De HDTV Thread [Deel 11]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 18 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee hoor, ook op een HD Ready TV is het beeld gewoon haarscherp. Je kunt dan alleen niet van een 1080p resolutie profiteren, maar afhankelijk van diverse andere factoren (o.a. je kijkafstand en de grootte van je scherm) ga je hier misschien niet eens veel van merken.

2. Bianconero

Bianconero Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    gelukkig en bedankt voor je reactie, op zo'n antwoord hoopte ik al :thumbs:

3. Cybercon

Cybercon Guest

:)

Dat is wat onduidelijk, maar op de site van Progress staat begin april.

4. Hoogvliet

Hoogvliet Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    vraagje... wat is het verschil tussen HDMI 1.1, 1.2 en 1.3?

5. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Hier de speqs van HDMI 1.3

Higher speed: HDMI 1.3 increases its single-link bandwidth to 340 MHz (10.2 Gbps).
    Deep Color™: HDMI 1.3 supports 30-bit, 36-bit and 48-bit (RGB or YCbCr) color depths.
    Broader color space: HDMI 1.3 adds support for “xvYCC” color standard.
    New HD lossless audio formats: Dolby TrueHD and DTS-HD Master Audio™.

HDMI 1.3 is volledig compatible met HDMI (1.0 , 1.1 en 1.2) , DVI-I en DVI-D.

Uitleg van HDMI (1.0 , 1.1 en 1.2a) vindt je hier ,
    http://www.hdmi.org/about/faq.asp

De PS3 is het 1e aparaat dat gebruik maakt van de nieuwe HDMI 1.3

6. Hoogvliet

Hoogvliet Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    o, ik heb geen PS3:p maar ik lees hier van allemaal mensen dat de R serie beter is dan de S serie... Geld dit ook voor de nieuwe versies die in april komen, dat de R beter is dan de S versie

7. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Ja, de S8 serie is gewoon het instaptype, de r8 is weer de betere.

8. Hoogvliet

Hoogvliet Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jammer dat ik dan qua dising de S serie mooier vind, en die met die bolle onderkant, de R serie minder mooi vind. Maar ik wacht zowiezo met kopen tot ik ze in het echt heb gezien... dat kan al zoveel verschil maken met plaatjes

9. Achillias

Achillias Guest

Opzich scheelt het niet eens zo veel van elkaar. Iedergeval is de nieuwe S beter dan de huidige R serie's dus zit je financieel niet zo ruim en wil je toch een uitstekende LCD voor een scherpe prijs dan zou ik voor de S gaan.

Heb je het geld wel en maakt het je niet uit om 100 tot 200 meer te leggen voor 1000 contrast meer dan zou ik voor R gaan. Verschil tussen R en S zit hem in de contrast (meestal met een verschil van 1000 contrast max, zoals s81 is bijv 7000 cs en r81 is 8000 bij de 32 inch en voor 26 is het 4000 tegenover 5000 ), en misschien ook wel het materiaal? maar daar merk je zowiezo niks van.

Laatst bewerkt door een moderator: 1 apr 2007
  10. Cybercon

Cybercon Guest

De R84 wil ik maar al te graag in bewegend beeld zien :9

Volgens de site van Progress zal de adviesprijs van R84 (32'') rond de 915 euro komen te liggen. Nou had ik Samsung gemailed om een bevestiging maar zij gaan dus niet over de adviesprijzen, levering etc. :confused: Volgens hen moest ik bij een van de Samsung dealers zijn. En laat het net zo zijn dat we er hier geen een hebben. Ach ik wacht wel af O-)

Laatst bewerkt door een moderator: 1 apr 2007
  11. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66

Dat ben ik helemaal met je eens, ik vind dat bolle design van die r ook veel minder mooi dan het rechte van de s.
    Ik spaar nog door voor de full hd m8 met 15000 dynamisch *)

12. Hoogvliet

Hoogvliet Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dat dynamisch zegt niet zoveel he... dat is gewoon electronisch opgepompt. Maar mijn vraag nu weer is: Zittten er bij de nieuwe moddelen een wandsteun bij?

En nog wat... ik twijfel no toch weer of ik niet voor de bolle moet gaan:p

13. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    Nee, waarom zou je er een wandsteun bij krijgen? daardoor gaat de prijs alleen maar omhoog. die wandsteunen zijn optioneel.

Welke bolle? :confused:

14. Hoogvliet

Hoogvliet Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja, met die bolle/ronde onderkant:p!

Ik heb trouwens wel ff een chille site gevonden.

LE37R81B voor 1069,- incl. ( met thuiswinkelwaarborg)

LE37S81B voor 935,- incl. ( met thuiswinkelwaarborg)

Als je ze afhaalt, gaat er nog 29,- af geloof ik

www.bestelict.nl

15. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vraagje aan de audio-experts hier. Ik wil van de week mijn PC even naar beneden verplaatsen om hem ff aan de Full HD Bravia van m'n pa te hangen....even laten zien wat zijn 40" scherm kan met wat leuke HD films :cool: Nu sluit ik hem aan via VGA, dus wat betreft beeld weet ik het....maar wat is de beste manier om ervoor te zorgen dat ik ook geluid heb ? Als het uit de TV komt is het al goed, dus voldoet een 3,5 mm male-male jackplug kabeltje waarvan het ene uiteinde in mijn PC gaat en het andere uiteinde in de TV ?

Laatst bewerkt: 2 apr 2007
  16. Banjy

Banjy It's getting closer

Leuk Bevonden:
    0
    Dit zou prima moeten voldoen lijkt mij. :) Je opties hangen af van wat voor uitgangen je PC heeft. Vaak zit er bijvoorbeeld een koptelefoon aansluiting op, door hier een 3,5mm jackplug (dus van headphone naar 2 tulp stekkertjes) op te sluiten zou het geluid door moeten komen op je tv.

Mocht je een losse geluidskaart hebben dan zit er vaak ook nog wel een coaxiaal out op, verbind deze met je home cinema set en je hebt DD5.1 + DTS :D

Laat je wel even weten of je het beeld stukken beter vind ten opzichte van 720p? Aangezien men soms wel beweerd dan 1080i/p eigenlijk alleen nog maar een gimmick is en nog niet nodig etc.

17. Cube

Cube Speed Junky...

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk toch nog mensen met smaak :+
    Deze ga ik vrijdag kopen, vanmiddag kijken of hij bij de plaatselijke elektronica boer is en ff kijken of het er echt zo vet uit ziet. En dan vrijdag kopen *)

18. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kan ik niet gewoon een kabeltje kopen met aan beide kanten zo'n 3,5 mm jackplugje, waarvan het ene uiteinde in de koptelefoonuitgang van de PC gaat en het andere in de koptelefoonuitgang van de TV ? Zo deed ik het eerst ook namelijk als ik de laptop aan de TV wilde hangen....

19. Banjy

Banjy It's getting closer

Leuk Bevonden:
    0
    Dat zou indd prima kunnen werken, zeker omdat het eerder al werkte. Maar het is dan wel zo dat je eigenlijk twee audio-out poorten op elkaar aansluit. Nu is er een grote kans dat je tv die koptelefoon aansluiting (audio-out) ook gewoon als audio-in slikt. Dus ik zou het gewoon even proberen helemaal als je die kabel al hebt liggen... Ik ben benieuwd naar je Full HD ervaringen *)

20. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Top ! Bedankt, je hoort het nog wel van me dan :) Ik kan ook wel wat foto's schieten, maar die 2.0 MP camera van mijn telefoon zal de HD kwaliteit niet ten goede komen dus ik denk dat ik me die moeite maar bespaar :+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina