Een paar punten:
De graphics en sound zijn super, spelers serveren en slaan hun forehand en backhand net als in het echt.
Alleen als het neerkomt op gameplay ben ik een beetje teleurgesteld. Het lijkt alsof ze niet zoveel veranderd hebben, behalve dat je af en toe op het verkeerde been wordt gezet tijdens een rally. Het blijft puur een arcade spel. Je kunt nog steeds duikend de meest onmogelijke ballen terugslaan, dit neemt veel weg van de realisme. Je slaat constant keiharde crosscourt ballen maar nog steeds heb je geen direct winner. Passeerballen zijn ook haast onmogelijk omdat je de bal niet precies kunt plaatsen waar je het wil, bijvoorbeeld langs de lijn. Daarnaast heb je zelden unforced errors.
En online kan je echt gefrustreerd raken als je niet de juiste speler kiest. Vooral spelers die erg hard kunnen slaan zijn moeilijk tegen te spelen, zoals Nalbandian bijvoorbeeld.
Maar wat ik wel vet vond is het feit dat je channels hebt waar je live wedstrijden kunt volgen van andere personen, zowel enkel als dubbel spellen.
Ook vind ik het minder dat ze maar 7 dames in het spel hadden. Ik had toch erg graag Serena Williams, Henin en Clijsters erin willen zien.
Misschien kan je later wel spelers downloaden, want er is ook nog een optie marketplace in het spel, dus downloadable content.
En World Tour heb ik nog niet uitgeprobeerd, maar dat zal wel goed zijn.
Naar mijn mening is TS2 een stukje realistischer dan VT3, maar beide spellen hebben hun eigen sterke punten.
Als een echte tennisfan geef ik het spel een 7.5, maar als een gamer die puur voor de fun speelt een 8.5.
Laatst bewerkt: 22 mrt 2007