Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 9]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Fardo, 22 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mr.elk

mr.elk een beetje maar

Leuk Bevonden:
    0
    ja dat is hij zeker, de omgeving vooral!

2. Master Perfect

Master Perfect Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Beide kun je moeilijk vergelijken want het is een totaal verschillende sfeer. Een betere vergelijking zou zijn deze met de toekomstige colin mcrea, maar dat is nog even wachten.

3. Buckket

Buckket Gamertag=Buccket

Leuk Bevonden:
    0
    Motorstorm valt tegen. En dan moet je de E3 demo's en screenshots nemen. Het uiteindelijke spel is zo veel minder mooi, minder spectaculaire physics en het is nieteens 1080p waar de PS3 zo mee showed, maar 720p.

Een betere vergelijking zou inderdaad Colin MCrea Dirt zijn of Forza 2, en dan zie je pas echt dat Motorstorm niet meer is dan een matige racer die niet waar heeft gemaakt wat het zou doen, dus vette gfx zoals eerdere screens en trailers en veel spectaculairdere physics.

4. mortalexe_29

mortalexe_29 fun !

Leuk Bevonden:
    0
    Mee eens. Als je er een tijdje mee speelt weet je wel je hand er toe te zetten maar de eerste paar weken vond ik het echt vreselijk. Waarom die sticks zo dicht op de hand als dat helemaal niet de richting is waar de duim op wijst...|:-

5. Cybercon

Cybercon Guest

Die trailer waar jij het zogenaamd over hebt is inmiddels alweer van 2 jaar geleden. Dat we dit kwaliteit niet meer konden verwacht is inmiddels al lang en breed bekend. Dus wat wil je nu gaan zeggen?

Ik heb het spel zojuist uitgebreid gespeeld bij een vriend en als je gaat beweren dat physics niet spectaculair zijn vraag ik mij af uit welke tijd jouw tv stamt. En ik zeg het nogmaals wat de resolutie betreft, Sony stelt de ontwikkelaars in staat om gebruik te maken van 1080p. Evolution Studios (wat overigens een studio van Sony is, Xbox 360 versie kan je dus mooi vergeten) heeft daar niet voor gekozen, so be it. Maar om het geloofwaardiger te houden, Motorstorm ziet er indrukwekkend uit.

Overigens is het leuk dat je titels als Colin McRae: Dirt en Forza 2 noemt, maar van deze titels zijn geen ingame beelden verschenen (Colin McRae: Dirt) of het spel weet totaal geen indruk te maken op de carmodels na (Forza 2).

6. wesleyX

wesleyX Sword From Heaven

Leuk Bevonden:
    0
    http://www.insidegamer.nl/forum/viewtopic.php?t=47107

A trio of new PS3 games have been announced from the Cellius project (Namco and Sony joining forces).
    The three games previewed:

1) Brave Arms: What appears to be a third person action game in the vein of Ninja Gaiden. Where one man takes on an oppressive regime in revolt.

2) Chain Limit: A James Bond/Jack Bauer style spy adventure type deal.

:cool: Second Season 01: A first person drama/sci-fi action title.

- The 3 games represent very different narrative genres (action, survival, investigative)

- All 3 are QTE-fests, with all the gameplay involving selecting the available targets on screen and pressing buttons to do different actions to change how the scenes play out

- They're all cinematic games involving "bravery, heroes, danger" and so on...

7. Buckket

Buckket Gamertag=Buccket

Leuk Bevonden:
    0
    Nou, dit is wat ik wil zeggen:
    Wil jij zeggen dat naarmate de ontwikkeling van een spel vordert, de kwaliteit van de gfx achteruit gaat? Dus het maakt niet uit of je lekker gemaakt wordt met trailers die er 4x zo mooi uitzien als het spel zelf, "we wisten al dat het niet zo mooi zou worden" dus dan maakt het niet uit.

Tweede punt:
    De TV waar ik het op gespeeld heb stamt uit eind 2006, en is een TV die ook nog eens van hetzelfde merk is, de Sony Bravia. Als Sony eerst indruk probeert te maken met "The only console that supports FULL-HD" en daarna zélf een spel uitbrengt wat 'maar' op 720p draait vind ik wel een beetje zielig.

Fijn dat je het leuk vind dat ik deze titels noem. Van CollinMcrae:Dirt zijn wel degelijk ingame screens uitgekomen, en deze geven in tegenstelling tot Motorstorm wél weer hoe het er uitziet in de uiteidnelijke versie. Zoek even op de titel en je vind ze. Over Forza 2, ik ben er geen fan van, maar de omgevingen in Forza zijn zo zoals je ze in het echt ook zult vinden, ze zijn namelijk gebasseerd op echte circuits. En ja, op echte circuits rij je niet op bergen van 1km hoog in de woestijn met 15 auto's waarvan het schademodel in tegenstelling tot Forza erg meevalt. En ik zal niet zeggen "zoals je wel in trailers zag" want "we wisten allang dat het spel er niet zo mooi uit zou komen te zien".

Trouwens, inderdaad érg jammer dat Motorstorm niet naar de 360 komt.
    Dus,...wat wil je nu gaan zeggen?

Laatst bewerkt: 25 mrt 2007
  8. The Crow

The Crow Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    De belspelletjes doen ook vrolijk mee aan de PS3 launch. Ze zijn alleen niet helemaal op de hoogte van de verkopen en de hoe de launch is gegaan want volgens hun stonden er rijen mensen te wachten voor de winkels en was ie binnen een dag uitverkocht. Ze hebben het laatste exemplaar in heel Nederland nog weten te bemachtigen en die kan je op dit moment (op Tien) nog winnen. Toch wel lachwekkend voor de oplettende kijker ;)

9. Cybercon

Cybercon Guest

Dat Motorstorm absoluut niet zo ''matig'' eruit ziet zoals jij ons doet geloven. Maar om alle misverstanden te voorkomen, maak je gebruik van een HDMI kabel? Zo ja, dan vind ik vind het erg frappant dat jij over niet spectaculaire physics praat. De physics zijn een genot om naar te kijken als je het mij vraagt. Het is natuurlijk leuk dat je trailer van 2 jaar geleden erbij haalt, maar dat is immers oude koeien uit de sloot halen.

En ja de screens van Colin McRae: Dirt zagen er goed uit, maar ik wil ingame beelden zien aub. Niet gephotoshopte screens or whatever.....

De carmodels in Forza 2 zien er goed uit, maar de omgeving is duidelijk minder. Voor een tweede generatie titel als Forza 2 mag je zeker meer van verwachten.

Laatst bewerkt door een moderator: 25 mrt 2007
  10. wesleyX

wesleyX Sword From Heaven

Leuk Bevonden:
    0
    :thumbs: mooi gevonden.
    Zo zie je maar weer dat het allemaal door gestoken kaart is, die belspelletjes.

11. Buckket

Buckket Gamertag=Buccket

Leuk Bevonden:
    0
    Je haalt nu twee dingen door elkaar. HDMI kabel of niet, physics zijn physics en die maakt je niet mooier met een HDMI kabel. Verwijder dit stukje maar snel uit je bericht watn hier maak je jezelf niet echt geloofwaardiger mee. Met een HDMI kabel heb je dus alleen als voordeel dat je digitaal signaal hebt, wat voordeel heeft dat je TRUE DTS sounds hebt en dat je gfx er iets beter uitzien.

Als je de trailer weglaat (raar trouwens de je zegt dat het ouwe koeien uit de sloot halen is, het uiteindelijke spel zou er toch gewoon mooier uit kunnen zien dan een trailer van 2 jaar oud, dus ik weet wat voor koeien jij hebt) is het physics model niet slecht, maar zeker niet zo goed voor een spel waarbij physics hoog op de lijst staan. Werd trouwens gek van de slowmotion die je telkens kreeg als je ergens tegenop knalde.

En over die CM:D screens, bedoel je met ge-PF zoals ze bij Motorstorm alleen maar gedaan hebben?
    De screens en trailers van CM:D zijn echt niet ge-PS. En omdat veel mensen dat denken, zetten ze er ook niet voor niks bij dat het "in-game engine" footage is.

Dus verzin nog maar wat loze argumenten, je hebt duidelijk geen kaas gegeten van physics, HDMI of de dingen die Sony beloofde met hun games ("FULL-HD experience", reclameboekje wat bij de games ligt in de winkels).

12. Cybercon

Cybercon Guest

Grappig om te lezen dat Motorstorm in jouw ogen nog steeds niet impressive is. Maar als jij überhaupt dacht dat de E3 trailer daadwerkelijk ingame was, dan ben je wel heel erg makkelijk om te praten. In die trailer zag je al geen HUD, dus dat verklaarde al meer dan genoeg. Trouwens als ik de reacties op diverse fora lees is het gebruik van een HDMI kabel wél degelijk groot, dus ik vraag me af wie het nou juist heeft.

Maar goed dat jij constant gek werd van de slowmotion ligt toch echt eerder aan je skills. Na enige tijd had ik het volledig onder de knie en was de slowmotion nog amper van sprake. Ik vraag me af hoelang de speelsessie was, want als je na een uur nog steeds tegen de rotsen crasht is er echt iets niet snor :emo:

Ik zie duidelijk dat we niet op een lijn zitten wat betreft ons mening over Motorstorm, dus laten we het maar hierbij laten.

Trouwens laat me maar wat ingame beelden zien van Colin McRae :)

Laatst bewerkt door een moderator: 25 mrt 2007
  13. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Mwah, even mijn mening over het algemeen. De ps3 is op veel fronten net ff iets beter dan de xbox 360. Maar ik vind de beelden die de 360 tovert zo mooi, dat ik geen verdere behoefte heb aan de net iets betere beelden van de ps3. Het live gebeuren verbaasd me wel. Ik weet dat op de ps2 dat network play gebeuren zwaar zuigde. Maar daar hebben ze nu flink verandering in gemaakt. Het is beter dan live, en als ik me niet vergis, ook nog eens gratis. Hier mogen ze bij M$ wel flink wat aan gaan doen, het moet gewoon veel beter kunnen. Verder de prijs, belangrijk punt. Zoals ik zei vind ik de ps3 net iets beter op alle punten, alleen om daar 200 euro voor neer te tellen!? Wat mede door de blue-ray speler komt, die ik hoogstwaarschijnlijk toch nooit ga gebruiken? Dus ik hou het maar lekker bij mij 360, ben ik ruim tevreden mee!
    Oja, en dan de wii. Erg leuk ding, maar het is gewoon een gameconsole apart, de graphics zijn 5 jaar verouderd, maar de besturing loopt 5 jaar vooruit. Leuk gedaan voor als je met wat vrienden bent e.d. Maar om nou in je eentje met die controller te gaan zitten... nee danku.

14. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Noem eens een 360 game waar jij de physics dan goed vind? Sorry hoor, maar de physics in MotorStorm zijn alles behalve matig. Tuurlijk zijn de pre-rendered filmpjes geen goede zet geweest (ben er nu nog niet blij mee), maar om daar nu 2 jaar later constant op terug te blijven komen, vind ik een beetje laag. In de tijd na de beruchte E3 heeft Sony het recht gezet en ingame beelden getoond. Moet je eens naar die ingame beelden van MotorStorm van toen kijken en nu naar de retailversie. Is echt een flink verschil. Zo kan ik ook gaan beginnen over Raven op de Xbox 1 toen......
    Pre-rendered shit toen of niet, ik vind dat ze nu wel gewoon vette games afleveren. Feit is dat iedereen pre-rendered shit toont die men niet kan waarmaken. Forza 2 anyone op de afgelopen E3 etc?? Iedereen doet het, maar daar hoor je mensen hier niet over klagen.

15. mr.elk

mr.elk een beetje maar

Leuk Bevonden:
    0
    ja maar dat maken ze gewoon waar, dus ik zie het probleem daar niet.

16. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Nou, ik vond de trailer die toen op de marketplace stond toch wel wat mooier dan zoals de game er nu uitziet. Maargoed, is een persoonlijke mening. Zolang je hetzelf maar tof vind. :b:

17. Ralfje

Ralfje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Een maatje van mij heeft ook een ps3 gekocht. Heb even resistence mogen spelen. Ziet er wel mooi uit, loopt ook soepel. Ik vind dat dit best een goede launchtitel is. Beter dan Quake 4 voor de 360. Het spel aanbod is minder dan de 360. Al moet ik zeggen dat MS wel weer een keer met een killergame mag komen (mening).

Ook vind ik dat als psonline even goed is als xboxlive dat MS zijn diensten ook wel gratis mag maken. Denk dat dit binnen korte tijd ook wel gaat gebeuren. Nu ze ook de pc gamers willen integreren. Deze willen natuurlijk niet betalen om online te kunnen als ze counterstrike wel gratis kunnen spelen.

18. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Gears of War is toch een killer game?

Dit gaat niet gebeuren. De pc gamers gaan ook betalen voor bepaalde live functionaliteit. Degene die al Live hebben betalen niets extra's. De Live service bied meer dan alleen on-line gamen. Je hebt namelijk een friendlist voor alle games. Tevens kan je cross game/platform met mensen chatten en invites sturen. Met de PS3 kan dit allemaal niet. Ook geeft Sony geen service om aan ontwikkelaars om hun net code te gebruiken.

19. Ralfje

Ralfje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, Gears of War is een killer game. Maar na Gears of War is er niet echt veel bijzonders uitgekomen, vind ik. De spellen die een grote hype hebben komen pas veel later.

Je hebt toch live om te kunnen gamen? Chatten doe ik wel met msn ofzo. Sony komt met die virtuele wereld. Dat is echt tof gedaan, als het werkt. Dan kan je haast wel zeggen dat MS achter ligt, en je moet er nog voor betalen ook.

20. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Zou ook matig zijn dat je dan misschien al sinds de Xbox 1 €60 per jaar hebt gedokt en opeens is het dan gratis. Kan gewoon niet.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina