Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 9]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 10 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    met je muis eropwijzen en DELETE drukken :)

2. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Door de volledige geschiedenis van je internet browser te verwijderen, of als je Google gelinkt hebt met je Gmail account:
    - Mijn account
    - Zoekgeschiedenis
    - Aan de linkerkant Items verwijderen
    - Bovenaan op alles klikken en dan verwijderen

3. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    @Janter: Word je niet zat van die zes werkbalken? (google search etc.)

4. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Uitvoeren ---> Iexplore.exe
    Extra --> Internetopties
    Inhoud --> Auto-Aanvullen
    Formulieren wissen

5. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Ik heb een probleem met een draadloze ontvanger. Ik heb een draadloze router namelijk de: linksys WAG200G. Op een PC boven heb ik een draadloze adapter geinstaleerd namelijk de Wireless-G PCI Adapter met SRX. model no: WMP54GX

Het probleem is nu dat ik niet op internet kan. Ik kan de router wel zien, maar als ik verbinding maak, dan valt hij vrijwel meteen weer weg. Weet iemand of dit een bekend probleem is, of dat het apparaat gewoon kapot is?

edit/
    Ik heb nu wel verbinding met de router, maar als ik mij aanmeld op bijvoorbeeld msn, dan doet hij het niet. Als ik dan de probleem oplosser laat gaan, dan krijg ik te zien dat de gateway offline is. Hoe kan ik deze online zetten?

Laatst bewerkt: 20 mrt 2007
  6. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0
    Heb ik ook zo vaak, je hebt dus wel connectie met je router alleen geen internet. Dat heeft gewoon met je internet te maken volgens mij. Want ik heb het ook wel eens en dan wacht ik even en dan doet alles het weer.

7. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    En hoelang moet ik dan wachten? Hij doet het ondertussen al 3 weken niet, dus ik heb denk wel lang genoeg wacht;)

8. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0
    Oh oke dan heb je niet hetzelfde als wat ik heb. Ik heb gewoon zo'n adapter op me comp aangesloten, als ik geen connectie heb beweeg ik die of verschuif ik die naar een andere plek en heb ik meestal wel weer connectie. Tenminste ik heb nu gewoon internet met me kabel aangesloten, toch wel 10x chiller dan dat kut draadloos wat altijd uitvalt.

9. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Ja, het is ook niet voor mij, maar voor een vriend van mij, maar in de ik vorm typen is veel makkelijker;)

10. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Draadloos internet werkt hier perfect.

Zo te horen heb je gewoon je instellingen niet goed staan.

11. tha messenger

tha messenger limited

Leuk Bevonden:
    2
    Ik zit met een probleempje, wij hadden tot vandaag alleen een standaard grafische kaart op het moederbord zitten. Ik heb net de Asus X1600PRO gekocht en bevestigd op het moederbord. Nu heb ik daarna alle software geinstalleerd en nu loopt de computer nogal langzaam. Gewoon menuutjes openen doet hij al langer over als voorheen. Is deze grafische kaart te snel voor mijn systeem?:

CPU 2,80GHz
    Kloksnelheid: 2,80 GHz, 1,00 GB

12. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Wat was die vorige grafische kaart? Heb je die driver ervan goed verwijderd?

13. Eman

Eman SuperCharged

Leuk Bevonden:
    0
    Hey,

Ik zat nu al een paar dagen te denken aan een nieuwe update voor mijn PC. Daarbij zat ik te denken aan een nieuwe CPU. Maar ik vroeg me af wat nu het verschil is tussen een moederbord of een CPU... En als ik een C2D koop, of ik nu een nieuw moederbord koop of ee nieuwe CPU? En moet ik daarvoor een nieuw moederbord kopen?

EDIT; moederbord: http://www.msicomputer.com/product/p_spec.asp?model=915P_Combo-FR&class=mb

Laatst bewerkt: 21 mrt 2007
  14. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    CPU aka processor is de centrale rekeneenheid die dus zorgt voor de "algemene" berekingen zoals het unzippen van een bestand.

Het moederbord is dat grootte bord waarin je alle zooi insteekt en zorgt voor de verbindingen tussen de verschillende onderdelen.

Voor meer en uitgebreidere informatie moet je eens naar wikipedia gaan ;).

Het ziet eruit dat je voor een C2D (welk een CPU is) een nieuw moederbord nodig hebt. Want blijkbaar ondersteunt dat moederbord de C2D niet, ook niet na een bios update. Je hebt dan ook 50% kans dat je nieuw geheugen nodig hebt aangezien je huidig moederbord DDR en DDR2 ondersteunt en de C2D moederborden alleen DDR2. Alhoewel, nu ik er over nadenk meen ik te herinneren dat er ook C2D moederborden bestaan die ook DDR (en DDR2) ondersteunen. Als het nodig blijkt te zijn, zal ik het wel eens voor je opzoeken ;).

Welke CPU en welke geheugen heb je nu (kan je zien via Everest, zie startpost)?

15. Eman

Eman SuperCharged

Leuk Bevonden:
    0
    bedankt! Is het nu de moeite om te denken aan een C2D (E6400/E6600)? Ook was ik geintresseerd in 2GB RAM... Kent er iemand goed (en niet te duur = 150 euro max) 2x1GB kit?

EDIT; Zie net dat mijn CPU 3.6ghz is... kan toch niet?

16. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Kingston KVR533D2N4K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC4200, 533 MHz, 2 x € 109,43
    MSI P965 Neo-F, Retail € 96,51
    Intel Core 2 Duo (Conroe), E6600, Socket 775, Boxed € 293,63

Totaal: € 499,57
    Met E6400 (€209,92) ipv een E6600 :€ 415,86. Als dit te duur kan je ook nog altijd voor een E6300 gaan en dan komt het op € 374,62. Ook is er nog een E4300 maar die is maar €7 goedkoper dan de E6300 en is iets slechter.

Het moederbord heeft hier wel geen Firewire.

Als dit allemaal boven je budget gaat, geef je budget dan even ;).

Oh ja, prijzen zijn van Azerty.

Jouw huidige CPU draait inderdaad aan 3.6 GHz.

17. tha messenger

tha messenger limited

Leuk Bevonden:
    2
    Het was zo'n standaard ding, ik kon die stuurprogramma's nergens vinden. Kan het zijn dat die kaart nog steeds werkt? Dat het veel geheugen kost om beide kaarten te laten draaien?

18. Eman

Eman SuperCharged

Leuk Bevonden:
    0

Is goed... is de MSI P965 Neo-F, Retail echt nodig? of wat voor functie heeft het dan iig?
    Firewire? Draadloos internet?

En de C2D draaid op 2.5-2.9 ghz... is het dan een verbetering?

19. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Dat nieuw moederbord zal waarschijnlijk nodig zijn aagezien jouw moederbord volgens de site van MSI geen C2D ondersteunt (ook niet na een bios update).

Firewire is de variant op USB (2.0) van Apple. Dat is iets sneller dan USB 2.0 maar wordt veel minder gebruikt (omdat het duurder is dan USB 2.0).

Een C2D is een verbetering, eender de welke je neemt. Dat komt omdat de C2D meer kan verwerken in een kloktik (of Hz om het duidelijk te maken) en bovendien heeft de C2D een veel betere architectuur.

20. Eman

Eman SuperCharged

Leuk Bevonden:
    0
    Boven mijn budget gaat het nu zeker niet, maar hoog is het wel. De E6600 zal ik wel krijgen... kan het moederbord goedkoper of lijden mijn prestaties daaronder?de Gb RAm is zeker een mooie prijs...

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina