film branden met ondertitel?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door mista B, 20 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mista B

mista B Beerrrrrrrrrrrrrr...

Leuk Bevonden:
    0
    ik wil een film branden met ondertitel maar nu heb ik geen zin om de pc uuuuuuuren aan te laten staan om de film en het ondertitle bestand tot dvd kwaliteit om te laten zetten zoals met The Filmmachine gebeurt. weet iemadn een ander, sneller programma hiervoor? alvast bedankt.

2. Lucky13

Lucky13 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nero...

3. basovich

basovich Guest

ConvertXtodvd

super relaxt progamma:), je geeft de subtitle dezelfde naam als de film zelf maar dan bijv. blooddiamond.avi (filmbestand) en blooddiamond.srt (ondertitel) gewoon het video bestand toevoegen en de ondertitel zit er al vast bij..je kan nog een mooi menutje maken en branden maar, binnen uurtje een film gebrand+ondertitel;)

4. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Volgens mij heb je toch helemaal geen programma'tje daarvoor nodig? :confused: want mijn divx speler hoef ik gewoon allemaal maar het bestandje .avi + srt (idd zelfde naam geven als film) op 1 cd/dvd te branden, en hup hij doet het. :)

5. *Xink*

*Xink* Spartan U13

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is als je Vobsub hebt ja.
    Maar werkt niet altijd dacht ik...

6. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Vobsub heeft daar geen kont mee te maken hoor.

Je zegt het zelf al, je DivX speler... Veel nieuwe, betere kwaliteit, duurdere dvd spelers ondersteunen DivX, de oudere (vaak) goedkopere niet. Zo ondersteund mijn dvd ook geen DivX. Het geheim, VSO DivX to DVD of de eerder genoemde ConvertXtoDVD. Volgens mij zijn ze beide van het zelfde bedrijf. De kwaliteit is natuurlijk wel aanzienlijk slechter dan een goed geconverteerde film met behulp van Cinema Craft Encoder, met 7 passes. Maargoed dan ben je inderdaad weer een paar uur verder ;).

7. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon VirtualDub downloaden. Daarna Vobsub installeren. Bij de installatie daarvan moet je bij plugins Textsub for Virtualdub aanvinken. Dan open je Vdub en open je je film. Dan ga je naar Video>Filters>Add>Textsub en dan kan je door te bladeren een .srt file erop zetten. Dan doe je File>Save as avi en dan gaat ie alles processen en ben je rond een uurtje bezig. En je hebt ook de mogelijkheid om Xvid naar DivX om te zetten. Mocht je dat ook nog willen weten hoe dat moet, stuur me een PM.

8. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Het grappige vind ik nog steeds dat een Divx speler de kont van de dvd speler schopt waarom? simpelweg ik heb voor mijne 26euro betaald, kijk ik naar een beetje nieuwe dvd speler van Sony of Philips en ha wat blijkt, nee geen divx ondersteuning daarnaast geen gebrande dvd's pakken etc. Oftewel beter een divx speler kopen als een dvd spelert.;) Want jij zegt het ook al duurdere dvd spelers kunnen het (mischien) terwijl ik met mijn 26euro spelertje alles kan draaien wat ik wil.:thumbs:

+ ondertitels :D

Laatst bewerkt: 20 mrt 2007
  9. eprode

eprode Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ondersteunt de 360 ook divx op cd/dvd?of enkel dvd formaat?

10. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ben bang dat hij alleen dvd onderteunt, maar ik zal het zo wel even voor je checken :)

11. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    Ja alleen dvd formaat

12. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ja inderdaad, helaas want CD's zijn goedkoper dan DVD's ;)
    Heb dit net gedownload en geprobeerd, werkt ideaal! Als de film en ondertiteling niet dezelfde naam hebben werkt het trouwens ook, maar dan moet je hem handmatig toevoegen (ik zag opeens dat hij er bij mij 2 keer stond :+).

Heb net ff gecheckt en geen vertraging, geen kwaliteitsverlies, simpel programma.. Dus geen reden om verder te zoeken :)

*Gaat genieten van the Pick of Destiny op groter beeld dan mijn kleine pc-monitor *)

Laatst bewerkt: 21 mrt 2007
  13. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    WinAvi Video Converter samen met VobSub.

• Doe .srt bestand en .avi bestand in dezelfde map. Geef ze allebei dezelfde naam (kan gewoon simpel allebei '1' ofzo.
    • Open WinAvi Video Converter.
    • Klik op de knop DVD.
    • Kies het .avi bestand.
    • (Controleer even waar de dvd bestanden terecht komen zodat je ze ook weer terug kan vinden)
    • Klik op OK.

Nu begint het converteren naar DVD met vaste ondertiteling erin, controleer of er rechtsonder in beeld (bij de klok) een groene pijl verschijnt, dit betekent dat VobSub er de ondertiteling inzet.
    Al met al duurt dit een half uur tot 3 kwartier bij een volledige film.

Kwaliteit blijft.

14. dirtybolle

dirtybolle xboxlive member

Leuk Bevonden:
    0
    het programmatje werkt, maar ik had ondertitels toegevoegt en dan geencodeerd maar geen ondertitels bij de film :mad:

15. eprode

eprode Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    waarschijnlijk mowt je de ondertitels nog activeren op je dvd speler zelf, staat ergens op je afstandsbediening ofzo meestel een S, heb ik ook al gehad :) of als je op je 360 speelt moet je in dat menutje de ondertitels soms ook activeren

16. dirtybolle

dirtybolle xboxlive member

Leuk Bevonden:
    0
    ja je had gelijk, maar bij 1 van de 2 film heeft er er geen bij gezet, is er een mogelijkheid om die er bij te zetten ?

17. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Niet als ie al gebrand is nee.. Ja kan controleren of de ondertiteling er al onder zit door links van de videofile op dat plusje te klikken in het programma. Dan staat er wel of geen ondertiteling bij, en je kan hem zo nodig handmatig toevoegen (je kan dus ook meerdere talen erin doen). Als je de film en ondertiteling dezelfde naam geeft en in dezelfde map stopt is er geen probleem :)

18. mista B

Leuk Bevonden:
    0
    thnx voor alle reactie's:thumbs: fijn dat erook nog prog's zijn die dat in een uurtje kunnen fixxen:9

ligt er aan hoe je hem gebrandt heb hoor. k kan nl met nero ene cd of dvd branden die ik niet "af" maak, dus dan kan k daarna nog gwn iets dr bij zetten. weet niet hoe die modus heet, kan k nu nie nakijken want k ben op school (lang leve de pw week...) maar k zal thuis ff kijken alsk tijd heb.

19. mista B

Leuk Bevonden:
    0
    ben nu zo bezig. doet het perfect. totale duur 45 min. strax eesn ff kijken hoe die is asl ie klaar is:9. thnx nog:D

20. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Het converteren doet hij wel ja, de kwaliteit is alleen ontzettend laag met WinAvi.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina