Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 9]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Fardo, 22 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Van af volgende maand komen er elke maand top games uit :)

Doordat Microsoft de ontwikkelaars helpt en een unified systeem heeft, zullen er meer on-line games beschikbaar zijn dan voor de PS3. Kijk maar eens naar Virtua Tennis 3 ... deze ondersteund wel Live... maar geen PSO ... tevens vind ik een universele friendlist echt heel erg belangrijk. Daarnaast zal je op Xbox Live minder cheaters of game verziekers tegen komen, want deze mensen worden gebanned en zijn hun geld kwijt. Je zal op het PS3 netwerk veel meer kinderen en irritant gedrag tegenkomen

2. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat alleen in de begin tijd de PS3 games minder online hebben, vanaf nu zal het wel mee gaan vallen denk ik.. Het netwerk van Sony is nu echt heel sterk (Resistance en dedicated servers!) En die universele friendlist gaat ook zeker komen (motorstrorm gebruikt al je XMB friendlist)

Oh en
    Halo 2. Als de PS3 het voor elkaar krijgt om een nog grotere verzameling complete debielen online te krijgen vind ik het knap..

3. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ik denk dat je dat altijd wel zal houden.. Ongeacht welke console.. Blijft jammer.

4. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Blijft zeker jammer, ik ben er ook voor aan het zorgen een degelijke friendlist te bouwen voor de 360 en PS3, zodat ik niet meer met random people hoef te spelen..

5. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Halo 2 is een eerste generatie xbox game. welke nog niet die opties heeft als dat de xbox 360 aan kan ... Halo 2 online is gelijk aan het ps3 netwerk nu. Wat is xmb? de meeste third party ps3 games zullen dit niet gebruiken .. de friendlist wordt ook beperkt .... niet te vergelijken met live

6. 3SP

3SP Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Pfff sorry hoor meng me normaal nooit in discussies over graphic s en physics.Maar de physics in motorstorm niet indrukwekkend?,dan vraag ik me af of jij wel weet wat physics zijn.En nee een hdmi kabel veranderd niks aan de physics.maar met hdmi kun je toch 100 procent beter de uitwerking van die physics engine zien. Of je nou een opstpattend wolkje stof ziet of je ziet afzonderelijk elk zandkorreltje en hoe natuurgetrouw de blubber in de ronde vliegt ,en onderdelen van je auto etc.Physics is niet alleen hoe bv je auto aanvoelt en reageert maar ook hoe de beweging van dingen eruitziet (zwaartekracht,collision etc).

Dus voordat je mensen loze argumentatie gaat verwijten.ook zelf mischien een beetje nadenken over wat ze bedoelen.

7. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Blijft zeker jammer, ik ben er ook voor aan het zorgen een degelijke friendlist te bouwen voor de 360 en PS3, zodat ik niet meer met random people hoef te spelen..

XMB is de Croos menu Bar, gewoon het dashboard van de PS3, daar heb je een centrale friendlist, en in Motorstrorm kun je gewoon mensen vinden en joinen die op je XMB frienlist staan..

Ik denk wel dat veel games dit model zullen gaan gebruiken, maar we zullen wel zien.

8. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Eh, die kom je overal tegen, op elk platform, ook op Live. Ben al genoeg 12 jarige kleuters tegengekomen op XBL die constant lopen te kloten, te schelden en irritant lopen te doen. Heb een gast die nogal gek was op Hitler zijn visie en constant liep te rammen als avoided player opgegeven. 2 dagen later kom ik hem gewoon weer tegen. Dat systeem werkt volgens mij dus ook niet helemaal lekker. Kortom, je hebt het op elk platform en dat zal altijd zo blijven.

9. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Motorstorm is typisch een titel waarbij physics een zeer belangrijke rol spelen. Wat misschien niet iedereen weet is dat de engine die dit mogelijk maakt Havok genaamd is. Voor Motorstorm maakte men gebruik van versie 4.0 van deze engine en die heeft men heel goed benut.

Het vergelijken van deze game met de huidige 360 games vind ik persoonlijk een beetje onzinnig. Er is namelijk geen enkele andere 360 game waarbij de physics op dezelfde wijze benut worden. Deze Havok engine wordt echter al in aardig wat 360 games gebruikt, denk bijvoorbeeld aan Crackdown en Fear. In deze titels worden ook nette physics getoond maar dan net even anders als bij Motorstorm. Ook Gear of War gebruikt deze engine maar dan voor de ragdoll physics.

De 1e game waarmee je Motorstorm straks zou kunnen vergelijken is Colin McRae Dirt. Een titel die in tegenstelling tot Motorstorm wel veel gameplay modes, een replay functie, veel tracks en veel voertuigen bevat. En laat Codemasters nu net een licentie genomen hebben op Havok Behavior 4.5.

Kennen jullie trouwens de geweldige titel Rallisport Challenge 2 nog? Deze titel verscheen in 2004 voor de xbox en toonde ook indrukwekkende graphics, physics en crashes. Zie deze video bijvoorbeeld: http://youtube.com/watch?v=sU74dyvilds

10. Ralfje

Ralfje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zoals het er nu uit ziet, wat ik mag geloven over psonline (heb het zelf niet gespeeld) werkt het toch heel goed!? Een friendlist intergreren en een chatfunctie kost weinig moeite denk.

Maar hoe zit dat dan met de ps3 online? Wie betaald het online gebeuren?

11. Toadhead

Toadhead Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zelfde als bij MS denk ik :p
    Ik bedoel de 60e die je per jaar betaald aan MS, waar gaan die heen?
    Als je de Xbox 360 even ziet als een computer, dan is het toch vreemd dat je maandelijkse kosten moet betalen? Je internet connectie word namelijk niet door MS verzorgt maar door je eigen internet provider waar je zelf voor betaald. Tuurlijk kun je gratis demos en trailers downloaden wat MS geld kost, en tuurlijk moet MS voor updates zorgen e.d. en heeft het ze tijd gekost het hele archievement systeem op te zetten etc. maar ik blijf het vreemd vinden dat ze hier zoveel geld voor willen hebben. Ik had 25e / jaar veel redelijker gevonden voor Xbox live gold.

12. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Enorme servers

13. Shinobi of the Wind

Shinobi of the Wind I'm Good Money

Leuk Bevonden:
    0
    Heb gister nog ff op de PS3 gepeeld met de games Motorstorm en Ressitance. Welnu, ik moet zeggen dat ik Motorstorm echt geweldig leuk vond (goede gameplay dus). Maar qwa Graphics ben ik toch een beetje teleursgesteld. Had veel mooiere graphics verwacht. Eerlijk gezgegd vind ik dat de grafische kwaliteiten verglijkbaar waren met die van de anderhalve jaar oude PGR3. En wat betreft ressistance, het voelde echt aan als een standaart shooter en na Gears was ik wederom teleurgesteld in de grafische kwaliteiten van een PS3 game. Het enige waar ik duidelijk van onder de indruk was was het online gedeelte. Geen lag, niks. Daar kan MS nog wat van leren.

Was eergister echt vastbesloten om volgende week een PS3 te halen, maar naa deze teleurstellende eerste induk ben ik toch aan het twijfelen. Ik weet dat het nog te vroeg is om harde conclusies te trekken maar dit was duidelijk niet wat ik ervan verwachte.

PS: Mijn mening. :+

14. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Het is natuurlijk logisch dat het op grafisch gebied allemaal wel meevalt op dit moment. Komt omdat de 360 een stuk verder is qua games en al ruim een jaar en wat maandjes op de markt is. De PS3 is net uit, maar next-gen graphics hebben we op de 360 al gezien. Het is dus niet "nieuw" meer, dus valt het niet meer op. De PS3 moet nog ff de tijd krijgen, hij zal je grafisch gezien zeker niet teleurstellen in de loop van de tijd, evenals de 360 dit niet zal doen.

Ik heb er gisteren mee mogen spelen bij een maat, en qua uiterlijk is het echt de mooiste console ooit basta. Wat ziet dat beestje er gelikt uit zeg, je weet echt dat er wat staat. Prachtige machine. Dat menu is precies als die van de PSP, vind ik persoonlijk niet echt handig maar er valt mee te werken. Het menu van de 360 vind ik persoonlijk iets prettiger ogen en het werkt wat lekkerder, maar dat kan een kwestie van wennen zijn.

Ik heb alleen de game Resistance Fall of Men gespeeld en die viel me niet tegen. De gameplay is lekker vlot en de wapens zijn tof. Ik hou niet zo van aliens, maar dat terzijde. Grafisch was het niet overdonderend, komt vooral omdat de omgevingen saai en inspiratieloos zijn. Ook oogt het overal daardoor wat grauw. GTHD hadden we ff gedownload, en die zag er ook wel goed uit. Vooral de omgevingen zijn ontzettend mooi, de auto's vond ik net wat minder, maar er is er maar eentje in de game.

15. Insane/Erret

Insane/Erret If in doubt.. Flat out

Leuk Bevonden:
    108
    Nou ik heb ook een ps3 (gewonnen) want ik wilde hem eerst echt niet kopen, maar nu ik hem kreeg vond ik dat wel beters natuurlijk, maar ik heb F1 gekocht en die is toch wel erg tof, wat ik trouwens niet had verwacht. Res fall of man demo gedownload en ziet er grafisch niet bijzonder uit low res hier en daar, maar de gameplay is wel goed. Motorstorm(demo) vind ik toch een bout game zo mooi ziet het er niet uit en speelt gewoonweg niet lekker. Maar al met al ben ik toch wel tevreden met me ps3.. tis wel een mooi apperaat, de 360 die naast me ps3 staat lijkt nu echt net een stuk goedkoop speelgoed laterss

16. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    ZO errie ik las vanacht dat je ps3 gewonnen hebt, omdat je met je dikke aars weer het snelste was. lekker pwik
    en nog wel dat apparaat dat je zo kut vond hahaha.
    naja, iets van 600eu gratis krijge is ook nie mis natuurlijk.
    gefeliciteerd stinkpik

17. Toadhead

Toadhead Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vind de PS3 beter dan Xbox 360, alleen de games vallen erg tegen.
    Ik had eerst goede hoop dat dit in de toekomst zou gaan veranderen maar na het horen van de vele geruchten dat FF13 en MGS4 ook naar de Xbox 360 gaan komen, DMC4 die al zeker naar de Xbox 360 komt en eventueel zelfs exclusiviteit GTA op de Xbox 360 (als MS Take Two over zou kopen) maakt me toch zorgen.

Maarja ik wacht nog eventjes met een console kopen op dit moment. Vind het nu gewoon erg moeilijk om een goede keuze te maken. Jammer dat de PS3 er nu pas is en niet gelijk met de Xbox 360, dan was alles een stuk makkelijker geweest :mad:

18. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903

:confused: Je vindt de PS3 beter maar de games vallen tegen? Isn't that what it's all about?

19. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ach, ik vind zowel de PS3 als de Xbox 360 iets hebben. :)

De Xbox 360 heeft inmiddels een kwalitatief goede bibliotheek aan games, terwijl de PS3 nog op gang moet komen. Voor ieder wat wils ;)

20. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    Ik vind dat de ps3 zijn geld niet waard is. net als wat jij nu zegt dat de exclusieve games voor de ps3 ook naar de 360komen, is er voor mij niks boeiends aan de ps3. 1. de controller voelt nep aan, shooters erop spelen gaat (netals bij de ps2) verracht.
    2. Interface is cheap (zelfde als psp)
    3. ze komen een jaar later uit dan de x360, en hij is niet veel beter.
    4. belangrijkste: de leukste games komen ook op de 360.
    5. Xbox live... tja what do i have to say more?!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina