. De PS3 versie te licht. Beide zullen wel aangepast kunnen worden met instellingen mag ik aan nemen.
    Alleen had ik het idee dat de PS3 versie iets minder detail liet zien eenmaal in dat complex. (b.v. de grond).
    Maar beide versie's miste een beetje de wow factor

18. jenamu6

jenamu6 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dit weekend heb ik Zelda TP en Warioware op de WII gespeeld.............damn

Dan maar matige graphics, maar die gameplay......lekker hoor.

Alleen zielig voor m'n 360, ik ben voorlopig ff uitgeknald.

19. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

Ik vond vooral de omgeving erg leeg. Bij beide versies overigens. Het lijkt me wel dat je de kleuren zou kunnen aanpassen, maar vreemd dat ze dat dan niet direct hebben gedaan. Of ze in ieder geval niet beide op dezelfde instellingen hebben gezet. NU krijg je al snel een vertekend beeld.

20. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Ja zeker, vrijdag morgen rij ik naar de winkel. Dan installeer ik onmiddellijk de ps3 op mijn kamer met motorstorm erbij :). Nu, het is wel mijn broer zijn ps3, maar voorlopig zet hij zijn ps3 op mijn kamer, aangezien hij geen HD tv heeft. En door de week is hij altijd in Brussel(studeren), dus ik kan voor een behoorlijke tijd, die ps3 als "mijn ps3" beschouwen:9 . En tegen de tijd dat de ps3 op mijn kamer weg is, koop ik mijn eigen ps3 :).

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina