Dual boot weg

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Vegetom, 28 mrt 2007.

1. Vegetom

Vegetom whojow!

Leuk Bevonden:
    3
    Hallo,

Ik heb gisteren Windows XP backup gedaan, maar nu is de dual boot weg. Windows Vista staat nog wel steeds op de D partitie, maar bij het opstarten doet ie dus automatisch XP nu. Heb al VistaBootPRO 3.1 geprobeerd maar lukt ook niet echt en via uitvoeren-> msconfig staat ie ook niet meer in boot.ini. Heb wel graag dat ie terug komt zonder Vista eraf te gooien en opnieuw moet installen...
    Alvast bedankt.

2. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf een dual boot XP en 98, of deze optie nog werkt met Vista <> XP geen idee, maar het valt te proberen:

- Plaats de Windows XP CD
    - Kies dan Herstellen met de herstelconsole (volgens mij gewoon op R drukken als ik het me goed herriner.
    - je komt dan in de herstelconsole terecht.
    Voer dan het commando fixboot uit. Hiermee wordt je boot.ini opnieuw geschreven.

Zo kon je een dual boot dus fixen als je een dual boot had met Windows 98 én XP, ik weet dus niet of dit nog steeds werkt bij Windows XP en Vista...

3. Vegetom

Vegetom whojow!

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb alleen een backup cd van Windows XP, omdat het zo'n acer laptop is, dus stond er standaard op. Wel geprobeerd met de Windows Vista cd te herstellen, geeft ook aan hersteld, maar het is nogsteeds de boot van XP...

EDIT:
    Dit is dus in VistaBootPRO 3.1

Laatst bewerkt: 28 mrt 2007
  4. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hm... dan weet ik het ook niet.. sorry :eek:
    Toevallig vandaag weer mn bootloader gefixed, omdat ik mijn XP ook weer opnieuw had geinstalleerd, daar werkte het ook gewoon.

Ik heb een beetje gezocht op Google. Enige wat ik kon vinden voor XP <> Vista is idd het programma Visatbootpro, maar verder heb ik geen andere oplossingen gevonden waar een duidelijke beschrijving bijstond.

Waar ik nu wel achter ben is dat Vista geen gebruik van het bestand boot.ini dat XP gebruikt (dit bestandje wordt volgens mij hersteld bij de methode die ik beschreef).
    Vandaar dat dat dus ook niet zou werken.

Maar wel vaag dan dat het zelfs niet lukt met de Vista installatie.

Ik zoek zelf ook nog even verder of ik nog oplossingen kan vinden. Ik vind het zelf ook wel interessant en misschien ook wel handig voor als ik Vista een keer ga uitproberen.

5. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
  6. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zoeken met Google is ook een vak apart :+

7. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden: