Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 10]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Mooie sub, je bent wel een stuk vooruit gegaan sinds de laatste keer dat ik me hier mee bezig hield :)

Ga zelf nu ook weer beginnen, helemaal van begin af aan. Ben laatste tijd alleen maar met m'n studio bezig maar wil nu dus weer beginnen. Ga in de mei-vakantie naar een paar hi-fi shops om te luisteren en dan ga ik kijken voor twee fronts weer.

2. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wats er mis met je B&W dm640i? ( Good memory :cool: )
    Enig mogelijk obstakel is het ontbreken van een center in die serie.

3. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Weten jullie wat ik beter kan nemen. De Marantz SR5001 of de SR4001. Zit maar een klein verschilletje in. De 4001 heeft geen aansluiting naar de PC en geen lipsynchoronisatie. De recievers schelen in prijs ongeveer €100. Kunnen jullie mij aanraden wat ik beter kan nemen.

Op één van deze 2 recievers zou ik dan de JBL SCS 178 willen aansluiten. Is dit aan te raden? Is er een andere speakerset die waarschijnlijk beter zal klinken en kwaliteitief beter is, etc. Richtprijs voor de speakers is €300 max.

Alvast bedankt voor antwoord.

4. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Nou, eerlijk gezegt, grootste probleem is een beetje, sja, dat ik ze niet meer heb :{ Heb ze moeten verkopen half jaar terug ongeveer, beetje probleempjes toen.

Zal nu wel iets in de richting B&W 600 serie, Mordaunt, Mission oid worden, maar ik kijk wel waar m'n oor op valt :D

Goed geheugen idd :thumbs:

5. madison

madison madison

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat de 4001 wel zal voldoen.. Misschien kun je die 100 euro beter besteden aan wat kabels ofzo.. Heb zelf het JBL setje ook! Prima setje, beter ga je denk ik niet vinden voor het geld.. Succes ermee:thumbs:

6. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Maar die €100 is de lipsynchronisatie en de RS-232 aansluiting niet waard? Verder zit er geen verschil is.

7. madison

madison madison

Leuk Bevonden:
    0
    De 5001 heeft nog iets meer power.. Ik weet niet of je later nog wilt upgraden ofzo, dan kan het extra power van de 5001 wel eens van te pas komen. Om mee te beginnen heb je een hele mooie set met de 4001/5001 icm JBL. de 4001 is iig genoeg voor de JBL's:)

8. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Maar het is wel de bedoeling dat ik langzaam ga upgraden zeg maar. Wil toch ooit mooie Mordaunt-Short's hebben. Van die mooie zuilen. Iets in die richting natuurlijk.

9. madison

madison madison

Leuk Bevonden:
    0
    Het is dan niet verkeerd wat extra power te hebben.. Als je de 100 euro kunt missen zou ik voor de 5001 gaan!

10. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Dan word het toch denk ik de 5001. Ik ga zoiezo nog even naar de Media Markt of Saturn in Rotterdam om even te luisteren en te kijken wat ik het beste kan doen. De €100 kan ik eigenlijk niet missen, maar denk toch dat ik nu een maandje langer doorspaar. Er staan nog speakers hier, die kan ik wel even lenen voor een maand. Staan nu stof te happen boven op de kamers van mijn pa.

Even iets anders, zitten er kabels in het JBL speakerset pakket. Anders moet ik dus een beetje goede kabels kopen. Welke soort kabels moet ik dan hebben. Heb even gezocht en kom best veel soorten tegen. Kan ik die kabels dan ook later nog gebruiken voor evt. nieuwe speakers. Zeg niet dat ik na 6 maanden nieuwe speakers wil ofzo. Maar als ik weet dat ik de kabels dan ook voor nieuwe speakers oooit kan gebruiken, koop ik liever meteen goede kabels.

11. madison

madison madison

Leuk Bevonden:
    0
    Er zitten wel kabels bij, dit zijn echter niet kabels van enige kwaliteit.. Er zit nog geen sub kabel bij, dus die zou je ook nog moeten hebben. Ik zou er eerst gewoon 2,5mm2 Oehlbach speakerdraad bij kopen.. Als je dan eens nieuwe speakers koopt, kun je dan kijken voor matchende kabels. Ga er niet overpriced kabels tussen hangen! Je kunt beter nu 25 euro uitgeven aan goedkopere kabels, en dan later wanneer je speakers op het oog hebt duurdere kabels kopen. anders koop je nu dure kabels die later misschien niet eens matchen met je set:)

12. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Ok madison. Bedankt voor je hulp en uitleg. Dit weekend misschien even kijken in Rotterdam als ik tijd heb. Hoop het allemaal zo snel mogelijk te hebben.

13. Cybercon

Cybercon Guest

Was vandaag even bij de Media Markt en zag toevallig een geluidset van het merk Pioneer welke speciaal voor de Xbox 360 is gemaakt. Moet zeggen dat ik het geluid best goed vond :) Iemand enig ervaring met dit setje? En wat is trouwens de adviesprijs, stond er namelijk niet bij :x

Laatst bewerkt door een moderator: 23 mrt 2007
  14. Raven Shield

Raven Shield Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  15. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Leuke aanbieding idd!
    Alleen al die specs staan vol met onzinnige verkoopstrucs. :9

Er staat HK AVR132, waar ik nog nooit van heb gehoord, en als je inzoomed op het plaatje zie je duidelijk AVR130 staan. Welke 5x45 W heeft, en geen 90 W. Dit zijn wel HK watjes, dus échte watjes, die sommige hoger gewatteerde receivers verpletterd (ja ik ben eigenaar ;)). Dat er van die hoge wattages bij de speakers staat is ook onzin, meer een verkooptruuk, een speaker 'heeft' geen wattage, tenzij hij actief is. Die waardes zijn waarschijnlijk de maximale wattages die je in de speakers kan doen voordat je ze opblaast.

Maar desondanks een leuke prijs :)

Laatst bewerkt: 23 mrt 2007
  16. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Vandaag naar een Hi-Fi zaak geweest hier dicht in de buurt. Niemand te bekennen in die zaak dus een vriend en ik hebben de verkoper 2 uur voor onszelf gehad haha. Hebben allerlei speakers van B&W en Dali geprobeerd. Vertel zo nog even wat het gaat worden etc. nu even eten :+

17. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Ok.

Na een hoop Dali's en B&W's te hebben vergeleken viel m'n oor heel erg op de Dali Concept 6 (http://www.andbenelux.com/component...egory_id,38/option,com_virtuemart/Itemid,49/).

Toen had de verkoper nog één verassing, de B&W CM1 (http://www.bwspeakers.com/index.cfm/fuseaction/products.models/Label/Model CM1). Deze stond in een aparte ruimte en daar kwam ook een onwijs goed geluid uit. Van beide speakers vond ik dat ze erg veel body hadden, een lekker vol geluid met goed balans van lage/midden/hoog. Maar nu is het dus een dilemma welke het moet worden. Dus waarschijnlijk ga ik nog even terug met m'n eigen muziek en dan nog even vergelijken. Maar voor m'n gevoel zijn de B&W's een goede koop.

Voor versterker wordt het waarschijnlijk een cambridge audio. Vond deze erg mooi klinken en erg mooi afgewerkt. Rotel klonk nog net wat vetter maarja, is de prijs ook naar }:]

Dus kortom, veel geleerd vandaag :thumbs:

18. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    en wat kost zo'n grapje nou?

19. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    De Dali Concept 6 kost 319 p/s en de B&W CM1 399 p/s.

20. Cybercon

Cybercon Guest

Iemand? :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina