[PS3] Hardware/Algemeen [Deel 2]

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door JeePee, 10 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. voog

voog Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht nl dat de functie was om je splitscreen spel over 2 schermen te verdelen. Snappie? En dat kun je niet met een HDMI verdeeldoos, toch?

Kan ik trouwens iedere HDMI kabel aansluiten op de PS3 aansluiten? Ik hoef er dus niet persé een van Sony of Logitech te kopen?

Laatst bewerkt: 22 mrt 2007
  2. lol

lol Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Telegraaf gelezen vandaag ? Ps3 pakt de oude ps2 games niet goed ! zal effe artikel zoeken

edit gevonden !

Europese PS3 worstelt met oude games
    door onze redactie
    AMSTERDAM - De Europese versie van de PlayStation 3 zal minder PlayStation 2 titels kunnen afspelen dan de versies die eerder gelanceerd werden in Japan en de Verenigde Staten. Een woordvoerder van Sony heeft toegegeven dat de achterwaartse compatibiliteit niet zo goed is als bij de Japanse en Amerikaanse modellen.

De PlayStation 3 is vanaf 23 maart verkrijgbaar in Europa. Vorig jaar november werd het apparaat al in de VS en Japan geïntroduceerd. Het Europese ontwerp verschilt van de eerder gelanceerde modellen. Zo neemt de software enkele functionaliteiten over die eerder door specifiek toegepaste chips werden uitgevoerd.

De Japanse en Amerikaanse PS3 modellen spelen 98 procent van de oude PS2 games af. De Europese PS3 een stuk minder. Hoeveel minder heeft Sony niet bekendgemaakt.

Laatst bewerkt: 22 mrt 2007
  3. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja elke HDMI kabel werkt..

4. iOcat

iOcat ;=- POW!

Leuk Bevonden:
    7
    Het is toch ook mogenlijk om een USB headset te gebruiken? Ik weet het namenlijk niet helemaal zeker meer :9

5. Benny

Benny Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jazeker de hypotheker!

6. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  7. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    zeg ff een vraag: ik probeer mijn ps2 headset draaiende te krijgen op mijn ps3, maar ik hoor niemand en het lijkt erop alsof niemand mij kan horen. Hij staat volgens mij wel goed ingesteld dus ik snap niet wat er fout gaat.

8. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je bij je audio input je headset geselecteerd..

Accesory settings>Audio device settings

en dan je headset selecteren voor input en output

9. voog

voog Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je een game op je harde schijf zet heb je zeker nog wel de disc nodig ter verificatie of niet? Anders zou je een spel kunnen kopen, op je schijf zetten, en dan weer ruilen voor een andere game.

10. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee je blijft de game nodig hebben inderdaad, en je zet ook niet het hele spel erop, maar een aantal gig of zoals resistance 100mb ofzo...

11. Achillias

Achillias Guest

Jongens zit met een groooooot dillema (help!!). Kom net terug van de winkel was op het punt om een PS3 aan te schaffen maar (nog) niet gedaan, de reden hier voor was is omdat ik twijfel of het wel zo verstandig is om nu een ps3 aan te schaffen.

PS3 kan je het beste op HD tv's spelen zelf heb ik een 100HZ Samsung 80cm tv (behoorlijk nieuw) maar vraag me af of ik veel kwaliteit in graphics daar door verlies, anders is het de moeite niet waard om nu een PS3 te kopen als het bagger eruit ziet op een 100hz tv. Iemand die er meer verstand heeft en me daar over meer informatie kan vertellen.

Tuurlijk weet ik wel dat HD beter en mooier is, maar de vraag is of het verschil ECHT te groot is ja of nee want dat zal mijn spel plezier zwaar beinvloeden.

Denken jullie dat een RGB scart kabel veel verschil zal uitmaken?
    En is het mogelijk om mijn ps3 aan te sluiten op mijn ACER Al1706B scherm LCD TFT met vga ingang dus geen vdi.

Als je een cijfer mocht geven tussen de 1 en 10 wat zou het dan zijn als je op een best behoorlijk nieuwe 100 hz scherm speelt met een ps3 en speciale RGB scartkabels om het beeld net iets mooier te maken.

Feit blijft dat ik nu gewoon het geld niet heb om een HD tv en PS3 te kopen, zou wel mogelijk geweest zijn als ik nu niet bezig zou zijn met me rijbewijs wat ook al zo gouw rond de €1600,- kost.

Denk er over om nu een ps3 halen en tot volgend jaar wachten op een hd tv :confused: maar wil wel redelijk tot goed kunnen spelen op een 100hz anders zie ik er nut niet van in om nu een ps3 te halen.

Wat vinden jullie ?

12. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk zelf dat je wel redelijk goed kunt gamen op een 100hz tv, maar die RGB kabel is wel een vereiste dan!

13. dennizzz

dennizzz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had zelf de ps3 eerst aangesloten via de kabel die je erbij geleverd krijgt en het zal er wel redelijk uit. Nu speel ik het via een HDMI kabel en ik moet zeggen het verschil is toch wel groot hoor.
    HDMI maakt het beeld ook scherper dan de 360 die ik via VGA heb aangesloten.

14. DuttY_r0cks

DuttY_r0cks Ninja Gaiden 2

Leuk Bevonden:
    0
    ik wou em eerst tot vandaag in de middag niet kopen
    maar door al die pics
    kon ik het gewoon niet laten

jeezus wat heeft die veel opties zeg
    alleen de graphics van motorstorm vind ik niet echt supermooi ofzo
    ik speel het op een hd ready samsung

15. Cybercon

Cybercon Guest

Heb je wel een HDMI kabel gekocht? Zo niet, dan is het verschil erg merkbaar.

16. DuttY_r0cks

DuttY_r0cks Ninja Gaiden 2

Leuk Bevonden:
    0
    jahwel

maar heb nog een probleem elke keer als ik een online ID wil maken
    zegtie dat het onjuist is en dat ik een andere naam moet bedenken
    maar heb nu alles wel geprobeerd het accepteerd gewoon geen m0er :x

17. LaZZ

LaZZ Lord of the Rings

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem vanmiddag even bekeken bij Foregames (gamestore in Tilburg).. Volgens mij waren ze overal nog voldoende op voorraad dus dat heeft Sony netjes geregeld. Ik was er alleen niet erg van onder de indruk. Ik heb twee demo's gespeeld, Motorstorm en F1.. Motorstorm zag er opzich erg netjes uit maar niks bijzonders, F1 viel me tegen, afgaande op de screens had ik dat een stuk scherper verwacht. Nu stond ik natuurlijk wel letterlijk met mijn neus op het beeldscherm maar het had allemaal naar mijn idee wat beter gekunt. Op de verschillende schermen die er hingen draaide een filmpje van Resistance en dat zag er wel enorm mooi uit maar die game kon ik helaas niet spelen..

Het eerste dat me opviel was wel de grootte van de PS3, tering wat een ding. Ik wist dat ie groot was maar hij is dan ook wel echt huge.. Grootste reden voor mij op een PS3 te kopen zou de Blueray speler zijn en dat is me op dit moment nog geen 600 euro waard. Misschien in de toekomst, Virtua Fighter 5 spreek me namelijk opzich ook wel aan en dan evt. Resistance... Ik wacht het allemaal nog even af, ik denk niet dat ze zo heel snel uitverkocht zullen zijn gezien de toch aardig hoge prijs, en ik heb nog zoveel games liggen voor de Xbox 360 die ik nog niet uitgespeeld heb dat het eigenlijk zonde is om nu een PS3 te kopen... Maar er blijft toch ergens een gevoel dat ik altijd heb als er net een nieuwe console is uitgekomen... "Hebben!!" Tot dusver heb ik me weten te bedwingen..

18. dennizzz

dennizzz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Had ik ook gister... echt 20 verschillende namen geprobeerd..

Motorstorm vind ik grafisch ook niet echt bijzonder hoor... De filmpjes die ik ervan gezien had waren een stuk indrukwekkender.. maarja das vaker zo.

Ik schrok ook best wel toen ik em uit de doos haalde.. Hij is groot en ook nog is best wel zwaar!!!

Laatst bewerkt: 24 mrt 2007
  19. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    In December kon je al een Online-id vast laten leggen , heb hier dankbaar gebruik van gemaakt.

20. Achillias

Achillias Guest

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina