Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 10]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 26 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    2012 komt microsoft met een nieuwe Xbox ... is al eerder bekend gemaakt ...

2. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    MS heeft gezegd dat je de nieuwe Xbox pas mag verwachten rond 2012.

Ik denk ook dat PS3 binnen zoveel jaar nr. 1 zal worden. De PS3 zal echter wel niet meer zoveel meer voorstaan als toen de PS2 en Xbox. Het zou me zelfs niet verbazen moest het (een tijdje) een nek-aan-nek race worden.

De Wii zal uiteindelijk nr. 3 worden, maar helemaal niet zo'n grote verliezer zijn zoals de GC was en uiteindelijk niet zoveel minder hebben verkocht dan de 360 en PS3.

Laatst bewerkt: 27 mrt 2007
  3. wesleyX

wesleyX Sword From Heaven

Leuk Bevonden:
    0
    @Boss
    520.000 units stond vrijdag op de site. Dit is zeer waarschijnlijk een schatting.

Over 2 jaar een prijsdaling. Dat wordt dus Maart 2009. De komende 2 jaar zal het niet zo geweldig gaan met de PS3. Ze verliezen een aantal exclusives, maar hebben nog steeds een goede third party ondersteuning. Ze verliezen eigenlijk geen games, het worden alleen multiplatform games. Aan het einde van het jaar zal Home voor een boost zorgen samen met 1st 2nd party games. Ergens in deze tijd (komende 2 jaar) zal Blu-ray de standaard worden.

De PS3 zal NIET inlopen op de Xbox 360.
    In 2009 zit er een verschil van 10 miljoen units in het voordeel van de Xbox 360.
    Helaas voor de Xbox 360 kan het geen lekkere voorsprong nemen. De Nintendo Wii zit namelijk in de weg. Deze zal de komende 2 jaar nog populair blijven.

PS3 zwak in het begin sterk op het einde.
    Xbox 360 constant
    Wii sterk begin zwak einde.

4. legian

legian Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    rond 2012, mooi dan heb ik nog genoeg tijd om deze lekker helemaal plat te spelen.
    en die hd tv eens te kopen :D :D :D

5. mortalexe_29

mortalexe_29 fun !

Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt me ook wel een realistisch senario. Het blijft alleen op een aantal punten moeilijk inschatten. Hoe sterk is het merk sony en zijn games om misschien toch weer zo'n voorsprong te pakken? Weet nintendo hun appraat 5 jaar leuk te houden of blijven het van die minigames?
    De xbox is wat dat betreft wel constant, de mensen weten wat ze kunnen verwachten en de games zijn ook weinig verassend maar wel van kwaliteit. Het is denk ik nu wel aan microsoft zich duidelijk te onderscheiden van sony, want zodra deze in prijs zakt en wat meer games heeft zal het toch het krachtige appraat met de meeste titels zijn.

6. Ralfje

Ralfje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De ps3 is ook gehypt hoor. Nu zijn de verkopen nog goed (UK). Maar als mensen erachter komen dat de 360 hetzelfde presteert gaan ze echt geen 200 euro meer betalen.

7. jackie brown JR

jackie brown JR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Blu ray \o/ maarja of dat het nou helemaal is :9

8. JeePee

JeePee Guest

Dan pas? Owwwww, tijd zat nog om deze console stuk te spelen.

Ow wacht, dat heb ik al een keer gedaan :cool: :+

9. Ralfje

Ralfje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je ermee gegooit? :+

10. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Ik denk gewoon dat de ps3 uiteindelijk(binnen x-tal jaar, pakweg, 4 a 5 jaar) terug op nummer 1 gaat staan. Dat is MIJN SCHATTING. Maarja, als jij zegt, dat de ps3 NIET zal inlopen op de xbox 360, zal het zo wel zijn zeker:confused: , dude, dat denk jij, dus zeg dan ook aub, "ik denk dat de ps3 niet zal inlopen op de xbox 360".
    Maarja, swat, xbox 360 heeft een zeer grote voorsprong. En mij zou het niet verbazen moest Microsoft Sony een beetje nadoen door binnen 2 jaar een kleinere xbox 360 uit te brengen. Dus Sony gaat een heel zware strijd te gemoet. Maar zoals ik al zei, ik denk nog steeds dat ps3 uiteindelijk op nummer 1 zal staan.

11. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Playstation zal ongetwijfeld weer de nummer 1 positie bestijgen.
    Aldan niet door naamsbekendheid.

12. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    PS3 ook succesvol in Portugal:

13. wesleyX

wesleyX Sword From Heaven

Leuk Bevonden:
    0
    Richtte me alleen met VGcharts.org op jou.

Ik verwacht dat de PS3 niet zal inlopen voor 2009. Daarna dus wel. Ergens in 2010/2011 gelijkspel. Uiteindelijk wint de PS3 kwa verkopen. Maar dan ook net voor 2012 met een niet zo groot verschil. Dan staat de Xbox 3 voor de deur. Ik verwacht dat de PS3 nog wel doorgaat als goedkope Blu-ray speler/console tot 2015.

14. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Zoals ik al eerder zei, ga ik akkoord me Boss. Binnen zoveel jaar zal de PS3 de nr1 positie van de 360 overnemen, maar het verschil zal zeker niet groot worden.

De Wii daarentegen zal, naar mate de graphics van de PS3 en 360 nog wat beter worden en de prijs van de 2 laats genoemde zal dalen het niet meer kunnen volhouden en nog maar weinig verkopen om uiteindelijk op de laatste plaats komen te staan (maar met mooie verkoopcijfers, zeker voor Nintendo als je weet dat ze al vanaf de eerste Wii die vekocht verscheept is winst maken).

15. ViperMike

ViperMike Guest

Ik heb gehoord dat het internet op de PS3 best slecht is vergeleken met de 360(weet niet of het waar is)

16. Cybercon

Cybercon Guest

Op de Xbox 360 heb je geen browser (voorlopig niet) dus ik weet niet waar je het over hebt? Van wat ik tot dusver heb gehoord over de PS3 browser, schijnt het goed te werken. Overigens zijn er hier ook mensen die vanaf hun PS3 berichten plaatsen, altijd leuk natuurlijk :)

17. 3SP

3SP Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hij heeft et natuurlijk gewoon over online gamen
    Zoals in dit topic al vaak is gezegd,zijn de ervaringen met ps3 online juist heel erg goed

18. Heartbeat

Heartbeat Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Met de 360 ook. :)

Laatst bewerkt: 28 mrt 2007
  19. RogierM

RogierM Active Member

Leuk Bevonden:
    31
    http://www.nu.nl/news/1022966/55/Microsoft_komt_met_luxe_versie_Xbox_360.html

Snap ik nu niets van HD of ligt dit nu aan mij.

Ik heb de x360 met VGA-HD kabel aangesloten op mijn TV en speel op 720p. De spellen zijn ook op max 720p. Ik begrijp dit dus niet: "Dit systeem had een grotere harde schijf en een betere hd-verbinding dan de 'oude' Xbox 360."

720p blijft 720p naar mijn idee. Volgens mij haakt 80% van de mensen af wat HD nu precies is.:confused:

20. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Die VGA HD-kabal stuurt een analoog signaal door, een HDMI kabel digitaal. Digitaal geeft iets betere beeldkwaliteit. Ook kunnen sommige tv's een 1080p signaal alleen maar ontvangen via HDMI. Het is dus een verbetering, maar geen wereldschokkend verbetering. HDMI is er denk ik eerder ingezet om niet op de PS3 achter te lopen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina