Castlevania: Symphony of the Night

Discussie in 'Algemeen' gestart door Zifnap, 19 mrt 2007.

1. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Welke moves bedoel je?

Een uurtje geleden gedownload en hij is zeker weer erg strak. Even slikken in het begin bij onze whip boy, maar daarna komt de game goed op gang. Ik kreeg kippevel toen tijdens de intro de muziek aanzwelde en de letters "Castlevania" in beeld verschenen. Heb eigenlijk redelijk snel de full version ge-unlocked. Het viel me trouwens meteen op hoeveel zaken ze uit deze game hebben gejat en in de GBA versies hebben gestopt. Lekker catchy muziek trouwens. Ik ga zeker vanavond genieten van deze game.

Als jullie ergens vast zitten, dan laat het gerust weten (ook als je tips & tricks hebt). Er zijn ontzettend veel geheimen in de Castlevania games, dus er is genoeg te onderzoeken.

2. kes

kes kes

Leuk Bevonden:
    0
    dubbelpost

Laatst bewerkt: 21 mrt 2007
  3. kes

kes kes

Leuk Bevonden:
    0
    Die moves zijn wel vaag idd. gewoon wat met de stick rommelen en af en toe op x drukken dan krijg je soms dingen waar je (tot nu toe) helemaal niks aan hebt en ook niet weet wat het precies doet.
    Worden de verschillende spells/ moves uitgelegd door het spel heen of moet je die zelf proberen uit te zoeken.

Qua saven, ik had eerst echt totaal geen idee dat die bol die ronddraait het savepunt was. Hadden ze wel even mogen vermelden. Verder een heel leuk spelleke waar ik nog veel plezier mee ga beleven.

Op het begin ergens bij dat water en die beesten die eruit springen kan je onder even veder doorlopen zodat je bij een deur komt, die kan je alleen niet openen. Enig idee hoe je daar komt?

4. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Over dat savepunt: in de handleiding die bij de PS1 / Saturn versie zat werd dat wel uitgelegd, maar ik kon het zo even niet snel terug vinden in de help-file van deze game. Een beetje slordig ja. Aan de andere kant moet je veel zelf ontdekken in deze game. Je hand wordt niet vastgehouden zoals bij veel moderne games.

Wat betreft die moves (ik denk dat jullie de spreuken bedoelen)... nadat je een spreuk "per ongeluk" hebt ontdekt verschijnt een beschrijving ervan in de "spells" sectie van je inventory scherm. Daar wordt duidelijk uitgelegd hoe je de spreuk kunt activeren. De activering van de eerste spreuk (hellfire) wordt al in de help-file verklapt: boven, onder, schuin naar voren. Spreuken kosten mana, maar dat krijg je vanzelf weer terug.

Zoals ik al eerder zei: in Castlevania moet je veel zelf ontdekken. Maar hoe langer je speelt, hoe duidelijker het allemaal wordt.

5. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Dat komt straks allemaal nog. Just keep on exploring. ;)

Je zult nog wel vaker merken dat je ergens niet bij kunt. Ligt niet aan jou en is ook niet een fout in het spel. Probeer die plek te onthouden en wie weet kom je er straks wel terug en lukt het dan wel (met de hulp van extra abilities of wat dan ook).

EDIT: Start post aangepast -> de game is 95 MB groot.

EDIT 2: Die save bol komt trouwens gewoon terug als je de kamer uit en weer in loopt.

6. RoX BoX

RoX BoX Earth

Leuk Bevonden:
    0
    Later in het spel kan je boeken kopen die laat zien hoe je die moves kan uitvoeren.

Sommige moves kan je ook nog niet doen omdat je nog te weinig MP heb.

Edite: Zifnap was voor me.

7. Dead Rising

Dead Rising viel tegen

Leuk Bevonden:
    0
    Pittig hoor. Kom niet voorbij de eerste eindbazen.

8. Sen

Sen Active Member Hoofdredacteur

Leuk Bevonden:
    378
    Goede tip om in de help file te kijken, dan heb ik een derde spell ;)

Die is best eenvoudig trouwens die eerste dubbele baas. Rustig afwachten totdat die speerdude gedropped wordt, twee keer meppen, repeat.

9. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ook voor de eerste boss: use some magic en vergeet je schild niet. Het sub-wapen kan ook helpen, maar het ligt er helemaal aan welke je hebt. Some maakt een extra level up voor de bosses het gevecht ook wat gemakkelijker. Je character trainen loont dus... maar bij de eerste boss heb je dat nog niet nodig.

Nog een kleine tip:

Het spel staat standaard op mono geluid ingesteld. Als je in het spel naar het systeem menu gaat kun je daar onder sound opties het geluid op stereo zetten. Hoor je in ieder geval dat je een deur links of rechts opent. Erg belangrijk ;)

(Zonder grollen, het helpt natuurlijk ook als je hoort dat "iets groots" je van een bepaalde kant benadert.)

EDIT: Oh ja, die 10 uur speeltijd was een lage inschatting. Tel er gerust wat uurtjes bovenop.

10. RoX BoX

RoX BoX Earth

Leuk Bevonden:
    0
    Lol, toen ik dat spel voor het eerst speelde had ik daar ook moeite mee.
    Je moet een beetje uitproberen welke item het beste is tegen die eindbazen zoals een ''Axe'' of ''Holy Water'' om maar een voorbeeld te noemen.

En zorgt er voor dat je genoeg hartjes bij je heb.

Ik gebruikte zelf altijd die Axe tegen die eerste twee eindbazen.

11. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Nog een laatste kleine tip (en dan hou ik echt op): sommige muren zijn niet zo stevig gebouwd als ze er uit zien. Je zult je verbazen wat er allemaal achter ligt verstopt.

12. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Het is best wel pittig moet ik zeggen. Nou ben ik geen ster in dit soort spellen, maar ik ben al best vaak dood gegaan. Het is echt een tijd terug dat ik voor het laatst een Castlevania titel heb gespeeld. Maar het is wel een cool hoofdcharacter, Alucard

13. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Kun je je voorstellen dat veel reviewers in 1997 deze game "te gemakkelijk" vonden? We zijn tegenwoordig echt niks meer gewend. :)

14. RoX BoX

RoX BoX Earth

Leuk Bevonden:
    0
    Foutje |:-

15. Dead Rising

Dead Rising viel tegen

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben wel een goede tactiek gevonden voor de eerste eindbaas. Gewoon terug naar boven naar de deur lopen. Echt een eitje wordt het dan.

16. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    heb 'm ook geunlockt :) ging ik dood bij de eerste baas werd ik weer tot leven gewekt :p

17. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ooh, je bedoelt Dracula zelf? Dacht dat we het over die vliegende demon en z'n maatje hadden.

Dracula kan ik je denk ik wel voorzeggen, want dat is eigenlijk een soort "intro" gevecht (en het is een zonde als je daar blijft afgaan). Verzamel alle hartjes voordat je Dracula aanspreekt (sla dus alles kapot wat je tegenkomt). Ren na het gesprek helemaal naar links en sla de kandelaar daar kapot. Er valt "heilig water" water op de grond. Pak dat op en wacht tot Dracula weg teleporteert. Activeer nu het "heilige water" door up en attack tegelijkertijd in te drukken; je roept nu een regenstorm op. Deze regenstorm zal Dracula, als hij weer verschijnt, van zijn meeste health beroven. Als je het goed doet hoef je deze aanval maar 1 keer in te zetten, waarna 1 a 2 klappen op Dracula's gezicht genoeg zijn. Zo niet, dan voer je hem nog een keer uit. Dracula verandert in een grote demon. Roep weer de regenstorm op... en nogmaals als het nodig is. Finish him off with your whip when needed. Op deze manier blaas je binnen een minuut door deze encounter heen.

18. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Maar is de game nog wat? Ik lees allemaal wel teksten met bazen enz enz maar is het zijn punten waard? :)

19. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    We praten over de bazen omdat de game zo vet is. ;)

Na het nu weer gespeeld te hebben zou ik zeggen dat ie het dubbel en dwars waard is. Volgens mij zijn de meesten in deze topic het daarmee eens.

Edit: Oftewel, hij is nog steeds net zo goed als ie vroeger was. De graphics zijn misschien even wennen voor sommigen, maar na een tijdje zie je dat ook niet meer. 800 Ptn is echt een schijntje als je kijkt hoe lang je met deze game bezig bent. Eigenlijk is deze game een beetje het tegenovergestelde van Worms. Daar krijg je redelijk weinig voor je poen (al blijft het een leuke game) en hier krijg je net ontzettend veel. De handleiding zit er nog net niet bij, als je me begrijpt...

20. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kan je bij de eerste baas al magie gebruiken ? De dood heeft wat van me afgepakt :confused: en dan doel ik op die 2 beesten. Ik ben er inmiddels al voorbij maar zou graag willen weten hoe ik me magie gebruik :)

Deel Deze Pagina