Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 9]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Fardo, 22 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tasso

tasso de gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk heel persoonlijk dat na morgen de wereld voor de 360 er heel wat slechter uit gaat zien.
    Heb al een poosje een 360 maar het blaast me nog steeds niet weg ja de ventilator misschien maar dan heb je het ook wel gehad.
    De ps3 is toch wel een heel mooi design apparaat wat een heel stuk stiller is en de voeding zit erin ook wel handig dan dat blok aan je been.
    Oke je betaalt er wel meer voor maar je hebt wel alles netjes in 1 apparaat zitten en weer niet zo'n kastje erbij wat nog steeds geen hdmi heeft.
    Ja nu komen ze met een zwarte 360 120 gig en hdmi aansluiting maar die kost ook meer dus dan zou ik persoonlijk kiezen voor de ps3 door de bovengenoemde punten.

2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    LOL ... ik heb nog nooit zo gelachen tasso. Ik vermoed dat de PS3 in zwaarder vaarwater zit, nu de exclusieve games 1 voor 1 naar de goedkopere Xbox 360 zullen gaan :)

Ik hoef geen blu-ray, HDMI, Wireless Lan ... ik ben blij dat ik een keuze heb;)

3. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903

Ik denk persoonlijk dat dat nog wel meevalt. Het eerste jaar zal Sony nog niet de 360 wegblazen. Dat de PS3 geavanceerder is dan de 360 is een feit. Kijken we puur naar de games dan zal de PS3 ook op dat gebied de 360 overschaduwen. Maar dat duurt nog wel even. Het is nu ook niet zo dat de 360 geen prachtige beelden kan produceren.

4. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    sterker nog de games die multi-platform zijn verschijnen zijn volgens de kritische game pers mooier op de Xbox 360

5. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Op het moment wel. Is ook logisch, aangezien men voor de 360 beter kunnen programmeren. Ik koop de PS3 ooit wel, maar dat gaat zeker nog minimaal een jaar duren. Er komen genoeg games op de 360 die geweldig zullen zijn, ook grafisch.

6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Grafisch verschillen de PS3 en de Xbox 360 niet veel van elkaar .. de xbox 360 heeft zelfs een betere grafische processor ... Maar de CPU kracht is het verschil

7. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waar baseer je dat op? Hoop je dit of luister je naar je onderbuik gevoel?

DMC4 producer Hiroyuki Kobayashi:

8. tasso

tasso de gamer

Leuk Bevonden:
    0
    De 360 toverde in het begin ook geen mooie games op het scherm.
    Moet jij eens wachten tot de ps3 straks op stoom is dan komen er net zoals op de 360 echt wel een aantal exlusives op de ps3.
    Tuurlijk komen er nu exlusives voor de 360 op die alleen voor de ps3 waren.
    Maar tuurlijk roepen de uitgevers dit omdat de ps3 niet overall verkrijgbaar is en ze toch centjes snel willen verdienen en brengen ze hem maar uit op de 360 omdat die volop verkrijgbaar is.
    Tuurlijk wil jij geen blu-ray maar als er hd op de ps3 zit en blu-ray op de 360 wil je geen hd en natuurlijk wil je ook geen hdmi maar als het erop zit hoor ik je ook niet klagen dat het erop zit.;) ;)
    Nee persoonlijk denk ik dat in het begin het allemaal wel meevalt met het verschil met de ps3 maar op de langere termijn en dan praat ik over ongeveer een jaar dat het verschil kwa games en verkopen er heel anders uitziet in het voordeel van de ps3.

9. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Ik hoop niets, het maakt mij niet uit welke console mooier of beter zal zijn. Ik zal ze toch allebei bezitten. Maar als we kijken naar wat er puur in de machines zit dan heeft de PS3 meer potentie. Je kunt het ontkennen, maar de PS3 heeft gewoon meer power. Of de gamesdevelopers er ook gebruik van gaan/kunnen maken is een tweede.

Maar nogmaals, ik ben geen fanboy, niet van de PS3 en niet van de Xbox360.

10. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Hahaha, lol, PGR3, Kameo, GRAW, PDZ, dat waren idd lelijke games.

11. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik denk dat de PS3 gewoon vollop verkrijgbaar is tijdens de launch en daar buiten en dre rest van je argumenten tja jouw mening

Ik gebruik het niet, als er blu ray of hd standaard op zat ... en ik moest 200 euro meer betalen. dan had ik gewacht tot een prijsdaling ... Ik koop dan liever een PC.

Kortom ja ik had geklaagd als dat ten koste ging van de prijs ... ik koop een console voor de games. Ik koop straks een nieuwe HiFi set voor de kwaliteit

12. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ben het wel met tasso zijn verhaal eens. Alhoewel de 360 wel een aantal mooie games had tijdens de launch. Maara als ik nu een game zoals MotorStorm, Resistance of F1 bekijk, dan vind ik deze grafisch gelijk / mooier dan de huidige 360 games.
    Maar goed, het blijft een persoonlijke mening. De een heeft voorkeur voor de 360 en de ander de voorkeur voor de PS3.

Het merendeel van de winkels heeft morgen geen PS3's meer te koop. Vorige week waren er van de 50.000 al 44.000 gepre-ordered. Dat zullen er nu inmiddels wel iets meer zijn. Volop verkrijgbaar valt wel mee dus.

Allemaal jouw mening. Jij gebruikt het misschien niet, maar genoeg anderen wel.

Laatst bewerkt: 22 mrt 2007
  13. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Jullie vergeten allemaal dat deze PS3 launch niet te vergelijken is met de wereldwijde Xbox 360 launch ... tijdens de US launch was alleen Resistance een uitrspringer ;) ... maar goed dat is mijn mening

Motorstorm vind ik niet zo indrukwekkend ..resistance ach ik vind Gears mooier

14. Buckket

Buckket Gamertag=Buccket

Leuk Bevonden:
    0
    Bedenk ook wel dat de 360 launch games een aantal jaar geleden al in ontwikkeling waren en dat de technology ook nog niet zo ver was als bij de PS3 launch-games.

Of de launchgames van de PS3 mooier zijn, tja dat is een persoonlijke mening, maar als ik F1 of Motorstorm bekijk (ook daadwerkelijk gespeeld bij de MM) dan vind ik GoW of Rainbow 6:V er niet minder of beter uitzien.

15. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Dusssss......??
    Morgen voor jouw een PS 3?

Zelf denk ik ook dat morgen en het komende weekend er meer dan genoeg PS 3's te vinden zijn.
    De vraag is gewoon simpelweg niet zo groot als dat die was met de launch van de 360 en Wii.
    Beiden consoles waren maanden voor de launch al uitverkocht in tegenstelling tot de PS 3.
    Nu kun je zeggen dat dit komt omdat er minder Wii's en 360's uit kwamen maar dan nog, rond dezelfde periode vorig jaar waren mensen nog steeds opzoek naar een 360 en nu nog naar een Wii. Ik vermoed dat dit met de PS 3 compleet anders zou zijn (als we kijken naar de 2 goede voorbeelden Japan en USA).

16. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Uhm, niet om het een of ander maar de PS3 is volop verkrijgbaar in Amerika en Japan.

Echte redenen waarom men nu ook kiest voor de 360:

- Marktaandeel is nu vele malen groter en zal alleen maar blijven groeien
    - Statistisch gezien kopen 360 eigenaren veel software
    - Ontwikkeling van games is eenvoudiger op de 360
    - De verkopen van de PS3 lopen niet echt lekker. De PS2 verkocht bij de launch in Japan in 2 dagen 980,000 stuks. Op hoeveel stuks zit de PS3 na 4 maanden? Nog lang niet dat aantal.
    - De 360 heeft de grootste kans om verlaagd te worden in prijs waardoor het voor een nog groter publiek bereikbaar wordt.

Je doet alsof men noodgedwongen titels ook naar de 360 brengt. Tip, bekijk eens de verkoopresultaten van titels zoals Dead Rising en Lost Planet.

17. Argonath

Argonath Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  18. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    geen idee het verschil merk je niet

19. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Klopt, ieder zijn voorkeur.

Ik vind Resistance er uitzien als een normale shooter. Motorstorm en F1 zijn niks mooier dan PGR 3. Voor games waar men een jaar langer aan heeft kunnen sleutelen dan aan de 360 launchgames ziet het er nog niet geweldig uit.

20. tasso

tasso de gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Tuurlijk waren er voor de 360 ook mooie games tijdens de launch alleen het niveau waar de 360 games nu op zitten heeft de ps3 tijdens de launch al.
    En ja jij vindt gears of war een mooie game maar resistance is ook een heel mooie game die zeker niet onder doet voor gow.
    En ja dat de ps3 volop te krijgen is zal best, maar hij is dan ook een stukje duurder en de games die er nu op uitkomen heb je ook op de 360, die dus goedkoper is en de aanschaf van een ps3 niet waard zijn.
    Maar je moet het op de langere termijn zien, en als de developers de echte kracht van de ps3 er uit weten te persen en ze dan dingen kunen maken die op de 360 misschien wel mogelijk zijn maar niet zo mooi.
    F1 niet mooier dan pgr3 ja het is maar net wat je mooier vindt aan pgr, ik persoonlijk vind f1 er mooier uitzien.
    En ja dat de wii nog steeds nergens te krijgen is snap ik echt niet wat een overdreven hype is dat zeg.
    Ik heb er hier ook 1 staan maar die heeft sinds dat hij uit is 1 goede titel gehad zelda en dan is het toch echt klaar.
    Nee die moeten nu toch echt eens met een goede titel komen anders is het ook over en sluiten met de wii.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina