Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 9]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Fardo, 22 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2

Laatst bewerkt: 23 mrt 2007
  2. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mmmmm, ik heb wat rondgesurfd op het Internet en wat rondgebeld naar retailers. Ook mijn mensen bezoeken vandaag allemaal winkels en quess what?: Nergens gekte, niet eens rijen bij de opening van de winkels. Ik ben heel benieuwd hoe hoog de voorraden maandag gaan zijn als we de balans opmaken.

Klein gokje: grote sof voor Sony. Van de 50.000 units wordt nog geen derde deel verkocht. Ze hebben er overigens nog 10.000 in hun magazijn staan, maar die zijn voorlopig niet nodig.

3. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Leuke stunt van Micorosoft in Frnkrijk en de UK ;)

Frankrijk (had een boot varen tijdens de PS3 launch dicht bij het launch event van sony)

en UK stuurde dit naar de pers

Wat koop je liever voor dit bedrag een PS3 of een Xbox 360 met veel bier :9:

4. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Hey, was jij niet op BNR gisteravond O-)

Denk dat de prijs van de PS3 het grootste struikelblok is voor de massa. Voor de meeste hardcore gamers zal dat een minder belangrijke factor zijn, maar zelfs dan nog.

@Fardo,

Hehehe leuke foto's :D

5. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Oei hoe laat was Paul op BNR dan ga ik het even luisteren

6. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Rond 20.00 uur. :)

7. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb jij het gemist? SCHANDE!!!

Anyways, ik vond het wel een leuk interview. Ik heb sterk mijn best gedaan Sony niet te bashen en volgens mij is dat goed gelukt. Wat jij Arjan?

Ik vind het verrassend hoe weinig zelfs de hardcore gamers zeggen een PS3 aan te schaffen. Op alle Polls scoren ze buitengewoon slecht. Zeg maar 70-80% zegt domweg nee tegen de PS3. Minder dan 20% van de hardcore gamers gaat er eentje kopen, dat wil toch wat zeggen denk ik.

8. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Hehehe ... ik had mijn burger verplichtingen ... Ik zat in het gemeentehuis over Veiligheid te debateren ;) ...

Maar goed ik ben het wel met je eens. Ik verwacht ook dat de PS3 nog te verkregen zal zijn in het weekend. Het is mij trouwens nog niet gelukt om een Wii in het wild te zien.

9. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Polls zeggen niets. Als het beestje, zoals nu, in de winkel ligt gebeuren er toch andere dingen.
    Ik ga zelf vandaag wel even rondkijken, maar 1tje kopen wacht ik nog mee.
    Teveel vreemde verhalen over PlayStation exclusives die ineens multi console gaan.
    DMC 4 zit ik niet echt mee, maar een game als Final Fantasy, daar koop ik een PS3 voor.
    Gaat deze serie over, dan is voor mij persoonlijk de drang om een PS3 te kopen wel een stuk minder.

Dat laat het stukje BluRay nog over. Mocht dit de nieuwe overheersende DVD soort gaan worden, dan heb je mooi goedkoop een BR spelertje.
    Daarintegen, mocht dat niet het geval zijn, en mocht HD-DVD 'winnen' is Sony mooi zuur.
    De PS2 had het grote voordeel dat je DVD's kon spelen, evenals de Xbox.
    Was voor mij ook een grote reden om de PS2 te kopen.

Anyway, om een lang verhaal kort te maken ; Ik wacht met het kopen van een PS3 en vermaak me nog prima met mijn Xbox 360. :thumbs:

10. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Microsoft heeft trouwens nog maals in een interview gezegd, mocht blu ray winnen ... dan komen we met een blu ray add-on ...

11. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Sony is aan het vechten om FF XIII exclusief te krijgen/houden. MGS4 is een kwestie van wachten op een aankondiging. Ik gok op multiplatform voor FF XIII en nota bene op dezelfde dag voor alle platformen.

Gisteren na het interview op BNR hadden we het nog over BRD en HD DVD en Herbert Blankesteijn, een man die weet waar hij het over hebt zei: "de winnaar van de strijd om HD DVD en BRD wordt . . . DVD!" En persoonlijk denk ik dat hij gelijk heeft. Denk aan de super audio CD, aan de opvolger van MP3, allemaal formaten die het niet gehaald hebben. HD DVD noch BRD zijn feitelijk nodig vanuit een massa-consumenten perspectief. DVD is goedkoop, enorme collectie films en muziek (en games) en er is veel te weinig reden om over te gaan op een ander format.

Tenslotte tegen de tijd dat wellicht duidelijk is welk format "gewonnen" heeft, zijn wij al lang over op digitale distributie. In 2008 komen wij al met downloadable films en programma's in Nederland en dan heb je voor hi-def content helemaal geen disc meer nodig. Waarom ik denk dat dat de standaard wordt? Wel eens van I-Pod gehoord?

12. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Is je idd goed gelukt Paul ;)

13. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Super! Op zo'n dienst zit ik nou echt te wachten. Als alles in HD te verkrijgen is voor een nette prijs dan zie ik geen reden meer om de videotheek te bezoeken. Alleen de licenties/restricties moeten niet te beperkt zijn. Het zou mooi zijn als je een film ook daadwerkelijk kan kopen ipv huren.

Digitale distributie zie ik persoonlijk als een serieuze concurrent voor HD-DVD en Blu Ray. Hoe eerder hoe beter! :9

14. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    /Mod Fardo: off-topic reactie verwijderd

15. ron

ron The Am.Staff. Man

Leuk Bevonden:
    0
    even over de kracht van beide consoles (360 vs. ps:cool:, ik kan me nog herinneren dat die Cliff B van Epic heeft gezegd dat Gears of War nooit op de ps3 zou uitkomen in de vorm zoals die er nu reeds maanden op de 360 is, had te maken met de 512 Mb geheugen of zo....die 512 is er op aanraden van Epic toen in de 360 gezet......ps3 zou het niet aankunnen.....

16. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Ik kom net terug van de winkel. Ik zo meteen de ps3 installeren,... en motorstorm spelen. Maar damn he, dat ding is zwaar! :D

17. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De 1e impressies van de verschillende launch events zijn binnen ..

Frankrijk

http://tf1.lci.fr/infos/high-tech/0,,3419458,00-lancement-playstation-fait-bide-.html

Australie

http://www.theage.com.au/news/games/playtime-for-midnights-children/2007/03/23/1174153291466.html
    http://ps3.ign.com/articles/775/775302p1.html

Polen

http://spong.com/article/12127/PS3_Launch_Warsaw_Poland?cb=761

Engeland

http://gamesindustry.biz/content_page.php?aid=23730

18. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Mmmh niet al te best, mischien wachten de meeste net als mijn op de Elite! :9

19. Schelemug NL

Schelemug NL Guest

Niet echt indrukwekkkend allemaal.
    Die 40.000 die in NL gereserveerd zouden zijn moeten we ook maar met een grote korrel zout nemen. Waarschijnlijk weer een last minute marketingpraatje van Sony een een beetje een hype te proberen te creeeren zo'n ding in huis te halen.

20. Speedy NL

Speedy NL Guess Who's Back ?

Leuk Bevonden:
    0
    Oh ik had de rest vd de posts nog niet gelezen.. ziet er naar uit dat Sony een moeizame start heeft aan de berichten te zien.

:lol:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina