Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 9]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Fardo, 22 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cybercon

Cybercon Guest

Wat typerend, je kiest wel het juiste moment uit moet ik zeggen......

Maar goed Sony heeft nu wel een tikje opgelopen hoor, maar eerlijk gezegt had ik het al een beetje verwacht aangezien Capcom al had aangegeven om zoveel mogelijk multi-platform te gaan in de toekomst. Ik zie Lost Planet en Dead Rising straks ook op de PS3 verschijnen.

2. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Alles draait om timing ;)

3. Insane/Erret

Insane/Erret If in doubt.. Flat out

Leuk Bevonden:
    108
    Ace Combat is vet! Ik ben blij dat die op de 360 komt, en DMC4 erbij is ook niet verkeerd :D

4. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Je moet het eigelijk zo zien, elke game die niet van Microsoft Game Studios, Sony Computer Entertainment en Nintendo (dus het merk Nintendo) komt kan naar een andere console komen, en dat gebeurd in deze moeilijke tijden voor de games industrie wel vaak maar het zal nog veel vaker gaan gebeuren. Op games als Gears Of War, Halo, Mario, GranTurismo, hoeven we niet te wachten aangezien die allemaal geen multi platform gaan of zullen worden voorlopig.

Het kan uiteraard wel maar dan moet het net zo gaan als bij Sega, en dat zou voor bovengenoemde partijen een ware hell zijn.

Nou nog even over Nintendo's aapje Reggie, mijn zijn felle uithalen naar de 360.
    Ow wat ging die Cube ook lekker, en vooral had hij wonderschone games...
    *denkt terug aan het rek in de Freerecordshop met Cube Games :emo: zielig gewoon...

Laatst bewerkt: 20 mrt 2007
  5. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    ik snap hem sowieso niet... de 360 lijkt me het ook goed te doen hier in nederland. (niet gebaseerd op feiten ofzo)

6. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Ja volgens mij gaat het juist een stuk beter met M$'s zijn 360, als toen met de oude doos. Daarnaast had Nintendo ook toen d'r tijd gezegt dat ze zich niet met de gameswar zouden bemoeien, omdat hun zich op enovatie van de Wii zouden richten (die controlls), hoe hilarisch is het dan om te zien dat Reggie nu met modder gooit en in principe eigelijk gewoon jaloers kijkt naar de andere 2. :lol:

Heej Reggie waar blijven je toppers?? :+ ...uhm ik bedoel Zelda 132423, Mario 56546, Metriod Prime 423424...

7. wesleyX

wesleyX Sword From Heaven

Leuk Bevonden:
    0
    De enigste reden waarom de PS2 zoveel exclusives had, is omdat ie hij veel populairder is dan de xbox en cube samen. De 360 heeft er 10 miljoen verkocht, op dit moment valt het geld te verdienen op de 360. De wii is goedkoop spellen maken en een snel groeiende userbase. Maar toch loopt de wii nog wat achter met third party titels. PS3 zal het in de eerste 1,5/2 jaar slecht doen. Ze hebben nog 2 troefen om terug te komen.

De PS3 moet het toch echt hebben van de Blu-ray. Het is nog afwachten of het de standaard wordt. Dit moet wel redelijk snel gebeuren. Ik hoop dat rond de kerst meer duidelijkheid is rondom HD-DVD vs Blu-ray.

Het is maar een analist, maar die verwacht geen HD-DVD meer eind 2008. (Past mooi bij de strijd die getreden moet zijn rond kerst.)
    http://www.gamed.nl/view/25327

Gratis online gamen is ook een sterk punt. Er zijn vast een hoop gamers die een € 400,- premium hebben gekocht. En die zijn ook wel bereid om € 60,- voor LIVE per jaar te betalen. Maar de mensen die een console pas willen kopen voor € 200,- die zijn niet bereid om € 60,- te betalen om online te gamen.

Als ze tegen de first party titels van de 360 opboksen, dan zie ik er een gelijk spel uitkomen. Het is alleen een kwestie van smaak welke spellen je beter liggen.

Over capcom toch hebben ze het heel lang stil gehouden. Zal het zijn dat Sony na lang praten het toch te duur vond om deze game exclusief te houden? Ik had niet verwacht dat DMC4 ook naar 360 zou komen. D8 dat Sony wel zou dokken.

Het is mooi nieuws voor de 360 bezitters. Het is geen reden meer om een PS3 voor te halen. Maar het is ook geen reden om daar speciaal een 360 voor te halen.

Het omgekeerde kan ook gebeuren.

KOTOR3 multiplatform
    http://www.ps3only.nl/nieuwsitem.php?nid=3422

BC van de PS3 valt niet tegen:
    http://www.dgs-online.nl/news_display.asp?id=18969
    Er zijn meer games BC dan oorspronkelijk vertelt is.

Laatst bewerkt: 20 mrt 2007
  8. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    BC van de ps3

http://www.dgs-online.nl/news_display.asp?id=18969

De site om alle BC titels te bekijken:
    http://faq.eu.playstation.com/bc/
    http://faq.eu.playstation.com/bc/
    Ik heb zojuist gekeken op de site, games als God of war(1 en 2), mgs3 substistance,... kan je allemaal perfect afspelen.
    Ik wist dat ze hier te vroeg shit zaken te verkopen. "Sony heeft dit gezegd, Sony heeft dat, de BC trekt op niets meer", triestig was het(is het!)
    Nu weten die gasten wel beter he(degene waar ik het tegen heb, weten het wel...)
    1800(!!)games van de +1200 games is super met launch(kijk eens naar xbox 360...) en uiteindelijk nog meer games he...

9. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Mooi ... goed gedaan van SONY :D

10. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Let op, de Nederlandse vertaal afdeling van Sony heeft zitten slapen. De legenda klopt niet, 1 blokje houdt in dat er duidelijke problemen optreden. Of je tevreden bent met 72% BC moet een ieder voor zichzelf bepalen door naar zijn of haar PS2 collectie te kijken.

Men onderstreept trouwens nogmaals dat je van Sony in de toekomst niet al te veel moet verwachten wat betreft de BC:

11. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Erg netjes! Zoals ik vorige week al zei, geen voorbarige conclusies trekken.
    Inderdaad goed gedaan van Sony. :)

12. E-lite Victoria

E-lite Victoria Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    bier voor Boss... of niet fardo?

13. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Hehehe Boss.. mag zo een Guinnessje bij me komen drinken ;) ... Maar goed petje af voor Sony dit had ik echt niet verwacht :)

14. Cybercon

Cybercon Guest

Vind het wel grappig dat er sommige mensen waren die de BC van de PS3 volledig afkraakten, maar Sony heeft puik werd geleverd :)

Nu nog wat meer exclusieve games weten te strikken en er is weer niets aan de hand :)

@Wesley
    Waar staat dat KOTOR 3 multiplatform wordt? Er staat alleen dat BioWare bezig is met een exclusieve PS3 game, maar of KOTOR dat gaat worden lijkt me stug gezien de vorige delen, welke exclusief op de Xbox verschenen :)

@ BC list: recente spellen als God of War II zijn toch BC, heel goed werk jongens :thumbs:

Laatst bewerkt door een moderator: 20 mrt 2007
  15. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Klopt ik ben nu nog niet geneigd om de PS3 te kopen

38 exclusieve games voor de PS3 versus 80 voor de 360

16. DaanM

DaanM Solid Snake

Leuk Bevonden:
    0

Knights of the Old Republic (StarWars game dacht ik?)

17. Cybercon

Cybercon Guest

Ja leuke lijst Fardo, maar laten we even voorop stellen dat sommige games nog niet eens officieel zijn aangekondigt zoals Amped 3 bijvoorbeeld. Daar komt ook nog eens bij dat er veel titels tussen zitten die nou niet echt een geweldige indruk hebben gemaakt. Exclusieve games zijn zeer van belang, maar dan moeten de kwaliteiten van het spel natuurlijk ook aanwezig zijn. Titels als Blazing Angels (van Ubisoft overigens dus multi), Elveon, Overlord, Too World, Project Sylpheed, Timeshift, Cudcept Sage zijn voorbeelden die dat duidelijk niet hebben. Zoals gezegt leuk lijstje, maar totaal niet representatief voor de komende jaren. Wat ik wel moet toegeven is dat de Xbox 360 voor dit jaar gewoon de betere keuze is als we kijken naar de line-up met titels als Mass Effect, Lost Oddsey, PGR 4 etc. etc.

Maar nee Sony moet duidelijk wat meer exclusives strikken, want ik begin me langzamerhand toch een beetje zorgen te maken. Dat DMC 4 vandaag ook voor de Xbox 360 is aangekondigt is puur vanwege het feit dat het noodzakelijk is voor Capcom. Aan de andere kant is dit een signaal richting Sony dat men moet oppassen met hun exclusives als MGS 4 en FF XIII. Hetzelfde geld zien we deze straks ook op de Xbox 360.....

Laatst bewerkt door een moderator: 20 mrt 2007
  18. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Prrrt ik post ze hier ook nog maar even, aangezien het hier weer eens tijd word voor een plaatje tussen het gediscusieer! :)

..discusieer maar over de Zephyr, let wel dit is allemaal niet officieel door M$ bevestigd maar het blijkt dus om de Zephyr te gaan. :)

19. Cybercon

Cybercon Guest

Jij had nog geen Xbox 360 he? :)

20. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Idd dude, als deze komt haal ik uhm, vind het zwarte wel mooi! :)
    Die 120gig is leuk maar vind ik persoonlijk niet nodig...ben niet van plan er muziek of films op te zetten.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina