Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 9]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Fardo, 22 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. the hammer

the hammer goeiemorge

Leuk Bevonden:
    0
  2. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mja, ik heb hoogtevrees :+

3. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Whow..... een paar dagen voor de launch van de PS 3 zijn er meer positieve headlines voor de 360 te lezen dan voor de PS 3 :x

Het is niet misselijk wat er op dit moment allemaal aangekondigd word...

Edit: En ik las dat Take 2 ook in een "To Buy" fase gaat.... Als MS slim is kopen ze Take 2 en daarmee de exclusieve rechten voor GTA4 en de velen andere games die onder de Take 2 vlag vallen..

Laatst bewerkt: 20 mrt 2007
  4. the hammer

the hammer goeiemorge

Leuk Bevonden:
    0
    netjes toch:)

5. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Geweldige strategische zet van Microsoft, toch? :)

6. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    IGN over Ace Combat 6 ..

Bron: http://xbox360.ign.com/articles/774/774129p1.html

Is dat een Tekken 6 hint?

IGN had begin dit jaar het volgende te zeggen over 2007 ..
    http://uk.xbox360.ign.com/articles/749/749547p7.html

7. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als Tekken 6 ook naar de 360 komt dan ken ik sowieso 1 iemand die never nooit meer te genieten zal zijn (dezelfde kerel die vandaag ook niet veel terug zei toen ik um vertelde dat ik onze weddenschap gewonnen had :+) 8) Nee is een maat van mij, maar die jongen is echt uber Sony/PlayStation aanhanger. Of beter gezegd : eigenlijk gewoon anti-Microsoft want als de Xbox van Sega was geweest was er niks aan de hand geweest. Maar alleen omdat er Microsoft opstaat digt ie heel het apparaat niet. Die houding heeft overigens wel een rede, hij vindt namelijk gewoon dat Microsoft op de PC markt al een te grote monopoly positie heeft en ziet ze gewoon het liefst opdonderen uit de console markt omdat ie misschien bang is dat het verhaaltje daar uiteindelijk ook zo eindigt (iets wat ik ook niet promoot hoor). En daarom, maar dan ook alleen daarom, respecteer ik zijn mening in zoverre dat we gewoon als beste maatjes door het leven kunnen O-) Ik ben de wat objectievere van de twee zegmaar ;)
    En ik vind dat de 360 gewoon goeie games heeft, klaar :cool:

Maar goed ik dwaal af. Hij baalde er dus van dat DMC4 nu eindelijk officieel voor 360 en PC is aangekondigd, iets wat ik al voorspeld had. Ik promoot het alleen maar, ik vind dat een zo groot mogelijk publiek van dergelijke toptitels moet kunnen genieten. Feit is ook gewoon dat het commercie is, de ontwikkelaar wil gewoon zo snel en makkelijk mogelijk cashen. Ik heb niks tegen exclusives, maar hoe minder hoe beter zegmaar....

Anyways, Tekken 6 op de 360 (want daar ging het om :+) zal mij persoonlijk een worst wezen. Reden ? Ik heb DOA al \o/ Gaarne geen Tekken VS. DOA discussie te starten hierna :):

Laatst bewerkt: 21 mrt 2007
  8. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmmm Tekken 6 zie ik inderdaad wel gebeuren, MGS4 iets minder maar nog steeds mogelijk, en FFXIII helemaal niet..

Anyway leuk voor degene die alleen een 360 hebben, voor mij maakt het niks uit, aangezien ik ze vanaf vrijdag allebei heb..

Ik hoop wel dat de kwaliteit van de games er niet onder gaat lijden als ze multiplatform zijn. Naar mijn mening zijn de toppers van elke console toch echt de exclusieve games. (Final Fantasy, god of war, MGS3 op PS, en Halo en Ninja Gaiden op Xbox en 360, Zelda en Mario op de wii)

Nu kunnen ze natuurlijk goed uitpakken maar toch..

9. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Probeer eens op de eerste twee zaken uit mn post te reageren ipv de makkelijke inkopper...
    (ik doel op de twee bronnen die WEL concreet zijn... :) )

Probeer eens op de eerste twee zaken uit mn post te reageren ipv de makkelijke inkopper...
    (ik doel op de twee bronnen die WEL concreet zijn... :) )

Edit: ALs titels multi gaan ben ik daar ook alleen maar voor maar sommigen exclusievs behoren toch echt bij een bepaalde console (Mario, Zelda, Gran Tourismo, Halo, Forza etc.). Deze games hebben de console (of fabrikant) gebracht tot waar ze zijn en in mijn optiek is dat ook goed hoewel ik wel van mening ben dat veel titels gewoon multi moeten zijn. Wel (zoals hierboven reeds aangegeven) dienen de titels op verschillende consoles niet voor elkaar onder te doen (zoals in de vorige generatie). Hopelijk gaan de PS 3 en 360 gamers genieten van elkaars titels (op wat uitzonderingen na dan ;) ) Oja, de Wii neem ik ff niet mee in het vergelijk juist omdat die wat kracht betreft niet mee kan met de de 2 anderen...

Laatst bewerkt: 21 mrt 2007
  10. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Nja, die knakker vindt dus dat FF naar de 360 moet komen (zijn mening), en in 't andere artikel staat dat Square gebruik gaat maken van de Unreal 3 engine. Gears of War = Unreal 3 engine dus in de eerste instantie is het wel toevallig. Het zou me overigens niet verbazen als FF op de 360 uit zou komen. Geld is geld. ;)

11. Cybercon

Cybercon Guest

Square Enix gaat gebruik van de Unreal 3 Engine ja, maar voor FF XIII niet. Daarvoor zullen ze nog hun eigen engine voor gebruiken, de White Engine :)

Update:

Zo dan is dat er ook uit.

Laatst bewerkt door een moderator: 21 mrt 2007
  12. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Hahahahaha, dat plaatje is een grapje man :lol: :lol:
    Maar het grapje is voor de eerste drie games gewoon al waarheid en zoals op dit moment de wind waait zal het voor die andere twee ook wel gaan gebeuren...

Wie dat niet snapt neemt de zaken iets te serieus ;)

Maar goed, het komende jaar zal een leuke worden voor deze thread :)

13. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Uhm, niet om het een en ander, deze uitspraak is gedaan omtrent een blog posting door een Microsoft medewerker. Heeft geen direct verband met de huidige discussie / plaatjes in deze thread. ;)

Die blog posting veroorzaakte gisteren enige ophef in forum land die nergens op gebaseerd bleek te zijn. :)
    http://www.xbox360only.nl/nieuwsitem.php?nid=4922

Juist, en die is volgens de geruchten open-platform wat een port zal vereenvoudigen. Final Fantasy is al eens eerder op de 360 verschenen, niet dat het een groot succes was ofzo maar wat houdt men tegen om het nog eens te proberen?

14. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben er van overtuigd dat zowel MGS4 als FFXIII naar de 360 komen. Zowel Konami als Square kunnen het zich enerzijds financieel niet permitteren om ons platform over te slaan, anderzijds heeft bijvoorbeeld Square aangegeven meer voor 360 en Wii te publiceren en minder voor PS3. Zal er een window zitten tussen de 360 versie en PS3, vast wel, zeker voor MGS4, FF XIII zou nog wel eens tegelijkertijd kunnen zijn.

15. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    Zou dit waar zijn? :{
    gamer.nl

16. Cybercon

Cybercon Guest

Klopt, dat was FF XI. Maar mag ik jullie even aan herinneren dat dit een regelrechte ramp online was? :emo: Een zeer matige port waar het team van de ''echte'' FF niet verantwoordelijk voor was.

17. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    MGS4 is al in ontwikkeling voor de x360, geplande release enkele maanden later dan de ps3 versie release. Verwacht een surprise aankondiging na de ps3 versie, sony heeft deal waarbij Konami zich niet over een x360 versie mag uitspreken voor de ps3 release. Belief me ore not, its the truth...

18. Cybercon

Cybercon Guest

Bron?

Ik kan natuurlijk ook dingen gaan roepen, maar i need bewijs :)

Laatst bewerkt door een moderator: 21 mrt 2007
  19. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    bron= Hideo Kojima

20. Cybercon

Cybercon Guest

Erg frappant, ik heb 'm daar anders nooit over horen praten :D Maar geef me eens een artikel waarin duidelijk staat dat MGS 4 een timed exclusive wordt.

Nu ik:

''Killzone voor de PS3 gaat het niveau halen van de E3 trailer''

:+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina