De HDTV Thread [Deel 11]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 18 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Firmware updates vallen onder de garantie.

Een monteur kijkt eerst als het probleem kan worden opgelost door een firmware update.

2. the hammer

the hammer goeiemorge

Leuk Bevonden:
    0
    ok maar het lijkt me sterk dat hij niet goed is voor gamen want hij heeft gamemode enz....
    of ligt dat aan mij?

3. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt gelijk, als ik eerst de decoder aanzet en daarna pas de TV (vooraf ingesteld op HDMI), dan krijgen we wel beeld en geluid. Ik vond het al zo vreemd dat HDMI niet te kiezen is als video-output op de decoder zelf. Nja met een beetje omslachtig gepruts kom je er ook blijkt wel weer :emo: Het beeld is super, alleen moest het weer zo zijn dat Film 1 voor ons HD momentje de geweldige film Ice Princess in de premiere had liggen \o/ :+

Laatst bewerkt: 2 apr 2007
  4. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    denk dat het een ander model is wat in die prijsklasse valt...deze namelijk.

http://www.sony.nl/view/ShowProduct...w_nl_NL&pageType=Overview&category=TVP LCD TV

zo uit mijn hoofd is de kdl-40w2000 nog een 2000 a 2200 euro bij media markt,bcc,its enz enz.

5. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Misschien dat het probleem opgelost kan worden met een firmware update.
    Maar om nu de hele dag thuis te blijven voor een monteur hoeft van mij ook niet !!
    De HD-decoder upscaled ook de normale tv-uitzendingen naar 720p of 1080i.
    Want het beeld is vele malen scherper dan via de Panasonic Decoder Scart (RGB).

Vindt alleen jammer dat Film1HD niet in DD5.1 uitzend.
    Laatst naar Walk The Line in HD gekeken en dat zag er :9 uit.

6. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, viel me ook op. Anyways, bedankt voor je hulp tot dusver :) Later deze week nog even mijn PC aan de Bravia hangen, want hoewel ik Film 1 HD er behoorlijk scherp uit vond zien heb ik toch het idee dat een HD-DVD/Blu-Ray er nog net een schepje bovenop doet qua scherpte. Dat van die firmware update laat ik mijn pa anders wel even navragen bij Samsung van de week.

7. basovich

basovich Guest

Ik had ff een vraagje over PiP (Picture in Picture).

Is het nou zo de bedoeling dat het gewoon een optie is op een tv ofdat je het via een kabeltje moet doen?? dus dat ik bjv. kan xboxen op het gewone zender en ik dan in een klein vakje bijv. voetbal kan kijken?? en welke HD-tv's ondersteunen dit??

8. Hoogvliet

Hoogvliet Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou, het addertje is gevonden hoor:p Dat word geen Full HD TV voor mij, maar gewoon een normale 100 CM LCD:mad:

ach, wat zeur ik eingelijk:p

Maar ik zie ook veel plasma schermen van goede merken scherp geprijst, met 2 x HDMI, PC aansluiting, 2x scart enz. 10.000:1 echt veel beter dan menig LCD.
    Is een plasma ook goed? of is een LCD beter

oja, en mensen die reageren met inbranden, dat is niet meer zo, het staat nu gelijk aan een LCD. Dat kwam enkel vroeger voor bij plasma:) dat is inmiddels al de wereld uitgeholpen!

9. mortalexe_29

mortalexe_29 fun !

Leuk Bevonden:
    0
    Plasma heeft idd vooral een (soms veel) hogere contrastverhouding waardoor het zwart zwarter is. Dat inbranden is idd niet meer zo en het stroomverbruik valt ook best mee.

Er zijn trouwen ook best wat full-HD Lcd schermen te koop hor, dus daar hoeft het niet aan te liggen. De nieuwere Lcd's hebben ook al een behoorlijke contrast.

10. dude x

dude x Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kuch!... ik zeg nix O-)

11. Hoogvliet

Hoogvliet Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik las net weer over iemand die een Plasma tv had gekocht, dat hij 3 uur lang naar SBS had gekeken, en vervolgens ging zappen, maar dat SBS logo bleef nog ff een uurtje staan ofzo:confused: ik ga nu denk ik toch weer voor LCD:confused: wat is er nou eingelijk beter aan LCD/Plasma?

12. dude x

dude x Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    :lol: wie kijkt er dan ook naar sbs6 ;)

Maar zonder gekheid als je deze site moet geloven
    http://www.plasma-lcd-feiten.nl/

is plasma wel ok :)

13. Hoogvliet

Hoogvliet Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Als ik kieskeurig lees, dan geloof ik er direct niet meer in:p

Ik heb nu een andere mooi TV gevonden. Philips 42PF7621D voor 1279,- 550/cd 1366x768

2x hdmi, scart enz. en USB. 107 CM en zeer strak zwart desing. Pixel Plus 2 enz

Verder twijfel ik nog tussen de Sony KDL400v2000

3 x alle bekende aansluitingen, Bravia,500/cd 102 CM 1366x768 voor 1250,- en dus 29,- goedkoper, maar wel 5 cm kleiner, geen USB, 500 ipv 550 en de sony is 1300:1 en de philips 4000:!

Verder hoef ik nu geen plasma meer DENK ik, want daar lijken problemen in te zitten.

En nu gaat het dus tussen die 2. Alleen twijfel ik nog, want ik vind ze allebij wel mooi:p Maar die Plasma's waren toch ook erg mooi:confused: ik zie door de bomen het bos niet meer! Wie kan mij helpen?

14. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dude, ben je alles wat ik je toestraks op MSN uit heb zitten leggen nu alweer vergeten ? 8) Nog een keer int kort dan :

LCD :

+ (Extreem) hoge resoluties mogelijk
    + Zuiniger in het verbruik
    + Goedkoper in aanschaf
    - Zwart is niet altijd echt zwart
    - Reactietijden (te hoog = ghosting)

Plasma :

+ Beter contrast
    + Kleuren ogen echter (zwart is zwart)
    + Geen reactietijden, dus ook geen ghosting
    - Beginnen pas vanaf behoorlijke afmetingen
    - Duur, vooral in het HD segment, vaak zonder daarbij dezelfde reso's te ondersteunen als LCD's

Als andere mensen nog meer weten mogen ze het lijstje aanvullen ;)

Laatst bewerkt: 3 apr 2007
  15. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    hmm, mooi srtukje. zet het in de startpost. tis goed duidekijk

De meeste (nieuwe LCD's (en plasma's)) ondersteunen dit. Bij specificaties moet je gewoon kijken naar: PiP/Beeld in Beeld.

Je kan met HDMI en VGA pip gebruiken (voor dem eeste tv's geld dit)
    Je hebt dan het HDMI beeld groot (of vga beeld) en je kan dan een klein beeld van SCART/SCART2/AV/S-Video/Tuner krijgen.

Dit werkt alleen met de VGA HD-AV Kabel, neit met de componenten

Edit:// sorry voor dubbelpost!

16. basovich

basovich Guest

oke bedankt, dus in het grote beeld gebruik je de HDMI kabel (bijgeleverd bij de 360 premium) en bij dat kleine beeld, de SCART die ik nu standaard gebruik om mijn 360 te verbinden met mijn oude tv.

17. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Plasma en LCD zijn wat gebruik betreft redelijk hetzelfde... (huidige modelen that is ;) )
    Zwart is niet alleen zwarter bij plasma maar de kleurwaardes zijn ook hoger (de kleuren komen dus natuurlijker over).
    Op een HD signaal in bijvoorbeeld de Media Markt zie je vrij weinig verschil maar ga maar eens op een gewoon (analoog of digitaal) signaal vergelijken...
    Plasma komt dan echt beter uit de bus.
    Qua prijs valt een HD Ready plasma ook mee (rond de 1000 Euri vind je ze al).

Over het inbranden wat ik hierboven las... Binnen 3 uur krijg je in de huidige modellen echt niks meer ingebrand. Afgaan op één slechte ervaring van iemand raad ik niemand aan trouwens...
    Als je je plasma de eerste 200 uur op milde settings "warm" laat draaien is er daarna niets meer aan de hand.

Maar goed, ik raad iedereen aan die twijfelt tussen plasma en lcd gewoon eens aan hun ogen de kost te geven ipv zich blind te lezen op fora en zich alleen op cijfertjes en resoluties te baseren.... Loop eens een winkel binnen en laat de tv's op verschillende signalen (HD, digitaal, analoog, gameconsole, etc.) werken... Het is een grote aankoop waar je niets anders mee doet dan naar kijken.... Geef je ogen dus goed de mogelijkheid om te besluiten wat voor jouw situatie de juiste tv is ;)

Laatst bewerkt: 3 apr 2007
  18. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    sluit mij aan met hierboven.....

doen wat "jij" wil is uiteindelijk de oplossing.
    op papier kan de een er 10 keer beter uitkomen terwijl jij persoonlijk de zwakste er 10 keer beter uit vind zien dan de (papieren) sterkste.

beide producten zowel plasma als lcd hebben hun voor en nadelen,maar laat je niet omlullen door cijfers......vertrouw op je ogen en kies voor datgene wat jij nodig heb en wilt.

19. Darkzell

Darkzell XBW Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mijn laptop nu aangesloten op een HD-TV via VGA. Ik krijg gewoon beeld maar nu heb ik nog wel wat problemen.

1. Ik krijg geen geluid
    2. Het beeld op de TV wat weergegeven wordt is in 1024*768 waardoor dus links en rechts van de TV twee zwarte ruimtes zijn die niet gebruikt worden.

Alvast bedankt.

20. XD-sense

XD-sense Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    niemand die hier antwoord op kan geven:confused: :confused:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina